Egyivű megfordulásnál normális ha meg csúszik az első kerék?
Apró szemű poros kavicsos úton akartam ilyen 20-30 al megfordulni lendületből az első kerék kicsit meg csúszott.
Normális ez?
Persze. A gáz/fék egy hosszirányú tapadásierő-igényt jelent a guminak. A kanyarodás egy merőleges irányút. Ha a két vektor eredője nagyobb, mint az adott viszonyokra jellemző maximális tapadási erő, akkor csúszik. Egyenes úton is ha túl nagy gázt adsz, akkor is simán megcsúszik a kerék pusztán mert a tapadás nem tud kellő hosszirányú erőt biztosítani, kanyarban még könnyebb. Na meg a guminak van egy olyan tulajdonsága, hogy a progresszíven felépített erőt tűri a határig, a hirtelen hatásra máshogy reagál, próbáld ki, szépen lassan mennyire tudsz összenyomni egy lufit, meg hogy ha rávágsz, hogy pattan le róla a kezed. Ezért van az, hogy vizes, jeges úton óvatosabban adagoljuk a gázt, óvatosabban adagoljuk a féket, nem kormányzunk hirtelen nagyot, meg pl. motorkerékpáron leváltáskor adunk egy kis gázfröccsöt, hogy ne hirtelen legyen hatalmas motorfék, ami miatt kipörög a hátsó kerék.
Ezt az elméleti tanfolyamon a vezetéstechnika résznél meg kellett volna tanítaniuk, de egyébként kilencedikes fizika.
1
Tehát lényegében minél inkább elvan tekerve a kormány annál könnyebben csusznak meg a kerekek?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!