Egy esetleges hosszabb külföldi utazás előtt mit/miket érdemes ellenőrizni az autómon?
A kérdés adott.
Arra lennék kíváncsi hogy mi az amit érdemes magunkkal vinni,megnézni,szerelővel esetleg megnézetni?
Nyílván néha-néha szoktam vele hosszabb utakat megtenni amiket eddig szerencsére hibátlanul teljesített! (Pld: Budapest oda-vissza nekem 500km)
A jelenlegi út ahová hamarosan mennék az csak oda 930km azaz összesen 1860km így inkább a biztonság esetére amit lehet,megnézetnék,megnéznék,magammal vinnék.
A segítő szándékot/tanácsokat köszönöm! :)
Igaz egy 18 éves,de nagyon jól karbantartott és megvigyázott jó állapotú autóról van szó.
Minden szervízt időben el szoktam végeztetni rajta,illetve ha rendellenességet észlelek vagy hallok is a lehető legrövidebb időn belül megnézetem vagy megjavíttatom és nem az olcsó fajta alkatrészekkel,hanem inkább a jobb minőségű középkategóriás alkatrészeket szoktam mindíg választani.
Amikre egyébként én gondoltam így nagyságrendileg: Indulás előtt a guminyomást(pótkerékben is!),motortéri folyadékszinteket nyílván ellenőrzöm.
Illetve vontatókötél,izzókészlet,emelő,kerékkulcs,pótkerék,tartalék szélvédőmosó,defektjavító spray lesz nálam,másra nemtudom lehet e még szükség?
A segítséget köszönöm nektek,jár a zöld kéz! :)
1 liter motorolaj, 1-2 liter deszt.víz.
Lófütyi helyet foglalnak de életmentő lehet.
Másik fontos kérdésem még: A biztosítótól (K&h) régebben kaptam egy zöld színű A4-es lapot,úgy tudom újabban ezt nevezik zöldkártyának.
Nem vagyok biztos benne,de én úgy tudom hogy ez külföldi utazás során elvileg nálam kell hogy legyen,vagy nem szükséges? Idei évre nem is kaptam egyébként ilyet a biztosítótól,ezt ha úgy van külön kéne tőlük igényelnem?
Két teljes értékű tartalék kereket be kell rakni. A gyári mankókerékkel nem jössz haza 900km-ről. +kézi légpumpa nyomásmérővel mert még hazánkban is rendszeres probléma hogy a benzinkutakon nem működnek vagy eresztenek a pumpák, még az olyan neves kutakon is mint az OMW és a MOL, azonban a javítás elmarad, vagy kimerül a csatlakozók szikszalaggal való kókányolásában...
Amiket felsoroltál azonkívül kellenek különböző szerszámok. Csavarhúzók, kombináltfogó, Villáskulcsok (6-7,8-9,10-11,12-13,14-15,17-19), dugókulcsok, fogók,sniccer, stb., gyertyakulcs. Reszelő,drótkefe,kézi fűrész, kalapács, szerelővasak. Digitális multiméter, szerelőlámpa nélkülözhetetlen éjszakai javításhoz.
Tartalék gyertyakészlet, gyújtótrafó. Tartalék motorolaj, fagyálló, fékolaj,5L ioncserélt viz, tartalék biztosítékok, tartalék hosszbordás szíj. Olajzóedény, gépzsir, szigetelőszalag.
Jah... kifelejtette a tartalék kuplungot, emelőbakokat, elektromos légkulcsot hátha pont 2000km alatt kell megkuplungozni az autót.
Volt egy két jó dolog a listájában de nagy része totál felesleges. Csak súly meg hely.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!