Miért érződik gyorsabbnak a dízel?










Mert az ember általában 2000-3000 közötti fordulatszám-tartományban használja, és ott a diesel erősebb.
A benzin csúcsnyomatéka valahol 4000-nél van, a csúcsteljesítmény 6000-nél. A diesel meg már 4500 körül leszabályoz.










A dízel motorok alul (alacsony, jb 2000 fordulatszám) nyomatékosak, a benzinesek felül.
Az utcai közlekedés során egy alacsony fordulaton dinamikus motor "gyorsabb", versenypályákra viszont okkal terveznek benzines motorokat, ott a magas fordulaton üvöltő motorok, a fogyasztás nem hátráltató szempont a gyorsaság az első, ami magas fordulatszámnál a benzines motorok előnyét jelenti





Azért ezt a dízel alul erősebb teóriát ideje lenne már elfelejteni. Ez így 20 éve tök jól megállta a helyét, de amióta bejöttek a közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotorok, azóta semmivel nincs nagyobb erő egy dízelben alul. Audi 35tfsi 150le, 2000 felé nem igazán forog. 1300-3850 nyomatékcsúcs. A szintén 150 lovas tdi kemény 40Nm-rel van forrban de csak 1500-3250 közt van csúcson.
Nem ártana néha az embereknek frissíteni az ismereteiket.















Ez azért van mert a gyorsulás ami a teljesítményből, az pedig részben a nyomatékból adódik, nem lineárisan változik a fordulatszámmal a teljes tartományban, hanem valamilyen görbe szerint.
A dízel nyomatékosabb alul. Normál utcai szituációban 2000-3000-es fordulaton erősebbnek érzed, mert lenyomod a gázpedált és azonnal lódul.
Ha viszont verseny van, versenypályán bőgő motorral indulsz, kiforgatod a fokozatokat tiltásig, mert a gyorsulásra gyúrsz, akkor a nagyobb teljesítmény lesz a nyerő, azaz legyorsulja a benzinesed a dízelt.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!