2009-es Opel Insigniam van. Sima halogénes lámpa van benne, mennyire lenne macera gyári xenon-ra kicserélni őket? Opel azt AFL lámpának hivja...
Nagyon macerás és kegyetlen drága.
546.000 Ft. 2 db. fényszóró
Izzók: DS1 Xenon, H11, PY21W 60.000 Ft.
Hella 5dv 009 720-00 Gyári Xenon Trafó 180.000 Ft. 2db.
OPEL INSIGNIA GM 13350670 kanyarkövető fényszóró vezérlő
4 db. szintérzékelő.
Opel Eye, camera. Belső visszapillantóba beépített kamera.
Kábelköteg, programozás.
Oké, de automata szintezéses a világításkapcsolód, vagy manuális állítású? Halogénnél az utóbbi szokott lenni, ezért kell azt is kompletten cserélni.
És tényleg: azt el is felejtettem, hogy Insigniában van alapból fényszóró asszisztens! Annak a kapcsolója ha jól rémlik talán az indexkaron van, mint a K Astránál. Így az is kell, azt is kábelezni kell + ott van hozzá a kamera. Szép feladat mindent utólag berakni...
Insigniát céges autóként használtam még a 2010-es évek elején. H Astrám volt adaptív xenonnal. Az nagyon tetszett. Sokat is ingáztam, hosszú utakon, ősztől tavaszig végig sötétben, így jól jött. Városban nincs olyan nagy jelentősége. De azon kívül nagyon jó fénye van, továbbá nagyon praktikus hogy a kormányszög-érzékelőnek megfelelően fizikailag fordítja a fényszórók fénycsóváját. Igaz, ebben fényszóró asszisztens még nem volt, kézzel kellett tompított és reflektor között váltogatni.
Most egy led-mátrixos K Astrám van. A többség isteníti a lámpáját, én nem vagyok hasra esve tőle. Fényerőben szerintem nem tud többet a xenonnál. A kanyarkövetés funkció is le van butítva, mert nem fordul fokozatmentesen a fényszóró, hanem csak oldal irányba világító led-szegmenseket kapcsolgat on-off módon. De megértem, hogy gyártani ezt olcsóbb. Talán üzembiztosabb is, hogy nem kell hozzá mozgó, kopó, mechanikus alkatrész... Ebben már van fényszóró asszisztens, de néha bután viselkedik. A maszkolás funkciónak van kb. egy másodperces reakcióideje. Ez sokszor már elég arra, hogy villogjanak. A másik gyenge pont: mikor pályán a szalagkorlát kitakarja a kamera számára a szemből érkező oldalon haladók fényszóróját. Személyautóknál nem gond, de ha magasabb építésű jármű jön, busz, kamion, na azok is villognak mindig gazdagon. Így sokszor inkább hagyom az automatikát a francba és kézzel kapcsolgatok. Szóval ezt a funkciót szerintem annyira ne bánd! Nem hoz annyi pluszt, mint az ember elsőre gondolná.
Igen, tudom mi az automata állás a világításkapcsolón, köszi. :) Mint írtam több Opelem is volt, mindegyik ilyen, fényszenzoros volt 2005-től. Az, hogy van-e automata állás, vagy nincs teljesen lényegtelen. Nem emiatt kellene cserélni xenonosításkor. Hanem mert a fényszóró magasságállítás a világításkapcsolóval egy egységet képez. Bár ez a legkevesebb kicserélni, a többi felsorolt tételhez képest.
Pont ezt írtam a led-mátrixról, hogy két fő bajom van vele: néha lassan reagál és szembe villognak. Pedig lekapcsolna magától, csak pont ezt a fél másodpercet nem mindig várják meg. Villogtatásra lekapcsol. Néha a vasúti átjáró fehér villogó lámpája is megzavarja. Elkezd fel-le kapcsolgatni, mert nem érti, hogy mi a tosz van. A másik meg autópályán a szalagkorlát pont kitakarja a kamera látómezőjét és nem veszi észre a kitakart fényszórós szemből érkező autót. Nyilván országúton ilyen gond nincs. Azt viszont szeretem, mikor valami öregebb, már bemattult gyengébb halogén lámpás autó mögött haladok. Az autó sziluettjét nagyon szépen kimaszkolja. A kocsi mellett két oldalt meg elvilágítok. Kvázi én világítom meg az előttem haladónak is az utat. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!