Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egyivű megfordulásnál normális...

Egyivű megfordulásnál normális ha meg csúszik az első kerék?

Figyelt kérdés

Apró szemű poros kavicsos úton akartam ilyen 20-30 al megfordulni lendületből az első kerék kicsit meg csúszott.

Normális ez?


2023. júl. 14. 10:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Persze. A gáz/fék egy hosszirányú tapadásierő-igényt jelent a guminak. A kanyarodás egy merőleges irányút. Ha a két vektor eredője nagyobb, mint az adott viszonyokra jellemző maximális tapadási erő, akkor csúszik. Egyenes úton is ha túl nagy gázt adsz, akkor is simán megcsúszik a kerék pusztán mert a tapadás nem tud kellő hosszirányú erőt biztosítani, kanyarban még könnyebb. Na meg a guminak van egy olyan tulajdonsága, hogy a progresszíven felépített erőt tűri a határig, a hirtelen hatásra máshogy reagál, próbáld ki, szépen lassan mennyire tudsz összenyomni egy lufit, meg hogy ha rávágsz, hogy pattan le róla a kezed. Ezért van az, hogy vizes, jeges úton óvatosabban adagoljuk a gázt, óvatosabban adagoljuk a féket, nem kormányzunk hirtelen nagyot, meg pl. motorkerékpáron leváltáskor adunk egy kis gázfröccsöt, hogy ne hirtelen legyen hatalmas motorfék, ami miatt kipörög a hátsó kerék.

Ezt az elméleti tanfolyamon a vezetéstechnika résznél meg kellett volna tanítaniuk, de egyébként kilencedikes fizika.

2023. júl. 14. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
normális
2023. júl. 14. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Teljesen normális.
2023. júl. 14. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy megcsúszik normális, a manőverhez választott sebesség nem volt normális
2023. júl. 14. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

1

Tehát lényegében minél inkább elvan tekerve a kormány annál könnyebben csusznak meg a kerekek?

2023. júl. 14. 14:25
 6/11 anonim ***** válasza:
Nagyon nagyon nagyon leegyszerűsítve igen
2023. júl. 14. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
#5 Minél jobban eltekered, annál kisebb a kanyarív, a szükséges centripetális erő (mivel az autóban ülsz, te az ezzel azonos mértékű centrifugálisat érzékeled) azzal fordítottan arányos, minél nagyobb centripetális erőt vársz el a gumi tapadásától, annál valószínűbb, hogy közelébe érsz a tapadásnak, ha ehhez merőlegesen hozzáadódik még a hosszirányú erő is (márpedig a haladó mozgást is a kerék forgómozgása hozza létre, tehát ahhoz is kell tapadás, minél nagyobb a sebességed, annál nagyobb), akkor meg főleg. Ugyanannál a kormányzásnál van az a sebesség, ami felett megcsúszik. Meg ugyanannál a sebességnél van az a szűk ív, aminél már csúszik.
2023. júl. 14. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
61%
Nem normális, ez bizony vezetéstechnikai hiba.
2023. júl. 15. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
80%
Nincs jogsid? Most vezettél először? Remélem nem jogsival a zsebedben tetted fel ezt a kérdést.
2023. júl. 15. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Van jogsim de az esetek 90%-ban Y fordulót csinálok mert sehol nincs 11 méteres forduló hely:D
2023. júl. 15. 20:41
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!