Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért érződik gyorsabbnak a...

Miért érződik gyorsabbnak a dízel?

Figyelt kérdés
egy 1.8t 180 lóerős autóm van,aminek a gyàri 0-100-as gyorsulása 8mp. de egy 1.9tdi 150 lovast jóval erősebbnek érzek,legalàbbis anyósülèsből,mert vezetni még nem vezettem. de a annak papíron 8,9 a gyári 0-100-ra gyorsulása,így az 1.8t erősebb,és 30 lóval több is. tudom,azt mondjàk,hogy a nyomaték számít érzetre,és az 1.9 majdnem 100 nm-el több. de akkor hogy van még is az,hogy nyomatékosabb a dízel,de a gyorsulása rosszabb? pl az enyèmnek 3-4 ezer körül jön meg az ereje,és akkor indul meg,míg a dízel ahogy letapossák a pedàlt,egyből belenyom az ülésbe,és ez az az érzés,ami az enyémnél nincs meg annyira,és az is inkább magasabb fordulaton. papíron hogy nézhet ki egy ilyen gyorsulás,hogy érzetre erősebb a dízel,de lassabban gyorsul?pl ha elrajtol mind a 2,akkor pl 50km/h óràig gyorsabb a dízel a nyomaték miatt,és utàna meg a benzines magasabb fordulaton,és ahogy elkezd tölteni a turbo?
2023. máj. 3. 14:52
 1/10 anonim ***** válasza:
84%
A legnagyobb teljesítmény magas fordulaton jelentkezik. Amikor 100-ra gyorsulsz, akkor így vezetsz. De a hétköznapokban az ember nem üvöltő motorral megy, hanem alacsony vagy közepes fordulatszámon. Akkor pedig a dízel erősebb. Ahogy írod, az 2000-nél beleprésel az ülésbe, a benzines meg nem.
2023. máj. 3. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
82%

Mert az ember általában 2000-3000 közötti fordulatszám-tartományban használja, és ott a diesel erősebb.


A benzin csúcsnyomatéka valahol 4000-nél van, a csúcsteljesítmény 6000-nél. A diesel meg már 4500 körül leszabályoz.

2023. máj. 3. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
79%
Úgy, hogy a maximális teljesítmény dízelnél 2000-nél már leadódik, benzinesnél csak 6000 körül. Ha a benzinest elpörgeted 6000-ig és csak ott váltasz, akkor a benzines lesz gyorsabb. Meg azért az is benne van, hogy mivel kevesebb a nyomaték egy benzinesnél, így jobban megérzi hogy mennyi csomag van az autóban, ez esetben hány ember. A nyomaték tulajdonképpen, hogy milyen erővel képes olyan gyorsulásra, ami a teljesítményben meg van adva. Kevesebb nyomaték -> jobban megérzi a súly változást. Az ülésbe nyomás pedig főleg a nyomatéktól függ.
2023. máj. 3. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
85%

A dízel motorok alul (alacsony, jb 2000 fordulatszám) nyomatékosak, a benzinesek felül.

Az utcai közlekedés során egy alacsony fordulaton dinamikus motor "gyorsabb", versenypályákra viszont okkal terveznek benzines motorokat, ott a magas fordulaton üvöltő motorok, a fogyasztás nem hátráltató szempont a gyorsaság az első, ami magas fordulatszámnál a benzines motorok előnyét jelenti

2023. máj. 3. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
77%

Azért ezt a dízel alul erősebb teóriát ideje lenne már elfelejteni. Ez így 20 éve tök jól megállta a helyét, de amióta bejöttek a közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotorok, azóta semmivel nincs nagyobb erő egy dízelben alul. Audi 35tfsi 150le, 2000 felé nem igazán forog. 1300-3850 nyomatékcsúcs. A szintén 150 lovas tdi kemény 40Nm-rel van forrban de csak 1500-3250 közt van csúcson.

Nem ártana néha az embereknek frissíteni az ismereteiket.

2023. máj. 3. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
#5: Igazad van, bár jelen esetben a kérdező az 1.8T-t hasonlította egy 1.9 TDI-hez. Én ennek fényében válaszoltam.
2023. máj. 3. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
83%
#6 Tudom csak ha ezt nem írom ide akkor az emberek még így 2023 közepén is készpénzre veszik hogy a fent leírtak általános igazságok. De igen, az 1.8T még nem volt alul nyomatékos.
2023. máj. 3. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
az 1.8t-ben annyi nyomaték van ahogy néztem,mint egy 110 lovas 1.9-ben.és ugye nàlam is az a baj,hogy ahol megjön az ereje,3-4 ezer körül,akkor màr elvàltom vàrosban,vagy a fölé nem nagyon megyek. és pl egyik kollégám 3-as golfja is amiben a 110 lovas 1.9 van,erősebb volt érzetre,anyósülésből,bàr az se gyári,de azért kicsit lelombozó,hogy elég nagy lóerő külömbség van köztük,meg korban is. van olyan amúgy akinek pont a benzines karaktere tetszik?amúgy ennek is meg van a pheelingje,hogy alul semmi,és hirtelen megjön az erő,csak vàrosban meg àtlag autózásnàl nem nagyon érezni.
2023. máj. 3. 16:35
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez azért van mert a gyorsulás ami a teljesítményből, az pedig részben a nyomatékból adódik, nem lineárisan változik a fordulatszámmal a teljes tartományban, hanem valamilyen görbe szerint.

A dízel nyomatékosabb alul. Normál utcai szituációban 2000-3000-es fordulaton erősebbnek érzed, mert lenyomod a gázpedált és azonnal lódul.

Ha viszont verseny van, versenypályán bőgő motorral indulsz, kiforgatod a fokozatokat tiltásig, mert a gyorsulásra gyúrsz, akkor a nagyobb teljesítmény lesz a nyerő, azaz legyorsulja a benzinesed a dízelt.

2023. máj. 3. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
12%
Turbós autók általában nyomatékosabbak alul, már 1500 nál ugranak, viszont 3000-nél elfogy. Egy szívó motor pl. 3000nél kezd egyáltalán feléledni.
2023. máj. 4. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!