Turbo dízelt vagy szívó benzint élvezetesebb vezetni?
Én nekem a fő különbség ami feltűnt hogy a turbó dízel nagyon lomhán indul meg ha csak nem baszom rá 3 ezres fordulatra a kúplungot. De amint eléri a 2200 as fordulatot húz mint az ökör.
Szívó benzin ezzel ellentétben úgy megtud indulni hogy a szélvédőt kifejélném ha nem lennék bekötve viszont utána már lomha nem gyorsul úgy mint a tdi. Legalábbis én ezt tapasztaltam egy 1000ccm es suzukival és egy 1800as tdci fordal.
Nektek mi a tapasztalataitok? Szerintetek melyiket élvezetesebb vezetni?





Szívóbenzin—> felül megy
Turbódízel—> alul megy





Ne az ezres lepukkant szuzukiból indulj már ki, mikor szívóbenzinről beszélsz. Nézz meg egy tisztességes, békebeli japán benzinest, mondjuk egy Honda V-TEC-et. Na az pont nem fogja letépni a fejedet mikor leugrasz a kuplungról, 5000 RPM felett viszont annál inkább, mondjuk úgy 8000-ig.
Na azt élvezet vezetni, nem a kormos tdi-ket.





Nem tudom milyen az 1.8-as TDCI, mert nekünk 2.0-es volt, de az biztos nem indult lomhán. De az 1.6-os i-DTEC és a 2.2-es i-CTDi sem. Ami nekem lomhán indul az a 2.4-es GDi (Hyundai), bár szerintem csak a szar automata váltó miatt és nem azért, mert szívó.
A dízelek nyomatékból mennek, a benzinesek pedig inkább lóerőból. Más a célja a két motortípusnak. Pl a dízelt mikor huzatod sokáig, igazából már nincs sok ereje, nem úgy, mint a benzineseknek, mert azok akkor adják le a legnagyobb erőt.
Egyébként még ott vana turbó benzin is, ami egy picit hasonlít a turbó dízelek indulásához, elején nagy nyomaték, majd utána jön több erő, nem úgy, mint a dízeleknél, amiknél lehet, hogy jön erő, de nem annyi, mint mondjuk, ami egy benzinesből jönne.
De, hogy válaszoljak a kérdésedre, én szeretem vezetni a turbó dízeles Hondáinkat, nekem nagy élmény. A Minim turbó benzines, azt is nagyon szeretem, igazi kis gokart, lehet vele menni rendesen. Aztán van a szívó Hyundai, amit utálok, viszont kipróbálnék egy igazi jó japán szívót, mert nem tudom, hogy az milyen, mindig csak videókból látom :D





Nekem nem csak ettől függ.
Vezettem már mindkettőből jót és szart is. Na, meg attól is függ, hogy milyen autóban van.
Pl. előfordul, hogy ugyanaz a motor van egy kis hatchback-ben, meg egy nagyobb SUV-ban. Az előbbiben pörgős, az utóbbiban lomha trágya.
Vagy ahogy írta a #3, egy gagyi váltó vagy mondjuk egy béna futómű is tönkreteheti az élményt.
3
Milyen fordulat számrol indultál azzal a tdi vel?










6
Nem keverem össze tényleg ezt érzem.
Helyből induláskor a szívó benzin erőszakosabban indul egyből reagál a padlógázra a turbó dízel meg egy lomha fos amíg nem pörög fel a turbó hiába padlózom neki:D





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!