Peugeot 206 jó konstrukció 1,4 HDi-vel?
Tesztoldalakon sok jót írnak erről a típusról ezzel a motorral, sok helyen a legjobb dízelek közé sorolják megbízhatóságban. Mások szerint meg sok nyűg van vele, és sokat kell költeni, szervizelni. Ez még úgy tudom, azok közé a francia autók közé tartozik, amiket az elektronikai nyűgök elkerülnek, tekintettel arra, hogy viszonylag fapados kocsi, alig van benne valami elektronika.
A kínálat felsőbb szegmenséből, olyan 700 ezer Ft környékén már jókat tudnék kifogni?
#7 Minden motorra igaz, gyártótól és hajtóanyagtól függetlenül, hogy minél kisebb, annál rosszabb. Egyrészt mert a kisebb teljesítmény miatt sokkal intenzívebben kell dolgoznia az autó meghajtásáért, másrészt pedig mert minél kisebb egy motor, annál rosszabb az egyensúlya, a rossz egyensúly vibrációhoz vezet, a vibráció pedig mechanikai meghibásodásokhoz.
Utóbbi tekintetében nem igazán van különbség benzin és dízelmotorok között, előbbi esetében viszont annál inkább. Van egy határvonal, ami alatt a motor túl gyengének tekinthető ahhoz a tömeghez, amit meg kell mozgatnia. Azonos lökettérfogattal egy dízelmotor sokkal gyengébb, mint egy benzinmotor, szóval ez a határvonal máshol van a két üzemanyag tekintetében.
A 206 és hozzá hasonló 1 tonna körüli autóknál a benzines határvonal 1.4L körül van, egy 1.4-es motor már anélkül kényelmesen meg tudja mozgatni a tömeget, hogy túl kellene azt terhelni. Dízelnél ez a határvonal 1.6L körül van. Hangsúlyozom, hogy ezek a határvonalak nem egzakt tudományból származnak, hanem az ezeket az autókat szervizelő és első kézből ismerő szakemberek sok-sok éves tapasztalatából, amik többet érnek, mint az autókat max elméletben ismerő újságíróké. Például emlékszem rá, mikor pár éve a Totalcar-os Sturcz Antal próbálkozott autószereléssel és egy 1.4-es H Astrán egy olajcsere tovább tartott neki, mint egy elsőéves autószerelő tanulónak, pedig ő elvileg szakértő, hiszen szakújságban tevékenykedik íróként. Elméletben biztos sokat tud, de ez egy gyakorlati téma. Erről azok tudnak beszélni, akiknek gyakorlati ismereteik vannak, nem pedig cikkírók.
Ha úgy gondolod, hogy mindennapi használatra, egy 20 éves 1.4-est veszel, 700ezerért akkor elfogadjuk, hogy ez a Te döntésed.
Ebbe senki sem szólhat bele.
Ám ha ha meg akarsz minket győzni, hogy a fenti paramétereket dizel változatban látod a legjobbnak, akkor Te most rossz helyre, és rossz emberek közé keveredtél. 🤣
1.4 hdi jó motor és a 2.0 is benne.
Hátsó hidat fel kell újítani majd egyszer de azonkívül szerethető autó.
1.4 hdi nagyon jó motor akinek már egyszer volt az tudja az enyémbe 340ezer km van semmi baja nem eszi az olajat por száraz a motor nem szabad pörgetni és akkor golyó álló
a benzinesel is vannak bajok csak a nagy autós újságírok
felszo*kodják a benzines szar hondákat meg japán fosokat
csak a dizel!!!!
1.4 hdi,1.6hdi,2.0 hdi,1.9tdi,1.9sdi
1.4 tdci,1.3 multijet,
14 voltam az le maradt hogy imádom a dizel szagot és a hangját,dizel az igazi
benzinesből meg csak a v8
#15.
Elfogadom a nézetedet, de engem pl.ki lehet üldözni a világból a dízel hangjával, szagával.
Persze, ahány ház.....annyi lakástűz. ;)
15 voltam,
én szeretem a benzinest is de azt nem szeretem mikor az autós újságírok meg egyes autós youtuberek fel
15 voltam,
én szeretem a benzinest is de azt nem szeretem mikor az autós újságírok meg egyes autós youtuberek fel hypolják a pl a japán benzines autókat
pl honda jazt és e miatt fel megy az áruk
meg az embereknek ellkéne már felejteniük ezt a birka gondolkodást mert addig úgy fognak minket írányítani ahogy akarják jó példa rá az elmúlt két év stb
azt kéne elhinni amit látunk/tapasztalunk nem pedig azt amit mondanak vagy írnak a különböző hírportálok stb
Én amúgy csak azt nem értem, hogy itt okoskodnak páran, hogy vegyek benzinest stb. A kérdés nem ez volt. Arra nem gondol a sok nagyokos, hogy okkal vennék dízelt? Már nem akartam belemenni veszekedésbe, inkább hagytam is, itt erőlteti fél oldalon keresztül a szakértői válaszát.
Az volt a kérdésem, hogy JÓ EZ A DÍZELMOTOR VAGY SEM. Engem nem érdekel, hogy a benzines jobb vagy sem, erre a konkrétra kérdeztem. Nem érdekel, hogy ebbe a típusba felesleges-e a dízel vagy sem, az érdekel, hogy milyen.
14# 15# 18#as válaszoló vagyok
nekem is ilyen motoros autóm van c3 1.4 hdi 340 ezer kilométer van benne
nagyon jó motor nincs benne kettőstömegü se dpf se semmi
városba max 5,5 litert eszik mi kell még? a bontó tele van alkatrészekkel de az újak se drágák
de mivel mindenki fél a dizel autótól mert ezt ültették a fejükbe,így senki nem fogja azt mondani neked hogy jó motor csak az akinek volt ilyen motorral szerelt autója
de nem is baj hogy a sok ba.om
benzinest veszi mert így legalább olcsón lehet kapni ilyen autókat
magamnak csinálom az kisebb szervízt
olaj+olajszűrő+levegőszűrő
15000ft ra szokott kijönni kedvezmény nélkül szállítással együtt
a nagynyomáú szivatyú strapabíró az nem hiszem hogy tönkre megy
van rajta egy kicsi turbó de az se fog tönkre menni mert az szinte csak dísznek van rajta
ott vannak még az injektorok de azok is elég sokáig bírják
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!