Egy euro6-os motorral rendelkező autóban, hány db lambdaszonda van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért van 2 mert van egy a katalizátor előtt ami az emissziós értékek beállításában segiti az elektronikát, és van mégegy a katalizátor után, ami ellenörzi hogy miylen hatásfokkal müködik a katalizátor.
Az euro4 feletti környezetvédelmi osztályoktól ez már igy van.
Igy már gyakorlatilag a még nem üzem meleg motornál is tud megfelelő hatásfokkal müködnia katalizátor, és a motorvezérlő elektronika
Mindegyiknél igy van:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 Aha... oké mondjuk azt most hagyjuk figyelmen kívül, hogy nem csak sor4-es motor létezik a világon, mert feltételezhetjük, hogy a kérdező arra gondol. Ha csak a sor4-es motorokra gondolunk, a válasz akkor sem "2", hanem "amennyit kitalált a tervező". Attól, mert a motorok 99%-ában kettő van, attól ez még nem egy szabály. Lehetne akár kevesebb is, ha a lambdaszonda feladatát valahogy máshogy oldják meg. Meg lehetne akár több is, mint kettő, mert vannak két katalizátoros autók, ahol van egy előttük, egy közöttük, egy utánuk. Dízel esetében lehet DPF és katalizátor együtt, ezesetben szintén lehet három. Vagy ha 4-2-1 leömlője van az autónak, akkor is lehet három (egy-egy a 4-2 után, egy pedig a 2-1 után).
És akkor ha nagyon mókás kedvemben lennék, most elkezdenék szőrszálhasogatni a különböző motorkonfigurációkkal, ami létezik a sor4-en kívül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az euro3 csaka diesel autoknál tért el az euro2-től
az euro2 és az euro3 benzineseknél gyakorlatilag ugyanaz volt az előírás
Ezért nem is foglalkoztak a magyar forgalmi engedélyeknél azzal hogy az euro3 as benzineseket jelőljék, gyakorlatilag nálunk minden euro3 as benzinesnek euro2 es kód volt beírva a forgalmi engedélyébe.
az euro3 as autokban 1 lammbda szonda volt amugy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!