Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » SsangYong Korando-ról vélemények?

SsangYong Korando-ról vélemények?

Figyelt kérdés
Szerintetek a SsangYong Korando-ba érdemes gondolkozni? Mi a véleményetek, tapasztalatok? Eladni a későbbiekben nehezebb lehet esetleg?
2023. jún. 9. 19:09
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Viszonylag olcsó, megéri az árát. Szerintem igényesebb mint egy Dacia.
2023. jún. 9. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
70%
Mercedes motorral megy. Valamit buzeráltak rajta hogy azt tudják mondani a sajátjuk. Valamivel több anyag van benne mint egy Suzukiban vagy egy Daciában.
2023. jún. 9. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Tetszik alapból, csak azon aggódom hogy esetleg a szervízelésnél gond lesz vele, alkatrészhiány esetleg, vagy nehéz lesz eladni...
2023. jún. 9. 20:46
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom még aktuális-e, de talán másnak tudok ötletet adni.

3500 km-t tettem a Ssangyong Korandoba eddig. Egy kicsit tetszik, egy kicsit nem - összességében nem menekülök tőle, de érzem a gyengéit. Kifejtem!

A véleményem szubjektív és fontos, hogy egy nagyon magas felszereltségű Opel Insigniából ültem át a Korandoba, mert kellett egy készleten lévő, olcsó de használható méretű autó, mivel az Insignia motorja kilehelte a lelkét és a munkámhoz fontos egy stabil autó.

A mostani újautó piacon árban kb. az I30, Ceed (sima 5ajtós), és a Korando egy szinten van - illetve ebből a 3 típusból készletes autók is vannak bőven az országban. Akciós volt éppen, ezért erre esett a választás...próba cseresznye.

Először a rosszat írom: nincs olyan válaszható opció, hogy normális ülés kerüljön bele...egy comb, gerinctámaszos rendesen beállítható ülés itt a nemlétező kategória. Az ülőlap rövid és hosszabb utazásokhoz nem lehet normálisan beállítani (én kihúzott combtámasszal, hátradöntött ülőlappal, helyesen beállított gerinctámasszal és háttámlával akár 1000 km-t is elüldögélek + pisi,cigi szünet:)) ).. itt kb 150 km után fészkelődök. A kéziváltó áttételezése rossz. Nagyon kis áttétel különbségek vannak a sebességek között, illetve a javasolt elváltásokat is így jelzi - kettesbe gyorsítasz és kéri a 4-et a kijelzőn. A motorról - a ~160 lóerős turbóbenzin nem mozgatja rosszul, de jól sem. Az előző autóm 400 kilóval nehezebb volt és kevesebb paci, arról azt gondoltam lomha és alulmotorizált - de ez rosszabb... egy tisztességes előzés 5-ből visszarántva 3-ba megoldható csak..megszokható, de csalódást okozott kicsit. A jujjdejó felszereltség és sokat kapunk a pénzükért részben kamu! Full felesleges "extrákkal" van teletömve, amik 99%-ban idegesítőnek bizonyulnak inkább. A sávelhagyás figyelmeztetés aktív kormányzással borzalmas dolog Magyarországon...autópályán még oké, szépen tartja, figyelmeztet, korrigál stb... De "vidéken"? Ahol a vonalak részben hiányoznak, totál megbolondul VAGY inkább kikapcsolja magát. De indításnál te úgy is kikapcsolod mindig.. jah, minden indításnál újra és újra ki kell.... A váltható műszeregység a kijelzőn (Supervision kivitel) enged több megjelenítési módot, de itt is egyet használsz, a többit max egy hétig nyomogatod és szintén haszontalan. Tipik parasztvakítás..:)

A csomagtér (is) full műanyag mindenhol.. az első tisztességes családos hétvége után a legnagyobb figyelmem és óvatosságom ellenére is pici karcok megjelentek itt-ott.. (olyan igazi kopogós "gagyiműanyag", mint az új Hybrid Yarisokban ) egy réteg filc vagy valami szöveg elfért volna, mint minden normális autóban...

Írjunk jót is! - a beltér élhető, igényes, átgondolt..kicsit Volkswagenre hajaz. Tágas, nagy láb és fejtér, jól beállítható könyéktámasz. A hátsó ülések is jó tömésűek, nem fapadosan kemény, kényelmes. Újabb felesleges "extra" a 2 fokozatba állítható hátsó ülés..picit lehet dönteni a háttámlát pár fokkal fekvősebbre. Kipróbálod, soha nem használod többet. A motor csendes, jó a zajszigetelés, jobban megkergetve pici morgás de semmi extra. A kijelzők nappal is jól láthatóak, a fizikai kapcsolók szuperek és logikusan elrendezettek. VAN FIZIKAI GOMB!! Ez nagy pirospont. Nem a tableten kell mindent guberálni, mint sok más verdánál... A futómű egész jó, kicsit keményre hangolták, de jól dolgozik nagyobb tempónál is (elpattogni picit hajlamos azért). A hasmagasság szuper, DE! van egy egész jó hasmagasságú autód aminek az elejére (kerék elé) odasz_rtak egy műanyag valamit..nevezzük koptatónak, ami 4 centivel alacsonyabbra lóg, mint a küszöb...14,5 cm, a küszöb 18-21 között. Ráadásul törékeny, mivel egy kemény rideg műanyag, ami a dobbetéttel egybe van.... én le fogom vágni a fenébe.. egy magasabb padka eltöri, de lehet a dobbetéttel együtt vinné. Amúgy még egy lépcsőn is kényelmesen átlép ha kell. A szerkezet masszív és érződik az acél! Nagy szilárdság -mellé ötcsillagos NCAP teszt + nagy tömeg... A fékek teszik a dolgukat, szemre aprónak tűnik a tárcsa, de harap. Itt a tartósságra leszek kíváncsi, mennyire zabálja majd ez a test a pici tárcsákat :)

Fogyasztás- annyi amennyi! 6.8-ra is sikerült levinnem lakotton kívüli 80 körüli tempóval, de pályán klímával 140 tempomattal 10-11L. Átlag vegyes felhasználás most nálam 9 L/100.

Összegezve: Azoknak ajánlom, akik szeretnének olcsón egy masszív, jól kihasználható családi autót elfogadható csomagtérrel (kiszedve az elválasztófedeleket nagyon szuper mély!) és 5 év garanciával, de nincsenek nagyon nagy igényeik. Aki egy közép-felső középkategóriás 5-10 éves autóból ülne át, FELEJTSE EL! :) Ez egy alsó közép kategóriás autó és ezt is mutatja a tudása. Lehet strapabíró és megbízható, ha vannak idegesítő apróságok amikkel nem tudsz együttélni... Nem lesz életem autója..sokat gondolkoztam azon is, hogy még most kevés kilóméterrel kiszállok belőle, mert valahogy nem tudom megkedvelni. Nem utálom, nem szeretem...olyan mint régen a Renault Thalia volt. Szürke eminenciás, elvisz A-ból B-be, de ennyi.

2023. szept. 12. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a bőséges információt, ez igen, megtiszteltél vele!
2023. szept. 13. 23:36

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!