A mostani autókon miért 4 vagy 5 csavaros, anyás megoldással vannak a kerekek rögzítve ? Amikor az F1 -ben csak egy központi anya van ráadásul ott erősebbek, gyorsabbak az autók.
"tükörsima F1-es pályákkal ellentétben"
Azért amikor közel 300-zal eltalálod a kerékvetőt a személyautókéhoz képest nulla rugózású formaautóval, az sem ki ütés!
De akkor már azt is ide vehetjük, hogy utcai autón nem 100-200 km-ig van egy felni egy autón.
Ha a központi anyát rosszul húzzák meg - láttunk már ilyet a F1-ben is - lelazul menet közben a kerék. Arra viszont sokkal kisebb az esély, hogy mind az 5-öt ugyanúgy rosszul húzod meg. Csak hát az több idő. Versenyen a biztos másodpercek vesztése minden egyes kerékcserénél sokkal nagyobb érvágás, mint az az 1% alatti esély, hogy rosszul rakják rá a csavart és emiatt ki kell állni.
" NASCAR-ban most is 5 anyás a kerék "
Csak a két alacsonyabb /Truck, XFinity/ szériában, a Cup-ban már tavaly is központi anya volt.
7
Írtam én hogy a Cupban töki? Ne legyél már ennyire okos.
Az oroszok már megcsinálták:
https://www.youtube.com/watch?v=SZViTBueXsE
Központi anyás megoldás kereskedelmi forgalomban:
https://www.youtube.com/watch?v=uAnaPFFx_Hw
https://www.youtube.com/watch?v=4GOLnKKAEtQ
Porsche 911:
Egyikre 480 Nm-t mond a srác, másik 600 Nm. Tehát kell hozzá speciális fej és egy célszerszám.
Ismert modellek 3 csavaros felnivel:
Szerintem csak annyi a lényeg, hogy 1. azért 4-5 csavar, hogy lehessen gazdaságosan felnit gyártani, a vevő tudjon gazdaságosan aftermarket felnit vásárolni. 2. kevesebb felfogató csavarhoz más átmérő és menetemelkedés kell, hogy ugyanolyan fogása, terhelésállósága legyen. 3. balesetveszély felelőtlen szerelés esetén 4. lehet gyártatni csavarokat speciális kialakítással, anyagminőséggel, aztán a második tulaj úgyis azt és azzal módosít/pótol, amivel nem szégyell, baj esetén mégis a gyártó renoméja sérül.
Ha azt nézzük, az 5 csavar teljesen felesleges, de működik, van hagyománya, kellően túlbiztosított. Szerintem úgy vannak vele, hogy a mérnököket és egyéb alkalmazottakat nem dolgoztatják feleslegesen egy nehezen eladható feature-ért.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!