Fiat Punto-nak a motorját érdemes felújítani?
Síkoltatni, hengerfejtömítést kell cserélni, szelepeket becsiszolni, illetve főtengely szimeringeket, kipufogósor/szívósor tömítést, vezérlést, vízpumpát kell cserélni, nagyjából 200-250-ből meglenne.
Kérdésem igazából az, oké nekem kell tudnom, hogy megéri-e, igazából ennyi pénzért normális autót nem fogok találni, még 500 ért sem mert kitudja annál is mikor mondja be az unalmast (ez is 500 ezres punto volt) , a kérdésem az, hogy ezután a művelet után még sokáig jó lesz-e a motor? Használható lesz sokáig vagy érdemes inkább megszabadulni tőle?
Kicsit tartok attól, hogy fel lesz újítva utána meg mégsem lesz jó vagy fél éven belül megint tönkremegy majd..
Alany 1.2 16v
Igazából nem ette eddig sem a vizet, olajból fogyott 1000 km alatt kb. 2-2.5 dl.
Az ok amiért fel kell újítani, hogy a kiegyenlítő tartályban forgatja a vizet rendesen, gázadásra egyre erősebben és szinte füst jön ki onnan.
Motorban amúgy kb. 290 ezer km van benne, nem tudom mennyire vannak megkopva az alkatrészek.
Hát ez az, ettől félek én is, hogy kitudja a bontott motor mennyit bírna.
Illetve akkor már cserélni kell a motorvezérlőt is meg gyújtáskapcsolót is..
Motorvezérlőt azért mert ennek még a vezérlőből “irányítja” a vezérlésjeladót, tehát gyakorlatilag ilyen nincs a motoron csak onnan működik míg az “újabbak” pár hónappal korábbiak már kapott helyett a motoron is.
Szóval ha új vezérlő akkor új kulcs is kell hozzá, vagyis hát a hozzávaló.
Az a 250 kevésnek hangzik, legfeljebb ha magadnak csinálod, csak akkor nehogy többször kelljen.
Szerintem olcsóbb belepapírozni egy másik ugyan ilyen bontott motort.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!