Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dieseles autóval hogyan...

Dieseles autóval hogyan veszitek be a szük 90 fokos jobbra kanyarokat?

Figyelt kérdés

Pl parkoló vagy egyenrangú utaknál ahol tényleg nagyon szűk az utca.

Az én kocsim 2 esbe alapjáraton kb 20 al megy ez nekem nagyon gyors egy szűk jobbra kanyarnál betudom venni de tekerni kell a kormányt mint az állat és úgy érzem a kocsi szalad alattam és nem én irányítóm.

Szóval ilyenkor kuplung félig benyom és fékezek a kanyar közepe táján meg csúsztatásal gyorsítani kezdek és fel engedem(nekem az oktató ezt tanította meg) Ez jó megoldás vagy inkább egyesbe kéne vissza tenni a váltót?


2023. ápr. 23. 22:29
 1/10 anonim ***** válasza:
Ha nem küszködik a kocsi az első megoldásnál, akkor csináld azt, de nyugodtan visszaválthatsz egyesbe is.
2023. ápr. 23. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
60%
Oktató autónál nálam is ez volt, nagyon erős dízel volt, 2-esben túl gyorsan ment, 1-esbe túl lassan. Elvárta tőlem, hogy 1-esben felengedett kuplunggal kanyarodjak, pedig az kb. 5 km/ óra volt és visszaváltogatni nagyon sok, ezért kuplunggal játszva, 2-esben kanyarodtam és mindig ordítozott velem. Azóta viszont otthon csak benzines és egy gyenge dízel van, 2-esben tök jó velük kanyarodni. Úgy csináld ahogy jónak érzed.
2023. ápr. 23. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

KIzárt hogy 1.-ben 5 km-rel tud menni, amikor meglehet huzatni 40-ig is.

Menj akkor 10km-rel.

2023. ápr. 24. 05:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ha a kettes túl gyors, akkor vissza kell tenni egyesbe. Teljesen természetes, nálunk vannak olyan szűk kanyarok, amihez még egyesből is fékezni kell, máskülönben túl gyors a kanyarodás.
2023. ápr. 24. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 krwkco ***** válasza:

Az okatatók azt tanítják, hogy a kanyarba "elrendezetten" kell bemenni. Vagyis sebességben, felengedett kuplunggal. Nehogy a kezdő elbénázza a kuplungkezelést és lefulladjon a motor, eltünjön a kormányszervo rásegítés.

De ha kanyarban nem fulladsz le soha, akkor úgy kanyarodhatsz, ahogy kényelmes. A kérdésben leírt bármelyik módon.

A kettes hátránya, hogy csúsztatnod kell a kuplungot. Az egyesé meg az, hogy némelyik autó mozgás közben nehezen veszi be az egyest és koptatja a szinkrongyűrűket.

2023. ápr. 24. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
En is van hogy kanyarban engedem fel a kuplongot kettesben. Télen nem ajanlják az biztos.
2023. ápr. 24. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Csúsztatott kuplunggal, de 1-esbe se tilos visszarakni, ha olyan a helyzet. Nekem is dízel autóm van, de tudatosan sosem figyeltem még meg.
2023. ápr. 24. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

5

Az én oktatóm konkrétan így tanította, hogyha szűk a kanyar akkor csusztasam nyugodtan.

De azt mondják hogy 2 esben csúsztatás öli a kuplungot és egyesbe se jó tenni menetközben:D melyikel okozok kevesebb kárt a kocsiba?

2023. ápr. 24. 09:16
 9/10 anonim ***** válasza:
Ha túl "gyors" akkor szúrd vissza egyesbe.
2023. ápr. 24. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#8

Semmilyen kárt nem okozol, ha menet közben egyesbe teszed (feltéve, hogy ettől nem pörög fel a motor túlzottan), ugyanolyan fokozat, mint a többi.

2023. ápr. 24. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!