Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lehet, hogy kissé...

Mitől lehet, hogy kissé nehezen indul a motorom, szivató nélkül hidegen rögtön le is fullad?

Figyelt kérdés

Meg így 20 fokban sem volt az a pöcc-röff, igaz 1 hónapig nem volt indítva. Melegen indul simán szivató nélkül is. Illetve amit észrevettem, hogy ha hidegen indítás után ráhúzom a gázt, akkor lefullad. Ha kettes szivató állásban jár fél - egy percet, majd egyes állásban is mondjuk 1 percet, akkor ha finoman adagolva kipörgetem, aztán már jó.

6 hete vettem, ezek már akkor is jelen voltak. Azóta csak olajcsere volt. Karbi az éven nem volt tisztítva.

Legutóbbi indítás után motorozásnál a sebességmutató panel menet közben ki-bekapcsolt, nem volt erő a motorban, majd később mikor lefulladt a motor nem is akart beindulni. Az akksinál ütögetve rövid időre "kapott áramot" és sikerült beindítani és hazagurulni vele. Akksi sarut és a biztosítékot lepucolva teszt kör közben visszajött az erő, és eltűnt a villogás a kontroll képernyőről. Ezt követően 2 óra állás után újra nehezen indult, majd gázt nem lassan huzva húzva lefulladt.

Suzuki drz 400 sm.


Mi okozhatja a problémát? A motor jó erőben van, nem füstöl, nem csörög, olajat ez alatt a kb 120km alatt láthatóan nem ette.



2023. máj. 4. 13:28
 1/3 anonim ***** válasza:

Ez teljesen normális. Azért van rajta a szívató, hogy használd, injektoros motorokban is más a befecskendezés, amíg nem üzemmeleg a motor, csak automatikusan csinálja az elektronika. 2 óra állás után simán lehűl annyira a motor, hogy nem indul szívató nélkül. Ráadásul ha én esőben kinn hagyom, másnap eléggé dadogós az első pár percben.

Ha meg ráhúzod a gázt is (van egyébként, hogy szívatóval sem indul, olyankor szívató nélkül, finom gázzal kell indítani, nekem egyszer volt olyan, hogy szívatóval és pici gáz-elenged-pici gáz-elenged-közepes gáz-elenged játékkal indult csak be), akkor meg azért fullad le, mert túl dús a keverék, baromi sok üzemanyag jut a motorba és nem elég levegő.


Ez a karburátoros motorok átka, ezzel együtt kell élni. Ha üzemmelegen stabil az alapjárat és normálisan megy, akkor semmi baja nincs. Én mindig beindítom szívatóval, és amíg felveszem a sisakot-kesztyűt, addig néha adok neki egy kis gázt, ha dadogni kezdene, mire felöltöztem, már lehet vele menni és nem áll le az első kereszteződésbenn párás, esős időben sem.

2023. máj. 4. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a részletes választ. Akitől vettem azt mondta, hogy régebben nem csinálta, szerinte a Karbit kell kitisztítani, de ha ez így oké, akkor megnyugodtam.
2023. máj. 4. 13:52
 3/3 anonim ***** válasza:

#2 Karbi+gyertya pucolás sosem árt, ha vásárolsz egy motort, oké, én nem terepmotort vettem és nem is egyhengereset, de alapvetőnek tartottam, hogy akárhogy is tartotta a tulaj, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, fékfolyadék mind azonnal cserés, akksi feltölt, karbiszinkron.


Az is lehet, hogy eljött az ideje a szelephézag ellenőrzésének és állításának. Az meg, hogy a tulaj mit mond, az ne érdekeljen. Egy megbízható szerelőre hallgass inkább.

2023. máj. 4. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!