Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Yamaha tzr50 nincs visszatölté...

Yamaha tzr50 nincs visszatöltésem?

Figyelt kérdés

Nemrég vettem egy Yamaha tzr50es kismotort 70es henger nincs visszatöltés

Azt tapasztaltam hogy ma reggel amikor indítottak volna nem indult mert le volt merülve az aksi feltöltöttem így már megy viszont műszer csökkenő értéket mutatott az akkumulátorban

Mi lehet a probléma?



2023. ápr. 23. 18:54
 1/3 anonim ***** válasza:
Tippre a generátor tekercse van szétégve, de végig kéne nézni az elektromos rendszert, hogy hol mit mutat a rendszer állva / járó állapotban, abból egyszerűbben kiderülne.
2023. ápr. 23. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Járó motornál mit mutat a műszer? Mert nem az akkut kell mérni,hanem,hogy mennyit tölt a generátor. Lehet simán döglött az akkud. Ismerős járt így a kocsijával. Reggel levettük töltőről, és délután már meg se forgatta az önidítót. Új akkuval tökéletes, nem a töltéssel volt ott se gond.
2023. ápr. 23. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

3 ok lehet általában.


1. Rossz akkumulátor. Ezt viszonylag könnyű ellenőrizni. Feltöltöd, rámérsz egyenáramú üzemmódban. Általában 12 - 12.5 V körül értéket kell kapjnod. Vársz pár órát, vagy mondjuk egy napot ha lecsökken 12 V alá akkor valszeg kuka.


2. Rossz feszültségszabályozó: a helyes működést úgy tudod ellenőrizni, hogy a motor jár, növeled a fordulatszámot és méred a feszültséget, szintén egyenfeszültség üzzemmódban a akkumulátoron. A töltő feszültség általában 12.5 - 13.5 V, de találkozam már 14V körüli értékkel is. 15.5 már rossz érték, károsíthatja az akksit. A lényeg, hogy magasabb fordulatszámon is a fenti értékek között kell mérned, és viszonylag alacsony ( 2500 fordulat/perc ) fordulat környékén már kellene tölteni.


3. Rossz generátor. Hát itt sajnos csak sacc per kábé tudsz mérni váltakozófeszültség üzemmódban. Az olcsóbb multiméterek szinuszos feszültségre vannak hitelesítve és 50Hzre, de itt nem az lesz. Gépkönyv kellene de ha sacollnom kelene olyan 27-45V közé mondanám amit a mérned kellene. A lényeg, hogy mérned kellene valamit :) és nem 20V körüli értéket hanem magasabbat.


Van még valami. Ha generátor tekercsei olajban futnak ( nagy motoroknál van ilyen ) akkor a hiba csak meleg motornál fog előjönni ( hideg indítás után simán tudsz töltést mérni ) de ahogy belemegszik a tekercs(ek) szigetelő rétegei veszítenek az ellenállásukból és remekül zárlatosak lesznek.


Egyébként ha egy generátorra ránézel akkor tudni fogod: ha állapota valahol már a kokszos állapotra hajaz akkor az már kuka. Lehet mérni ellenállást a tekercseken de ehhez kellene a gépkönyv, abban valszeg le vannak a referencia értékek.

2023. ápr. 24. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!