Mi a kulonbseg a felni kozott? Acel, alu, karbon felnik..stb?
Egy jó minőségű könnyűfém felni tud nagyon könnyű lenni, de annak elég komoly ára is van. Anno a 18-as BBS felnijeim 8,5 kg-ot nyomtak darabonként. Ráadásul egyszer odavertem a padkának, a lengőkar elgördült, a felni pedig még csak nem is ütött. Persze fel kellett hegeszteni a horzsolást, de nem deformálódott semmit.
Az acélfelnik 10-15 év után nagyon csúnyán tudnak rozsdásodni. Egy jó alufelni sokkal jobban bírja, szinte örök élet, ha vigyáz rá az ember.
#14 Alapvetően egyetértek, az "örökélettel" kicsit kevésbé, az acélhoz képest. Az acél valóban könnyebben sérül (feltéve, hogy egy jó minőségű aluhoz hasonlítjuk, amit te is mondtál, de az emberek többségének olcsó alufelnije van), ha megütöd sokkal könnyebb és olcsóbb kigörgőzni, sokkal olcsóbban kijön az újrafényezése is, na meg ha rozsdásodik is, hát rak rá az ember egy dísztárcsát és rögtön nem látszódik. Szóval azzal nem értek egyet, hogy az acélfelni rövidebb életű lenne az alufelninél. Főleg hogy ha már rozsdásodás, akkor annak van alufelnis verziója is, a lakkréteg lepattogása, ami mondjuk alapvetően nem annyira jellemző, csak ha télen is használja az ember és megmarja a só. Vannak már ugyan alufelnik, amiknek a fényezése elég jól bírja ezt is, de ez megint csak a drágább kategória, ami az emberek 90%-ának nincsen.
Vissza a dísztárcsához, a klasszikus teszkósok persze közel sem néznek ki olyan jól, mint egy alufelni, de ha pl. vesz az ember egy szett struktur acélfelni szettet hozzávaló tárcsával, akkor senki sem fogja megmondani 2 méternél távolabbról, hogy az acélfelni, nem pedig alu.
Nem olyan rossz az az acél, arra akarok kilyukadni. Ha az ember olcsóbb árkategóriában keresgél, akkor szerintem még a mai világban is sokkal jobb választás, mint az alufelni. Alufelni akkor jobb választás, ha az embernek fontos a megjelenés és/vagy hajlandó pénzt áldozni egy tényleg jó minőségű szettre.
Át lehet fényezni az acél felnit, de ahol a középrész és a pánt illesztve van, ott soha nem tudod eltávolítani a rozsdát, és nem tudod bejuttatni a festéket. Ott gyorsan elkezd barnulni megint.
Az előző autóm gyári alufelnije 27 éves és téli kerékként szolgál minimum 12 éve, amióta a családban van. Semmi baja a gyári festésnek, lakknak. Ez egy egyszerű, gyári BMW felni. Én még csak gagyi, utángyártott felnin láttam pattogni a lakkot.
Amúgy közlekedni nyilván teljesen megteszi az acél is, és kevésbé kell félteni. Ez mondjuk egy elég nagy előny lehet adott esetben.
"soha nem tudod eltávolítani a rozsdát, és nem tudod bejuttatni a festéket"
Hát ha otthon szórakozol megfelelő felszerelés nélkül, akkor nyilván nem. Fényezőnek nem okoz problémát a homokszórás és porfestés.
"Én még csak gagyi, utángyártott felnin láttam pattogni a lakkot."
Igen, ezt mondtam én is. Viszont mondtam azt is, hogy az emberek 90%-ának olcsó gagyi alufelnije van. Néha még a gyárik sem jó minőségűek, pl. a hármas Ford Mondeokon ami volt az a sok, sűrű küllős alufelni, arról is állandóan mállik a lakk.
@18: A homok sem jut be oda, ha mégis, soha nem jut ki. A legjobb amit tenni tudsz, hogy valami penetráló üregvédőt belefújsz festés után. Esetleg meg lehet próbálni rozsdaátalakítót, de szerintem az sem hatol be rendesen, és azért annak sem árt némi felületelőkészítés, ami esélytelen. Talán akkor van esély, ha nem várod meg, amíg elkezd ott is rohadni, hanem a kezdődő rozsdásodásnál újra telibe van festve.
Eddig még nem hallottam amúgy szétesésig rohadt acélfelniről, így talán csak esztétikai gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!