Zöld rendszámos hybrid vagy teljesen elektromos autót vegyek?
Mindenképp szükségem van egy zöld rendszámos autóra, mert heti5x megyek fel vidékről Bp-re, ahol szeretnék élni az ingyenes parkolással, amíg lehet. Illetve az is vonzó, hogy nem kell súlyadót fizetnem és átírást.
A keretem maximum 7 millió ft.
Napi 2x30km-t vezetek, heti 5-6x.
A dilemmám a következő:
1. opció: vegyek egy golf gte-t vagy toyota hybridet (2016-2018), ami önállóan is képes elektromosan menni, így legrosszabb esetben is minden nap kb 2literes átlagfogyasztással tudok autózni, mivel odafele valószínű be sem kapcsol a benzinmotor, hazafelé pedig 4 literes fogyasztással jönnék.
(Hátrány, hogy kell költeni motor-váltó karbantartásra és van hibalehetőség)
(Előny, hogyha hosszabb útra tervezek, akkor a 40 literes tankkal is közel 1000km-t elmegyek, és ha meg is kell àllni tankolni, pár perc az egész) évente maximum 3-5x megyek 100km feletti útra. Évi 1-2x 500-1000km-re.
2. Opció, egy bmw i3 94aH (2017-8)Otthon töltve kb 2000ft-ból maxon van az autó, amivel elmegyek 200km-t.
(Hàtrány: autópályán is 90-100km/h sebességgel tudok max haladni, a jó fogyasztás miatt, hosszabb útnál mindig gyorstöltenem kell, ami szabad töltő esetén és 150-200km-ként egy fél órás megálló kötelezően, ami 4500-9000ft közötti összeg. Így egy 1000km-es úton legalább 5x kell megállnom minimum 30 percre, de ez csak évent max 1-2 esetben)
(Előny, hogy egy forintot sem kell költenem motor-váltó karbantartásra, és a hibalehetőség is kizárva. A főbb alkatrészekre még adnak 2-3 év garanciát, mivel 8 év/200.000km van a legtöbb autón. Továbbá tankolnom sem kell soha, azt is megspórolom)
Egyetemet szeretnék elkezdeni, így 3 évre tervezek minimum az autóval, és fontos lenne, hogy a lehető legolcsóbban tudjam megoldani a következő 3 évemet, váratlan kiadás nélkül.
Ha minden jól megy, nagyot nem is fog esni ezeknek az ára, így 3 év után is a pénzem 70-80%-a megmaradna.
Jól gondolkozok, vagy felesleges az egész? Vegyek egy 2 millió ft-os vagy még olcsóbb autót, és a maradék pénzből fizessem a parkolást, szervizet, tankolást, stb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
mai sajtóhír: zuhan a használt autók ára, aki eladni akar, az bajban van, mert magyot bukik...
Aki venni akar, annak eljött az idő...
Hosszabb útra hibrid. Ha évekre kell, akkor pláne hibrid.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hibridem van, de plugint nem vennék.
Rengeteg helyet elfoglal a két rendszer párhuzamos léte.
Plusz én 2 havonta lőhetem ki a catalizátor hibakódot, mert alkalmanként átlag 5km-t megyek vele amiből 2 ha robbanómotorral történik. Esélye sincs bemelegedni a katalizátornak.
Ami nekem kellene az egy rex motoros i3 (csak kombiban) Ott a motornak nincs köze a hajtáshoz, csak benne van mint generátor, minimális helyet foglal, alig kell karbantartani stb.
Budapesten egy garázs 8-12 millió ft, bérelni viszont lehet havi 20-30-ért, szóval a legrosszabb befektetések egyike.
Az a baj, hogy Budapesten 3 kerületben is tanulok, mászkálok folyamatosan, így nem vagyok előrébb, tömegközlekedni pedig nem szeretnék.
A rex motorral az a gondom, hogy sokszor olvastam, szeret csapágyasodni, és közel 1 millió egy felújítás. Mellesleg pedig 9-10 liter üzemanyagot megeszik 100-130km visszatöltése közben.
Vagy teljesen elektromosat vennék, és megpróbálok évi 3-5x együttélni a töltésekkel, ha hosszabb útra megyek, vagy egy hybridet kellene venni, ami megkapja a zöld rendszámot.
A parkolásom heti 20-30 ezer ft lenne utcán, és 3 óránként lejár, ami a legjobban nehezít mindent, egy sima rendszámos autónál. Ez a legnagyobb problémám.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mi a baj a tömegközlekedéssel? Néhány percenként jár mindig valami, villamos vagy busz, ez a legolcsóbb, legegyszerűbb.
Azt érzem, itt inkább kényelmi szempontok indították az autóvásárlás fontolgatását, és a kérdés valójában az autó melletti megnyugtató választ várja. Pedig nem, nem és nem! Erre a célra bármilyen autó, de leginkább a hibrid és az elektromos csak tiszta ráfizetés.
Persze azt csinálsz amit akarsz, de amikor minden nap állsz majd a dugóban majd rádöbbensz mennyi elvesztegetett idő. Azt meg sem merem kérdezni, hányan fognak majd ülni a kocsiban...
Jól látod, kényelmi szempont és egyedül fogok ülni benne a legtöbbet.
Az a kérdés, hogy miben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pedig ezt írtad a kérdésben:
"Egyetemet szeretnék elkezdeni, így 3 évre tervezek minimum az autóval, és fontos lenne, hogy a lehető legolcsóbban tudjam megoldani a következő 3 évemet, váratlan kiadás nélkül."
A kettő üti egymást...
5 és fél évet tanultam Budapesten vidékiként, pontosan ismerem a budapesti közlekedési helyzetet.
De akkor azt tudom mondani hogy tapasztald ki a rosszat, ha már úgysem hallgatsz az észérvekre és a tapasztaltabbra! Nem te leszel az egyetlen, sokaknak megvolt már ez a kör...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miből gondolod, hogy egy full elektromost nem kell karbantartani?
Egyébként te már eldöntötted
Ahogy valaki írta, egyetemre szaladgálni vennék egy motort/robogót töredékéből. Azon a pár rosszabb időjárású napon pedig elkérném anyuéktől a családit
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az a baj, hogy Budapesten 3 kerületben is tanulok, mászkálok folyamatosan..."
Itt még azzal is gond lesz, hogy hiába parkolnál ingyenesen, jó eséllyel nem fogsz napközben szabad parkolóhelyet találni. Vagy csak felesleges körözéssel, a célodtól távolabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!