Lehet valami abból hogy lakott területen belül egységesen 30km/h autópályán 100 legyen a korlát?
A városon belüli 30 km/h-nak nincs jelentősége. Ez már évek óta folyamatosan fel-felüti a fejét, de mindig elmondják, hogy lesznek olyan útszakaszok, ahol ennél kivételesen több lesz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy semmi nem fog változni.
Csak egy példa: Szegeden élek, itt a sugárutakon és körutakon kívül elvétve van 1-1 olyan út vagy utca, ahol lehet 50-nel menni, mert a város 80%-a 30-as zóna. Szerintem teljesen mindegy, hogy egy 500 utcából álló városban 50 a megengedett sebesség, de 400 utcában ezt lecsökkentik 30-ra, vagy 30 a megengedett sebesség, és 100 utcában engedélyezik, hogy 50-nel menj.
Az autópályásat nem tudom… ha bevezetnék és tényleg ellenőriznék, az igen nagy felháborodást váltana ki mindenkiből, ha pedig nem ellenőriznék, úgyse változna semmi.
Autópályán 100? Ne nevettess.
Országúton tökeletes sebesség a 100, autópályán legalább 120.
30km/h-t sem fogja betartani senki.
Meg minek egyáltalán akkor jogsi meg kocsi ha csak tötyörészni lehet vele?
Biciklivel szoktam 40el menni...
Nézzük reálisan. Csúcsidőben már egy közepesebb városunkban sem nagyon haladsz 30-al a dugóban. Autópályákon is rendre be van állva a forgalom, és örül az ember, ha a 100 megvan.
Illetve nyilván nem azt jelenti az ilyesmi, hogy Budapest határától te csak 30-al közlekedhetsz a Hungárián.
Ráadásul ma már amúgy is a legtöbb lakott területen lakó-pihenő övezetek, 30-as táblák vannak kezdve a panel blokkoltól a családi házas övezetekig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!