Elektromos szervókormányos autónál, lehet állítani a kormány tekerési, mozgatási ellenállásán, nehézségén?
Akkor milyen erővel kell tekerni, és a nem villanyszervóst?
És a jó kis Ladát?
Most akkor mi a kérdés? Az előzőt nem nagyon értem.
Ladánál, pl. 2101-nél és nem a mostani Vesta meg hasonlóknál egyáltalán nem volt szervó. Volt Ladám. Parkolásnál, alacsony sebességű manőverezésnél jól bele kellett kapaszkodni a kormányba. Ilyenkor zavaró volt. Nagyobb sebességnél, a kis 13"-os és relatív keskeny kerekek miatt viszont nem volt zavaró.
Engem ami inkább zavart, hogy semmilyen fékrásegítés nem volt. Vagyis akkoriban nem zavart, mert nem volt összehasonlítási alapom, nem tudtam, hogy lehetne nem izomból nyomni a fékpedált egy szokványos fékezésnél. Ez a reflex idegződött belém, hogy a pedált rúgni kell enyhe fékezésnél is. Aztán mikor egy modern autóba ültem át, eleinte sokszor fékeztem olyat megszokásból, hogy ha nem lennem volna bekötve, kiestem volna szélvédőn. Egy kis időbe telt míg megszoktam, hogy csak rá kell tenni a lábamat a pedálra, nem kell izomból nyomni.
Visszatérve a kormányzásra: 2005-ben lett olyan autóm aminek elektrohidraulikus volt a szervója. De nem is ez volt benne a jó, hanem hogy sebességfüggő volt. Automatikusan az adott sebességhez állította a rásegítés mértékét. Alacsony sebességnél könnyű volt tekerni, nagy sebességnél sem volt lötyögős. Na ezt a mai napig visszasírom! Nekem ez volt a legkényelmesebb.
Most egy 2018-as autóm van. Ebben elektromos buta-szervó van. Nem sebességfüggő. Sajnos rendeléskor még felárért sem volt opció. Így sokszor zavar, hogy lötyögős a kormány. Állítani nem tudsz rajta mit, ez fixen ilyen, mindig nagy rásegítéssel dolgozik függetlenül attól, hogy épp parkolni szeretnél, vagy 130-cal autópályázol.
Jó válaszolsz, hiába nemnagyon jó a kérdés,
Igen ilyen szervós, meg nemszervós autókról, tapasztalatokat szivesen olvasok!
Volt egy f astránk, full fapad, ahogy írta #4 is, se szervo se fékrásegítés.
Azt szoktam meg, azt szerettem.
Aztán lett barátnőm, A2 audival. Borzalmasan utálom a fék és kuplung pedálját. Hivatalosan úgy van, hogy az első kb 1mm az csak a féklámpát kapcsolja, utánna jön a fékerő. Ebben nem. Ebben az első 1mm a padlófék vége. Kuplung ugyanaz, kb fél mm a játékom, az opelben meg 2 centi volt.
Közben használgattam az opelt is, néha vezettem asszony kocsiját is. A szervo tényleg csak kis sebességnél volt kényelmes, ha már mész 50el akkor ugyanúgy kanyarodik.
Most vettünk egy toyota hibridet, ezt nagyon imádom.
A fék olyan mint anno volt, csak más miatt. Az első harmad a visszatöltés erősségét növeli, a maradék mozgatja tényleg a féket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!