Zöld rendszámos hybrid vagy teljesen elektromos autót vegyek?
Mindenképp szükségem van egy zöld rendszámos autóra, mert heti5x megyek fel vidékről Bp-re, ahol szeretnék élni az ingyenes parkolással, amíg lehet. Illetve az is vonzó, hogy nem kell súlyadót fizetnem és átírást.
A keretem maximum 7 millió ft.
Napi 2x30km-t vezetek, heti 5-6x.
A dilemmám a következő:
1. opció: vegyek egy golf gte-t vagy toyota hybridet (2016-2018), ami önállóan is képes elektromosan menni, így legrosszabb esetben is minden nap kb 2literes átlagfogyasztással tudok autózni, mivel odafele valószínű be sem kapcsol a benzinmotor, hazafelé pedig 4 literes fogyasztással jönnék.
(Hátrány, hogy kell költeni motor-váltó karbantartásra és van hibalehetőség)
(Előny, hogyha hosszabb útra tervezek, akkor a 40 literes tankkal is közel 1000km-t elmegyek, és ha meg is kell àllni tankolni, pár perc az egész) évente maximum 3-5x megyek 100km feletti útra. Évi 1-2x 500-1000km-re.
2. Opció, egy bmw i3 94aH (2017-8)Otthon töltve kb 2000ft-ból maxon van az autó, amivel elmegyek 200km-t.
(Hàtrány: autópályán is 90-100km/h sebességgel tudok max haladni, a jó fogyasztás miatt, hosszabb útnál mindig gyorstöltenem kell, ami szabad töltő esetén és 150-200km-ként egy fél órás megálló kötelezően, ami 4500-9000ft közötti összeg. Így egy 1000km-es úton legalább 5x kell megállnom minimum 30 percre, de ez csak évent max 1-2 esetben)
(Előny, hogy egy forintot sem kell költenem motor-váltó karbantartásra, és a hibalehetőség is kizárva. A főbb alkatrészekre még adnak 2-3 év garanciát, mivel 8 év/200.000km van a legtöbb autón. Továbbá tankolnom sem kell soha, azt is megspórolom)
Egyetemet szeretnék elkezdeni, így 3 évre tervezek minimum az autóval, és fontos lenne, hogy a lehető legolcsóbban tudjam megoldani a következő 3 évemet, váratlan kiadás nélkül.
Ha minden jól megy, nagyot nem is fog esni ezeknek az ára, így 3 év után is a pénzem 70-80%-a megmaradna.
Jól gondolkozok, vagy felesleges az egész? Vegyek egy 2 millió ft-os vagy még olcsóbb autót, és a maradék pénzből fizessem a parkolást, szervizet, tankolást, stb?
mai sajtóhír: zuhan a használt autók ára, aki eladni akar, az bajban van, mert magyot bukik...
Aki venni akar, annak eljött az idő...
Hosszabb útra hibrid. Ha évekre kell, akkor pláne hibrid.
Hibridem van, de plugint nem vennék.
Rengeteg helyet elfoglal a két rendszer párhuzamos léte.
Plusz én 2 havonta lőhetem ki a catalizátor hibakódot, mert alkalmanként átlag 5km-t megyek vele amiből 2 ha robbanómotorral történik. Esélye sincs bemelegedni a katalizátornak.
Ami nekem kellene az egy rex motoros i3 (csak kombiban) Ott a motornak nincs köze a hajtáshoz, csak benne van mint generátor, minimális helyet foglal, alig kell karbantartani stb.
Budapesten egy garázs 8-12 millió ft, bérelni viszont lehet havi 20-30-ért, szóval a legrosszabb befektetések egyike.
Az a baj, hogy Budapesten 3 kerületben is tanulok, mászkálok folyamatosan, így nem vagyok előrébb, tömegközlekedni pedig nem szeretnék.
A rex motorral az a gondom, hogy sokszor olvastam, szeret csapágyasodni, és közel 1 millió egy felújítás. Mellesleg pedig 9-10 liter üzemanyagot megeszik 100-130km visszatöltése közben.
Vagy teljesen elektromosat vennék, és megpróbálok évi 3-5x együttélni a töltésekkel, ha hosszabb útra megyek, vagy egy hybridet kellene venni, ami megkapja a zöld rendszámot.
A parkolásom heti 20-30 ezer ft lenne utcán, és 3 óránként lejár, ami a legjobban nehezít mindent, egy sima rendszámos autónál. Ez a legnagyobb problémám.
Mi a baj a tömegközlekedéssel? Néhány percenként jár mindig valami, villamos vagy busz, ez a legolcsóbb, legegyszerűbb.
Azt érzem, itt inkább kényelmi szempontok indították az autóvásárlás fontolgatását, és a kérdés valójában az autó melletti megnyugtató választ várja. Pedig nem, nem és nem! Erre a célra bármilyen autó, de leginkább a hibrid és az elektromos csak tiszta ráfizetés.
Persze azt csinálsz amit akarsz, de amikor minden nap állsz majd a dugóban majd rádöbbensz mennyi elvesztegetett idő. Azt meg sem merem kérdezni, hányan fognak majd ülni a kocsiban...
Jól látod, kényelmi szempont és egyedül fogok ülni benne a legtöbbet.
Az a kérdés, hogy miben.
Pedig ezt írtad a kérdésben:
"Egyetemet szeretnék elkezdeni, így 3 évre tervezek minimum az autóval, és fontos lenne, hogy a lehető legolcsóbban tudjam megoldani a következő 3 évemet, váratlan kiadás nélkül."
A kettő üti egymást...
5 és fél évet tanultam Budapesten vidékiként, pontosan ismerem a budapesti közlekedési helyzetet.
De akkor azt tudom mondani hogy tapasztald ki a rosszat, ha már úgysem hallgatsz az észérvekre és a tapasztaltabbra! Nem te leszel az egyetlen, sokaknak megvolt már ez a kör...
Miből gondolod, hogy egy full elektromost nem kell karbantartani?
Egyébként te már eldöntötted
Ahogy valaki írta, egyetemre szaladgálni vennék egy motort/robogót töredékéből. Azon a pár rosszabb időjárású napon pedig elkérném anyuéktől a családit
"Az a baj, hogy Budapesten 3 kerületben is tanulok, mászkálok folyamatosan..."
Itt még azzal is gond lesz, hogy hiába parkolnál ingyenesen, jó eséllyel nem fogsz napközben szabad parkolóhelyet találni. Vagy csak felesleges körözéssel, a célodtól távolabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!