Mi lehet a baj? Néha csinálja csak, de miért?
Üdvözlök mindenkit!
Vásároltam egy BMW 316ti e46 compact autót és azt vettem észre, hogy álralában akkor csinálja a jelenséget, amikor elindulok és kicsit nagyobb gázfröccsel indulnék (2-3000 fordulat) a kipufogóból füst jön ki. Talán kék, ha jól láttam. Ezt abbahagyja, kb 1 perc után. Utána megint semmi. Nem mindig csinálja, csak néha.
Ez lehet szelepszár szimering?
Esetleg nagyobb lehet a baj?
Nem tudtam még megfigyelni az autót egész pontisan, hiszen 3 napja vásároltam, a kipróbáláskor nem láttam semmi ilyesmit.
Üresben is próbáltam, hogy nagy gázt adott ismerősöm, én hátul voltam és egy deka füst nem jött, vagyis jelenleg csak elinduláskor jött elő ez a jelenség.
Kedden viszem eredetiségvizsgára, utána egy motor diagnosztikát kérek majd egy szerelőtől azért biztos, ami biztos.
Találkozott már valaki ilyennel? Ha igen, mi oldotta meg a problémát?
Azt hozzátenném, hogy az utastérben is elég büdös volt. Én égett olajra tippelek.
Válaszokat előre is köszönöm!
Azért adták el és te mag ráharaptál.
Motor felújítás lesz ebből.
Köszönöm a választ.
Első: Ez jó ötlet, szerintem majd így is fogunk tenni. Lehet csinálná, csak nem nyomom neki barom módjára ugye elinduláskor. Kipróbáltam nagyjából meleg motornál, hogy mit is tud illetve, akkor nem vettem észre semmit. Nem csörög, nem zörög nem csinál semmi szokatlant. Szépen jár a motor is, egyenletesen.
Kettes válaszoló: Mire haraptam rá? Nyilván ezek szerint te úgy vásárolsz autót, hogy szétbontod a motort, én is mentem vele, nem volt semmi.
Nem tudom, esetleg egy olajcsere motoröblítéssel?
Majd megnézem az olajszintet is, hogy hol tart.
Majd úgy is kiderül idővel...
Ez az 1,6-os gyászgyenge motor ami zabál 10 litert ha haladni akarsz vele?
Ez 1.8-as 116le-s. Nem verseny autót akartam. Nem azért vettem BMW-t, mert én jampiskodni akarok meg, mint a hülyegyerekek padlógázzal induljanak el a zebránál.
Tetszett ez a model, de ezt a próba úton nem csinálta.
Majd kiderül mi lesz.
Köszönöm azért. :)
Az olajcsere semmit sem old meg.
Max. annyi lesz a következménye, hogy nem a régit, hanem az új olajat fogja enni.
Inkább próbáld meg az okot kideríteni.
(ha tényleg csak indításkor jelentkezik, akkor nagyon valószínű a szelepsz. szimmering)
Üdv. Most eljöttem otthonról, viszont egy újabb tünet: kivillant az olajvisszajelző lámpa. Világít.
Akkor elméletileg... ki lehet olvasni a hibát mostmár talán...?
Csak egybefügghet a dolog, nem?
Várok vele, hogy az olaj megvan-e még.
Egyébként 10w30-at rakott bele az előző tulaj, nem lehet, hogy nem megfelelő neki az olaj?
Nem értek túlzottan hozzá.
Ha kivillant az olajvisszajelzö
làmpa, akkor valszeg kevès benne az olaj. Hideg motornàl nèzd meg az olajpàlcàval az olajszintet. Tölts utàna, hogy a szintek között legyen, de ne jàrj úgy vele, hogy èg az olaj làmpa! A kèk füst azt jelenti, hogy olaj kerül az ègèstèrbe így vagy úgy de ezt a motort javittatni kell. Lehet, hogy csak a hengerfej, de ahhoz is meg kell bontani. Mutatsd meg szerelönek! Ja, ès a kevès olaj az is lehet, ha szivàrog a motorból alul v valahol... A lènyeg, hogy az olajszinted a pàlca szerint legyen ne jàrj olaj nèlkül amig szerelöhöz nem kerül! Remèlem tudtam segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!