Nagyobb motorból (több henger esetleg) eredendően több lóerő hozható ki?
Manapság kicsi és nagy motorú kocsiknál is gyakran downsinzingolnak, vagy mi a fene. Egyre kisebb motorból sajtolnak ki egyre több lóerőt. A Maserati kihozotrt 600+ lóerőt egy hathengeresből, kb 3000 köbcentis. A Mercedesnek anno volt V12 ese, meg a Ferrarinak is (vagy van is) és azok is kb 600 lóerősek, mint a Maserati hathengerese. Viszont ez azért van, mert a nagy motorokból nem sajtoltak ki önmagukhoz képest annyi lóerőt?
Ha ugyanúgy kisajtolnák a V12 eseket, akkor sokkal erősebbek lennének, mint a kisebbek?
De ugyanez nézhető 4 vs 6 hengerrel is, 2000 köbcenti vs 3000 köbcentinél. Meg azt se vágom, hogy a hengerszám és az elrendezés mennyire számít, mert azok külön paraméterek.
Nagyobb köbcenti = egységnyi idő alatt több elégethető üzemanyag mennyiség = nagyobb teljesítmény
Ezért van pl. a Bugatti Veyronban 8 literes, 16 hengeres motor, 4 turbóval.
Jó, de akkor ha a Maserati 3000 köbcentis V6 ossal kihozott 600+ lóerőt, akkor egy V12 es 6000 köbcentiből csak azért hoztak ki 600+ lóerőtt és nem 900+ lóerőt, mert nem akartak?
A 600+ az olyan 610-620-630. SZóval ha nagyon akarnának, csinálhattak volna Mercedes S65 AMG-t 900, 1000 lóerővel is anno?
Jó de akkor a régebbi V12 esekből nagyságrendileg 6000 köbcentinél ha akartak volna, csinálhattak volna 1000+ lóerős szedánt is? Szóval az ilyen luxusszedánok hatalmas motorral, azért nem 1000+ lóerősek, mert nem akarták? Vagy ugyanekkora (de másik) motorból kihozhatnának gyárilag 1000LE+ szedánt?
Persze Luxuskategóriát értem itt, a német hármas S osztály/bmw7/A8 tól kezdve Bentley ig és Rolls ig, de abba meg BMW motor van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!