Miért ilyen kényelmesek a citroenek?
Figyelt kérdés
Valamint miért van, hogy sok új vagy 10éves autóban is, mondjuk jól tart az ülés, de kemény és kényelmetlen? Csak azért én még kényelmetlen citroenbe nem ültem. Ja és mielőtt elkezdenétek "franciázni" csak szólok, hogy japán autóm van, de mindig lenyűgözött hogy még régi xantiaba is egy fotel van hátul.2023. júl. 16. 16:45
1/14 anonim válasza:
Mert ők erre építenek. Franciaországban a II. világháború után elég sok rossz állapotú út volt, nem lehetett úgy száguldozni, mint mondjuk Németországban, a kiterjedt autópálya-hálózaton. Úgyhogy a Citroënnél azt találták ki, hogy az autóik nem lesznek gyorsak, ellenben kényelmesre építik őket. Ezért fejlesztették ki a mára már kimúlt hidropneumatikus rugózást és ezért igyekeztek kényelmes foteleket építeni a nagyobb autóikba. Aztán így is maradtak, mert ez különböztette meg őket a versenytársaktól. A lóerőháborúba sosem tudtak beszállni, mert a motorfejlesztéseik általában nem sikerültek, mindig sikerült rossz lóra tenniük, aztán a semmibe ment el a fejlesztésre szánt pénz, motor meg nem volt. Maradtak hát annál, hogy kényelmes autókat építettek áramvonalas, egyedi formájú bódékkal.
2/14 anonim válasza:
1., AZért nem teljesen így van mert a 2.0 HD az etalon volt és a szívó dizel még most is megy , elnyűhetetlen.
AZ biztos hogy nagyon kényelmes, nekem Peugeot partner van .
Ültem Bmw, audi, Merci és még sok félébe de ez a legkényelmesebb.
3/14 anonim válasza:
Első autóm egy 2006-os C4 Coupe volt, de azóta sem ültem annál kényelmesebb autóban. :)
4/14 anonim válasza:
Nekem meg a franciák puha fotele kényelmetlen. Na most akkor mi van?
Mi lenne, ha a saját véleményünkből nem gyártanánk kamu-tényeket? A franciák puha ülése nem kényelmes, csak egyesek annak tartják. Más gyártók keményebb ülése nem kényelmetlen, csak egyesek annak tartják. És pont.
5/14 A kérdező kommentje:
4eske. Természetesen elfogadjuk a véleményed semmi gond.
2023. júl. 16. 18:48
6/14 anonim válasza:
#2: kicsit félreérthető voltam, nem jól fejeztem ki. A hétköznapi motorokkal nem volt baja a Citroënnek, azt azért össze tudják hozni, de az '50-es évektől a '70-es évekig alaposan szívatták magukat a nagyteljesítményű motor álmával, amibe háromszor is belebuktak. Először a DS-hez tervezett hathengeres, léghűtéses bokszer úszott el, utána az SM 2,7 literes V6-osa nagyjából jó is lett volna, csak nem lehetett beépíteni a keresztmotoros CX-be, végül pedig sikerült a lehető legrosszabbkor felülniuk a Wankel-vonatra és épp 1973-ban piacra dobni a GS Birotort méregdrágán kifejlesztett motorral. Úgyhogy a nagy motorok kimaradtak a Citroënekből, más filozófia mentén építették az autóikat.
8/14 anonim válasza:
Nejem csak egy Peugeot 207-es volt, de semmivel sem volt kényelmesebb, sem elől, sem hátul, mint a jelenlegi 2010-es Ford fiesta... "Hiába" francia.
9/14 anonim válasza:
4. De nemn csak az ülés kényelmes hanem a rugózása is sokall jobb, kényelmesebb mint a többi.
10/14 A kérdező kommentje:
Pontosan, mivel ott van a hidropneumatikus felfüggesztés.
2023. júl. 16. 21:52
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!