Miért nem terjedt el közuti forgalomba az olyan kocsi aminek a hátsó kerekei fordulnak?
Van olyan, aminek a hátsó kereke is fordul, de csak sportautókban és nagy luxus limuzinokban.
Pl. A8, S-osztály stb.
Van hátramenet az autókon, ha szűk helyen kell manőverezni, tolass be.
Amúgy meg nagyobb sebességnél, már 20-30-nál is iszomyat instabil lenne a hátul kormányzás.
Vannak 4 kerék kormanyzású autók, de ott a hátsó kerék csak minimálisan fordul
Elsőkerék kormányzásnál direktebb az orr mozgása. Elfordítod a kormányt és azonnal odébb tudod rakni az orrát. Hátsókerékkormányzásnál először el kell ferdítened az autót, hogy az első kerék az eredeti nyomvonalhoz képest oldalra mozogjon.
Nagyobb sebességnél ez a különbség sokat számít.
Pedig vannak, és nem is annyira ritkák mint azt az emberek gondolnák :)
Már E60-as 5ös BMW-kben is volt extraként. Mai napig megtalálható mind BMW,Mercedes és Audiban is.
Leginkább a felsöbb kategóriás modellekben)
(Nekem is van ilyen technika a 2014-es BMW F01 750i be . Ég és a föld hogy mennyire más a vezetési élmény és az úttartás hogy a hátsó kerekek is ‘fordulnak’ nameg parkolásnál is elöny)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!