Szerintetek milyen lesz a jogosítvány szigorítás?
#1-nek részben igaza van. A rollert nem keverném ide, ott szerintem közrejátszik az, hogy nemzetközi példát várunk, ugye ezek az elektromos rollerek sokszor a külföldinek valóak a Váci utcában, és a turistákra is gondolni kell, akik lassan megszokják, hogy két múzeum vagy kocsma között ez egy alternatíva a gyaloglásra (szerintem mondjuk semmi keresnivalója egy 70-es táblás buszsávban, de ez mindegy).
A jogsit sem fogják tudni igazán beszigorítani, mert akkor az lesz a fáma, hogy kimegyek sógorékhoz vagy a fritzekhez dolgozni két évet, megcsinálom ott, aztán hazajövök. Bőven lenne persze a világ minden orrszágában szigorítani rajta, de egyszerűen nem fogják tudni megtenni. Pedig olyan aprósággal is el lehetne kezdeni, hogy ne 10 pontot lehessen bukni az elméleti vizsgán, ne legyen 1 egész perc minden kérdésre és ne engedjenek át olyat, aki 3 pontos kérdést téveszt. Na, ha ezen nem változtattak rengeteg éve, szerinted egészen pontosan mit fognak szigorítani? Megemelik a minimum óraszámot? Így is nagyon ritka, ha valaki nem vesz minimum 5 pótórát, már csak azért sem, mert a vizsgára jelentkeztetés és a vizsga között an minimum 10 nap. Visszahozzák a rutinvizsgát? Azt sem fogják megtenni, mert amikor kivezették, felszámoltak egy rakás rutinpályát. Egyszerűen nem lehet ezt szigorítani, egyetlen fideszes politikus beszélt erről, nyilván azért, hogy legyen a sajtóban cikk, amit a fidesz szavazója lájkolhat, és az ellenzékinek is meg kell feszítenie magát, hogy negatívan kommentálhassa.
#6 Ne keverjük a teljesítményt a kibocsátással. Van sokadik Euro besorolású 170 lóerős motor is, 2012 táján azért adtak ki új típusokat vagy fojtószetteket, mert egész Európa bevezette az A2-t.
Autónál meg nyugodj meg, ha neadjisten bevezetnek egy ilyen lépcsős rendszert, a gyártók megpróbálnak azzal profitot maximalizálni, hogy a vonzó típusokat kompatibilissé tegyék az újféle kategóriákkal. De erre egyébként nem fog sor kerülni, egyrészt nem elég tökös a mindenkori vezetés ahhoz, hogy EU-tagként ilyen önkényes dolgot vezessen be, másrészt komolyabb témában a mostani kormány egy törvényt sem tud megfogalmazni, ha nincs rá nemzetközi példa.
Megint csak egy motoros példát tudok felhozni, ugye van a B125 jogsi, ami egy EU-s kezdeményezés, mi 2011 végén csatlakoztunk hozzá, 4+4+1 órával B jogsi mellé megkaphatod az A1 kategóriát. A románok ehhez a mai napig nem akarnak csatlakozni, cserébe kitaláltak egy saját "B125"-öt, 24 év felett legalább 3 éves B kategóriával 10 órás továbbképzéssel (de vizsga nélkül) vezethetnek majd elvileg A1 kategóriájú motort, HA automata váltós. És ezt is egymás között dobálja náluk az államfő meg a parlament már hónapok óta, pedig egy sokkal óvatosabb és szigorúbb dolog, mint ami egy rakás EU-s országban működik. Szerinted mekkora népfelkelés vagy EU-s feljelentés lenne, ha a kormány új kategóriákat akarna kitalálni?
Tegyük hozzá, a "friss jogosítvány" fogalma sem létezik, kezdő jogosítvány van, ahhoz köthetnének dolgokat, de megint semmi értelme nem lenne, mert ha pl. 14 évesen megcsináltad az AM-et és nem okoztál balesetet, akkor 17 évesen egy friss B már nem kezdő jogsi, vontathatsz is. A jelenlegi keretrendszerbe nagyon nehéz lenne akármilyen módosítást belevinni, és még ha sikerülne is, pont az olyat nem tudná megszűrni, akik illegálisan átalakított autóval utcai versenyeznek - márpedig pont velük van a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!