Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2009-es Opel Insigniam van....

2009-es Opel Insigniam van. Sima halogénes lámpa van benne, mennyire lenne macera gyári xenon-ra kicserélni őket? Opel azt AFL lámpának hivja...

Figyelt kérdés

2023. júl. 6. 01:27
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Új világításkapcsoló, szintérzékelő, új fényszórók modulokkal, elektronikákkal, új kábelköteg, programozás. Új alkatrészekből horror árból jönne ki, egyértelműen nem érné meg. Ha van donorból minden és szereted a kihívásokat, akkor el lehet indulni, de lesz vele munka, nem csak simán plug nad play.
2023. júl. 6. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Nagyon macerás és kegyetlen drága.


546.000 Ft. 2 db. fényszóró

Izzók: DS1 Xenon, H11, PY21W 60.000 Ft.

Hella 5dv 009 720-00 Gyári Xenon Trafó 180.000 Ft. 2db.

OPEL INSIGNIA GM 13350670 kanyarkövető fényszóró vezérlő

4 db. szintérzékelő.

Opel Eye, camera. Belső visszapillantóba beépített kamera.

Kábelköteg, programozás.

2023. júl. 8. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Ajjaj, akkor inkább kihagyom... Haveromnak is Insigniaja van és ez a xenon lámpa van benne, nagyon hasznos dolog, utána gondolkodtam benne hogy ki cseréltetem én is, de akkor inkább nem. Meg leszünk a halogénel is. Különben nagyon jó világit, lámpa kapcsolón nekem is van auto üzemmód, és nem kell állandóan kapcsolgatni, csak annyi a különbség hogy nem követi a kanyarokat, távolságit nem kapcsolja le maga, de az legyen a legkevesebb gond :D 20 ével ezelőtt is meg voltak az emberek ez nélkül :D
2023. júl. 9. 00:55
 4/6 anonim ***** válasza:

Oké, de automata szintezéses a világításkapcsolód, vagy manuális állítású? Halogénnél az utóbbi szokott lenni, ezért kell azt is kompletten cserélni.

És tényleg: azt el is felejtettem, hogy Insigniában van alapból fényszóró asszisztens! Annak a kapcsolója ha jól rémlik talán az indexkaron van, mint a K Astránál. Így az is kell, azt is kábelezni kell + ott van hozzá a kamera. Szép feladat mindent utólag berakni...

Insigniát céges autóként használtam még a 2010-es évek elején. H Astrám volt adaptív xenonnal. Az nagyon tetszett. Sokat is ingáztam, hosszú utakon, ősztől tavaszig végig sötétben, így jól jött. Városban nincs olyan nagy jelentősége. De azon kívül nagyon jó fénye van, továbbá nagyon praktikus hogy a kormányszög-érzékelőnek megfelelően fizikailag fordítja a fényszórók fénycsóváját. Igaz, ebben fényszóró asszisztens még nem volt, kézzel kellett tompított és reflektor között váltogatni.

Most egy led-mátrixos K Astrám van. A többség isteníti a lámpáját, én nem vagyok hasra esve tőle. Fényerőben szerintem nem tud többet a xenonnál. A kanyarkövetés funkció is le van butítva, mert nem fordul fokozatmentesen a fényszóró, hanem csak oldal irányba világító led-szegmenseket kapcsolgat on-off módon. De megértem, hogy gyártani ezt olcsóbb. Talán üzembiztosabb is, hogy nem kell hozzá mozgó, kopó, mechanikus alkatrész... Ebben már van fényszóró asszisztens, de néha bután viselkedik. A maszkolás funkciónak van kb. egy másodperces reakcióideje. Ez sokszor már elég arra, hogy villogjanak. A másik gyenge pont: mikor pályán a szalagkorlát kitakarja a kamera számára a szemből érkező oldalon haladók fényszóróját. Személyautóknál nem gond, de ha magasabb építésű jármű jön, busz, kamion, na azok is villognak mindig gazdagon. Így sokszor inkább hagyom az automatikát a francba és kézzel kapcsolgatok. Szóval ezt a funkciót szerintem annyira ne bánd! Nem hoz annyi pluszt, mint az ember elsőre gondolná.

2023. júl. 9. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Manuális állitású a szintezés, itt csak annyi jelentősége van az auto üzemmódnak, hogy nappal a helyzetjelző fény ég, este meg felkapcsolja az országúti fényt, tehát semmi nagy dolgot nem kell várni tőle, az a jó benne hogy nem kell neked kapcsolgatnod :D Ja olvastam hogy az újabb Insigniakban, és az Astrakban matrix fény van, videókat néztem róla, de hogy igy tulajtól nem hallottam hogy hogyan működik. Országútón a távolsági fényszórót időben le kapcsolja, nem vakitja a szembejövőt?
2023. júl. 9. 12:07
 6/6 anonim ***** válasza:

Igen, tudom mi az automata állás a világításkapcsolón, köszi. :) Mint írtam több Opelem is volt, mindegyik ilyen, fényszenzoros volt 2005-től. Az, hogy van-e automata állás, vagy nincs teljesen lényegtelen. Nem emiatt kellene cserélni xenonosításkor. Hanem mert a fényszóró magasságállítás a világításkapcsolóval egy egységet képez. Bár ez a legkevesebb kicserélni, a többi felsorolt tételhez képest.

Pont ezt írtam a led-mátrixról, hogy két fő bajom van vele: néha lassan reagál és szembe villognak. Pedig lekapcsolna magától, csak pont ezt a fél másodpercet nem mindig várják meg. Villogtatásra lekapcsol. Néha a vasúti átjáró fehér villogó lámpája is megzavarja. Elkezd fel-le kapcsolgatni, mert nem érti, hogy mi a tosz van. A másik meg autópályán a szalagkorlát pont kitakarja a kamera látómezőjét és nem veszi észre a kitakart fényszórós szemből érkező autót. Nyilván országúton ilyen gond nincs. Azt viszont szeretem, mikor valami öregebb, már bemattult gyengébb halogén lámpás autó mögött haladok. Az autó sziluettjét nagyon szépen kimaszkolja. A kocsi mellett két oldalt meg elvilágítok. Kvázi én világítom meg az előttem haladónak is az utat. :D

2023. júl. 9. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!