Mitől lehet, hogy kissé nehezen indul a motorom, szivató nélkül hidegen rögtön le is fullad?
Meg így 20 fokban sem volt az a pöcc-röff, igaz 1 hónapig nem volt indítva. Melegen indul simán szivató nélkül is. Illetve amit észrevettem, hogy ha hidegen indítás után ráhúzom a gázt, akkor lefullad. Ha kettes szivató állásban jár fél - egy percet, majd egyes állásban is mondjuk 1 percet, akkor ha finoman adagolva kipörgetem, aztán már jó.
6 hete vettem, ezek már akkor is jelen voltak. Azóta csak olajcsere volt. Karbi az éven nem volt tisztítva.
Legutóbbi indítás után motorozásnál a sebességmutató panel menet közben ki-bekapcsolt, nem volt erő a motorban, majd később mikor lefulladt a motor nem is akart beindulni. Az akksinál ütögetve rövid időre "kapott áramot" és sikerült beindítani és hazagurulni vele. Akksi sarut és a biztosítékot lepucolva teszt kör közben visszajött az erő, és eltűnt a villogás a kontroll képernyőről. Ezt követően 2 óra állás után újra nehezen indult, majd gázt nem lassan huzva húzva lefulladt.
Suzuki drz 400 sm.
Mi okozhatja a problémát? A motor jó erőben van, nem füstöl, nem csörög, olajat ez alatt a kb 120km alatt láthatóan nem ette.
Ez teljesen normális. Azért van rajta a szívató, hogy használd, injektoros motorokban is más a befecskendezés, amíg nem üzemmeleg a motor, csak automatikusan csinálja az elektronika. 2 óra állás után simán lehűl annyira a motor, hogy nem indul szívató nélkül. Ráadásul ha én esőben kinn hagyom, másnap eléggé dadogós az első pár percben.
Ha meg ráhúzod a gázt is (van egyébként, hogy szívatóval sem indul, olyankor szívató nélkül, finom gázzal kell indítani, nekem egyszer volt olyan, hogy szívatóval és pici gáz-elenged-pici gáz-elenged-közepes gáz-elenged játékkal indult csak be), akkor meg azért fullad le, mert túl dús a keverék, baromi sok üzemanyag jut a motorba és nem elég levegő.
Ez a karburátoros motorok átka, ezzel együtt kell élni. Ha üzemmelegen stabil az alapjárat és normálisan megy, akkor semmi baja nincs. Én mindig beindítom szívatóval, és amíg felveszem a sisakot-kesztyűt, addig néha adok neki egy kis gázt, ha dadogni kezdene, mire felöltöztem, már lehet vele menni és nem áll le az első kereszteződésbenn párás, esős időben sem.
#2 Karbi+gyertya pucolás sosem árt, ha vásárolsz egy motort, oké, én nem terepmotort vettem és nem is egyhengereset, de alapvetőnek tartottam, hogy akárhogy is tartotta a tulaj, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, fékfolyadék mind azonnal cserés, akksi feltölt, karbiszinkron.
Az is lehet, hogy eljött az ideje a szelephézag ellenőrzésének és állításának. Az meg, hogy a tulaj mit mond, az ne érdekeljen. Egy megbízható szerelőre hallgass inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!