Az elsőbbségadás kötelező tábla előtt, ha van vonal előtte meg kell állni?
Akkor játsszunk el egy gondolatkísérletet.
Megállunk a vonalnál. Se jobbra, se balra nem látunk el, mert takarnak az épületek, növények. Előbbre kell mennünk. De hoppá, pont akkor jön a kamion. Nem pont ugyanott tartunk?
"Az elsőbbséget a keresztező út szélénél kell megadni, nem a "falu túlsó felén"megállva."
Hogyne. Ebből általában kétféle szituáció akad:
1. Az elsőbbségre jogosult nem fog tudni bekanyarodni, mert az út szélén álló útban van.
2. Az embereknek fogalmuk nincsen hol a kocsijuk eleje, kitolják félig az útra zavarva esetleg hirtelen fékezésre kényszerítve az elsőbbséggel rendelkezőt. Rendszeresen kell "kerülnöm" az ilyen hülyéket/bunkókat.
+1 Engem alapból zavar, amikor azt látom, hogy nagy sebességgel vágtat valaki kereszt irányból és az utolsó másodpercig fogalmam nincs, hogy ez most tudja mit csinál, és meg fog állni satu fékkel, vagy kérdés nélkül kijön elém.
Pont ezt kellene kivédje a vonal, hiszen lelassít a barom a vonalig, és onnan lépésben gurul előre, amire már tud reagálni a másik fél, ha kell.
+2 Azért vannak helyek, ahol lehetne vitatkozni azon, hol is kezdődik az út széle.
#12 Nem tudom mire számítasz, hogy az út szélén kihelyezett tábla vonalában satufékeznek? Vagy honnan jön ez a feltételezés a részedről, hogy ha nincs ott a vonal, akkor belógnak a kereszteződésbe megállás után? Soha életemben nem láttam még ilyet.
Inkább azt magyarázd el, hogy a látványosan rossz helyre festett vonalakat miért oda rakják, ha már korábban utaltál rá, hogy nyomós indoka van. De elfelejtetted leírni. Mi az a nyomós indok? Engem ez érdekelne. Mint mondtam a rokonom a közútkezelőnél dolgozik és még ő sem tudja szakmai szemmel megmagyarázni.
Nem, nem akarom megérteni, mert semmi értelme nincs annak, amit írtok.
Ha ott a vonal, ha nincs, akkor is ugyanott áll meg az "idióta", ahol akar. Nincs itt semmilyen pszichés hatás.
Aki meg szabályosan megáll a vonal előtt és nem lát ki, az ugyanúgy megáll mégegyszer a keresztezés előtt, hogy kilásson.
Semmilyen bekanyarodást nem segített a hátra helyezett vonal, mert ha pont akkor jön a kamion vagy bárki, akkor ugyanúgy útban lesz ott neki. Akkor ennyi erővel a vonalat lehetett volna előbbrébb is rakni vagy úgy egyáltalán fel sem festeni. Megjegyzem eleve hülyeség ez, hogy a bekanyarodónak útban van valaki, ha az út szélén áll meg. Nem kis ívben kell bekanyarodni, ha látod, hogy áll ott valaki.
#17 Az a baj, hogy életszerűtlenül, nagyon feketén-fehéren állsz a dologhoz. Sokféle idióta van mindenféle kivitelben és mértékben, nyugodj meg, aki béna, de legalább a vonalat lövi be az első megállásnak, az biztos nem a kereszteződésben fog véletlenül megállni, cserébe ha alapból a kereszteződést nézi és elkottázza a fékezés mértékét az eredeti tempójához képest, akkor történHET probléma.
És nem, nem minden kereszteződés olyan, hogy bárhogy be lehet kanyarodni. Budapesten is tudok nem egy olyat, ahol ha a piros lámpánál motorral (!) fél méterrel túlnyúlok a vonalon, a bekanyarodó busz nem fog elférni.
Szaggatott vonal van felfestve az elsőbbségadás kötelező táblánál.
Ha jól belátható az út amire rá akarsz menni és láthatóan sehol senki akkor egyértelműen nem kell megállnod hanem mehetsz egyből. Viszont ha látod, hogy van keresztező forgalom akkor a szaggatott vonal előtt kell megállnod és várnod amíg szabad lesz az út.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!