Felújítanád egy 22 éves dízel Focus túrbóját/adagolóját/magasnyomású pumpáját?
Sziasztok! Van egy 2001-es 1.8 tddi Ford Focusom. 370.000 km van benne, bontatlan motor, a fent említett alkatrészei mind gyáriak, nincs szétrohadva, olajat nem fogyasztja. A fogyasztása átlagban 6.2-6.4 szokott lenni autopályás használat mellett. Autóúton legjobb fogyasztás 5.5 volt amit tudtam vele.
Szeretem az autót, szeretném megtartani még legalább 2-3 évet. A kérdésem az lenne, hogy ti fel-e újítanátol bármit is a fent említett alkatrészek közűl?
Az én logikám az, hogy már sokat futott, de még működik és megérdemli a felújítást, ezért úgymond elébbe mennék a bajnak. Mi a véleményetek?
Anyagilag nyílván nem éri annyira meg, mert egy öreg autó, de engem már sok helyre elvítt, szeretem. És tudom, hogy korához képest igen jó állapotbam van.
13 évig egy ismerősömnél volt az autó aki becsületesen karban tartotta. 3 éve van nálam, sok apróbb hibát kijavítattam már rajta. Legutóbb kapott egy új kuplungot, a mester szerint még a gyári lehetett benne.
Ha nincs baja, akkor én sem piszkálnám. Akkor főleg nem, ha csak 2-3 évre tervezel vele.
Nekem 18 éves dízel autóm van, hasonló futással. 12 éve nálam. Elég jól felszerelt, minden működik rajta. Nem rozsdás, végig garázsban volt, rendszeresen waxoltam is. Ennek köszönhetően csillog-villog a gyári fényezés. Ha baja lenne a turbónak, injektoroknak, CR-rendszernek, simán felújíttatnám, akkor is ha sokba kerül. Másik autót venni sem lenne olcsóbb. Nálam mondjuk az OT-kor a cél, nem 2-3 év.
De minek újítgatnád ezeket, ha jók? Pláne ha ilyen rövid távra tervezel már csak?
Használod amíg bírja, ha az elkövetkező 2 évben meghal benne a turbó, veszel rá egy bontottat, az kibírja a maradék 1 évet, aztán úgyis valami rézbőrű viszi majd el, akkor meg már mindegy, hogy éppen bontott az a csereturbó vagy felújított.
Köszi a válaszokat!
TDDI. Ebben nem lenne magasnyomású pumpa? Akkor mi van helyette amivel keverhetem?
Vagyis inkább úgy kérdezem milyen drága alkatrészek vannak egy TDI motorban?
Eddig azt hittem, hogy magasnyomású pumpa van a CR és a TDI motorban is.
Ezek szerint viszont akkor csak a CR ben van, a TDI ben adagoló van helyette.
Porlasztó viszont van mindkettőben, igaz?
#7: legyünk akkor teljesen pontosak, mert egy CR motor lehet TDI, de nem minden TDI CR. Ráadásul ez egy Ford, ami nem használja a TDI nevet, hanem vagy TDCI, vagy TDDI, esetleg régebbi dízeleknél sima TD, vagy D.
A Focus esetében a két 1.8-as motor kb megegyezik, az egyetlen különbség az üzemanyagrendszer. Pumpa, és közös nyomócső helyett még adagoló van. Ezek a kései adagolós dízelek amúgy nagyon hasonló befecskendezési nyomáson, és szinte ugyanazzal a motormenedzsmenttel üzemelnek, mint a korai CR dízelek, csak itt a hengerenkénti elosztás még az adagolóban megy végre.
A te részedről ez most inkább előny, mert az 1.8-as Delphi CR rendszere hírhedten problémásabb, mint az adagolós verzió.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!