Skoda fabián hengerfejtömítés csere megoldható otthon házilag, úgy hogy még izzón kívül nem cseréltem autón semmit?
Kérdező!
Kérlek szépen meséld el, te hogyan képzeled el a hengerfejtőmítés cserét! Hogyan csinálnád?
Mert gyakorlatilag mindent le kell szedni a hengerfejről ami rajta van,elektromos kábelek,gyújtás,befecskendező rendszer,kipufogórendszer,részben le kell engedni a hűtővizet stb.
Utána új tömítés,új hengerfejcsavarok,nyomatékra húzva szerszámmal,a vezérlés pontos beállítása hogy ne akadjanak össze a szelepek a dugattyúval...
És ha már úgyis szét van szedve szokás kicserélni még pár kopó alkatrészt,vízpumpa,szimeringek,tömítések,fogasszíj...
Vannak szerszámaid,dugókulcs készlet,nyomatékkulcs,szerelési kézikönyv ?
"Nincsen szerszámaink sajnos valóban"
Akkor csak hogy egy példát mondjak a "miért olyan nehéz" kérdésedre. 1.2 háromhengeres a tiéd? A példa arról szól. Főtengely szíjtárcsa lehúzási nyomaték 90Nm + 90°, ez összesen olyan 250Nm körül van. Összerakod a vezérlést (mert hengerfej miatt ugyebár szét kell szedni), felrakod a szíjtárcsát, lehúzod a csavart, de nem húzod meg eléggé. Indításkor fordul párat a motor, lelazul a csavar és össze-vissza ugrik a vezérlés, a jutalmad egy új hengerfejezés, ha szerencséd van csak a szelepeket kócolta össze, rosszabb esetben beleütött a dugattyúkba is. Ugyanis a fogasszíj szíjkerék éke csak a kerék belső oldalán pár milliméteren fekszik fel és amikor a főtengely csavarral felrakod a hosszbordásszíj tárcsáját, akkor az fogja felszorítani a fogasszíj kerekét is az ékre. Ha csak egy kicsit is fellazul a csavar, rögtön leugrik az ékről a szíjkerék és elszáll a vezérlés. Ilyenkor az egyszeri hülyegyerek azt hiszi, hogy akkor ő jóóóóó izmosan agyonhúzza csavart, hogy biztosan ne essen le, na de az sem jó ötlet, a csavar elszakadhat és akkor nagy a baj, vagy a nagy erő szétroncsolja az éket és akkor meg amiatt fog elszállni a vezérlés.
Erre a példára persze a megoldás egy egyszerű nyomatékkulcs és főtengely szíjtárcsa rögzítő, összességében nem összeg, de ez csak egy példa volt a sokból, hogy egy ilyen munkát egyáltalán nem lehet félvállról venni, sok buktatója van. Sokan csak azt látják az autószerelésben, hogy mi csak csavarozgatunk. Csavarok ki, csavarok be és kész, de ennél sokkal többről van szó, sok apróság van, ami apróságnak tűnhet, de rengeteget számít és nagyon fontos. Erre szokás azt mondani, amikor az ügyfél remegő szájjal hisztizik, hogy milyen drága a szakember óradíja, hogy nem a munkát kell megfizetni, nem az a drága, mert egy ilyet kisujjból kiráz egy autószerelő, hanem a tudás, tapasztalat, hozzáértés, amivel a munkát elvégzi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!