Dieseles autóval hogyan veszitek be a szük 90 fokos jobbra kanyarokat?
Pl parkoló vagy egyenrangú utaknál ahol tényleg nagyon szűk az utca.
Az én kocsim 2 esbe alapjáraton kb 20 al megy ez nekem nagyon gyors egy szűk jobbra kanyarnál betudom venni de tekerni kell a kormányt mint az állat és úgy érzem a kocsi szalad alattam és nem én irányítóm.
Szóval ilyenkor kuplung félig benyom és fékezek a kanyar közepe táján meg csúsztatásal gyorsítani kezdek és fel engedem(nekem az oktató ezt tanította meg) Ez jó megoldás vagy inkább egyesbe kéne vissza tenni a váltót?
KIzárt hogy 1.-ben 5 km-rel tud menni, amikor meglehet huzatni 40-ig is.
Menj akkor 10km-rel.
Az okatatók azt tanítják, hogy a kanyarba "elrendezetten" kell bemenni. Vagyis sebességben, felengedett kuplunggal. Nehogy a kezdő elbénázza a kuplungkezelést és lefulladjon a motor, eltünjön a kormányszervo rásegítés.
De ha kanyarban nem fulladsz le soha, akkor úgy kanyarodhatsz, ahogy kényelmes. A kérdésben leírt bármelyik módon.
A kettes hátránya, hogy csúsztatnod kell a kuplungot. Az egyesé meg az, hogy némelyik autó mozgás közben nehezen veszi be az egyest és koptatja a szinkrongyűrűket.
5
Az én oktatóm konkrétan így tanította, hogyha szűk a kanyar akkor csusztasam nyugodtan.
De azt mondják hogy 2 esben csúsztatás öli a kuplungot és egyesbe se jó tenni menetközben:D melyikel okozok kevesebb kárt a kocsiba?
#8
Semmilyen kárt nem okozol, ha menet közben egyesbe teszed (feltéve, hogy ettől nem pörög fel a motor túlzottan), ugyanolyan fokozat, mint a többi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!