Autót csak acélból csinálnak, ugye?
Az autók nagy részén a karosszéria vagy ha van, a vázszerkezet acélból készül. De vannak alumíniumvázas autók is, sőt, szénszálerősítésű műanyagból készült váz és karosszériaelem is előfordul. Meg vannak többféle anyagból készülő bódék: CFRP utascellához rögzített alumínium segédvázak, acélvázra rögzített műanyag vagy alumínium karosszériaelemek - csudák vannak az autóiparban.
Az pedig önmagában nem igaz, hogy az alumínium vagy a műanyag gyengébb lenne, mint az acél. A szálerősítésű műanyag bizonyos mechanikai tulajdonságai jobbak lehetnek, mint az acéloké. Egyébként meg ha kisebb is az anyag szakító- vagy hajlítószilárdsága, meg lehet oldani megfelelő méretezéssel, hogy az alumíniumból készült alkatrész kisebb tömeg mellett erősebb legyen, mint az acél. Akkor pedig már nem is áll meg, amit írsz, miszerint: "Egy méregdrága kocsitól nem azt várja el az ember hogy összetörjön, ill. elégjen". Sem összetörni, sem elégni nem fog attól, hogy nem acélból készül a karosszéria.
A kerdésre a valasz nyilván ahogy megirták sokan, hogy dehogyis.
Sok elem alu, műanyag stb.
Viszont az "acél" az nem vsak egy fajta van. Rendkívűl sok EN standard letezik, az egyik jobban marható, a masik korrózióallóbb a harmadik nagyobb szilardságú.
Az utascella merevseget a legtöbb gyartó valamilyen nagy szilardsagú acelvázzal alakitja ki, de tenyleg ahany modell annyiféle koncepció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!