Miért mondják, hogy az automata váltó elvesz a vezetés élményéből?
A nagyon egyértelmű kuplung és váltó használat vagy nem használat között miben más vezetni az ilyen vagy olyan autót?
(Én még nem vezettem automatát.)
Alapból mit nézünk vezetés élményének? Egy hegyi kanyargós úton automatával is élmény lehet kanyarogni, bárhol máshol meg nem élmény vezetni :D
Nekem kézi váltós nem-versenyautóm van, igazából annyira tudat alatt megy nálam a váltás, hogy oda se figyelek rá. Tulajdonképpen pont ugyanannyira tudok unatkozni a kézi váltósban is mint automatában.
Nekem sokall több élményt ad az automata.
Nagyon könnyű hogy helyettem dolgozik , ez az igazi élmény.
#5 Le van pontozva, pedig alapvetően igaza van.
Kezdjük ott, hogy a legtöbb sportkocsi ma már automata, vagy éppen "váltó fülekkel" lehet dobálni a sebességet rajtuk ami azért teljesen más sztori.
Másrészt sok esetben ezt a vezetési élmény dolgot azoktól hallani akik hajtják az 1.2-es Corsát, közben meg úgy rángatják a váltót, hogy nekem fáj minden mozdulat.
Mert nem értenek hozzá és nem vezettek még jó automatát.
A manuálisnak drift-en kívül kb. nincs előnye már sehol. Nem attól lesz élmény, hogy rugdosol egy pedált. Kormányon F1 fülek és úgy nyúlsz bele az automatába, ahogy akarsz, még jobb is, mint a váltókar.
Nekem 1.3 öreg Swiftem van automatával... nekem amit szeretnek puffogtatni a ,,kézisek", hogy többet eszik... :D
Erre szoktam vissza válaszolni a tapasztalatom.
Ez nekem a 3. Swiftem, a másik kettő természetesen kézi volt. A kézi váltós 1.3-as Swiftek ugyanannyit kajáltak mint a mostanj automatám.
A másik, a javítási költségekre szoktak hivatkozni, egy jól megcsinált automata váltó, örök élet + 1 nap, míg a kézi váltóson sokkal több a kopó alkatrész, eleve nagyobb igénybe vételnek is vannak ki téve.
A 2 kézi váltós Swiftemen nem egyszer jártam úgy, hogy elszakadt a kuplung pedál bowdenje, szarakodni kellett a haza jövetellel. Nem beszélve a lefulládásokról, emelkedőről való indulások.
Automata váltós egyszer fulladt le a 3 évem alatt a motor, az is azért, mert árokba hajtottam vele.
Emelkedőnél ha az alapjárat nem elég a meginduláshoz, bőven van időm a gázadásra miután levettem a fékről a lábam és nem gurul vissza az autó. A kézi féket szinte nem is használom a kocsin a P állás miatt.
És ahogy írták előttem, az automata gáz adással tanítható, emelkedőn való gyorsításkor tudja, hogy jobban ki kell pöegetni a motort váltás előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!