Melyik motort ajánlanátok egy teljesen kezdőnek?
Leginkább hobbi motorozásra használnám, esetleg 2 település közti ingázásra, de nem napi rendszerességgel. (Oda vissza kb 60 km) Habár a korom engedné már a korlátlan A kategóriát is, tudatosan nem azt teszem le, egyelőre nekem bőven elég a kis kategória, ráérek később feljebb lépni, ha úgy érzem, hogy készenállok rá.
Most kezdtem el a motoros jogsit (A1), a vásárlást nyár elejére tervezem, így még van időm eldönteni, de 2 motorra sikerült leszűkítenem a lehetőségek közül.
Az egyik a Honda CB125 F (2021-es), a másik a Yamaha YZF R125.
A review videók, és használók beszámolói alapján mindkettő olcsón fenntartható, alacsony fogyasztású, megbízható jármű, és nagyon sokan ajánlják mindkettőt kezdő motorosoknak.
Ami számomra a Honda ellen szól:
Egy több éve motorozó ismerősöm azt mondta, hogy tök jó a Honda, amit kinéztem, de a lassú gyorsulása, és "alacsony" végsebessége miatt nem biztos, hogy ajánlaná. Azt mondta, hogy nem szokta túllépni a megengedett sebességhatárt, de bizonyos közlekedési szituációkban biztonságban érzi magát, mert tudja, hogy ha kell, akkor van alatta tartalék erő, ami ebben a Hondában nincs meg. Tényleg elég lassan gyorsul 75 felett, és a végsebessége is kb 100 km/h.
Ami a Yamaha ellen szól:
Ez egy 125-ös sportmotor, és sok helyen olvasom, hogy sportmotort nem ajánlanának kezdőknek, mert nehezebb kezelni, nehezebb vele kanyarodni, és ha esetleges borulásnál sérülnek az idomok, akkor sokkal drágább a javítási költség. Az erről szóló cikkekben és videókban konkrétan nincs kimondva, de úgy vettem ki, hogy magasabb kategóriájú motorokról van szó, ami az irányítást és kezelhetőséget illeti, minimum 600ccm-ről, viszont ez elgondolkodtatott, hogy biztos érdemes-e sportmotorral kezdeni, még ha csak 125-ös is. Ez egyébként már jóval dinamikusabban gyorsul, és a végsebessége is 130 km/h körül van
A használt Yamaha és az új Honda nagyjából egy árkategória, így semmiképpen nem ez lesz a szempont a vásárlásnál. A Yamaha nekem jobban tetszik, de a biztonság a fő szempont számomra, ezért szerettem volna tapasztaltakat megkérdezni, hogy 125-ös kategóriában mi alapján érdemes kezdőmotort választani.
Köszi a segítséget!
Hobbi motorozásra szerintem bármelyik megfelel. Teljesítménybeli különbséget nem hiszem hogy megéreznéd 10-15 lóerőnél. Fogyasztásban talán a yamaha jobb lehet az idomok miatt.
Azt nem tudom hogy a yamaha mivel sportmotor lehet hogy versenyes áttételű váltója van, ami városban nem lenne az igazi.
A1-gyel maximum 15 lóerőt vezethetsz, annak meg teljesen mindegy, milyen alakja van, gyenge lesz.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az országúton engedélyezett 90 km/h is kihívást jelent, vagyis az autók (sőt kamionok) folyamatosan előzgetni fognak. Ilyen kis motorral és nulla gyakorlattal ez fölöttébb veszélyes, ismerve a magyarországi közlekedési kultúrát (12 cm oldaltáv előzéskor).
Én komolyan elgondolkodnék a helyedben az A2 / A kategórián. Attól, hogy van engedélyed nagyobb motorra, még nem vagy köteles 200 lóerős gépet venni. Egy A2-vel vezethető, kényelmes, 400-600 köbcentis motor ideális tanulni, gyakorolni. A 125-ös inkább városba való.
Keeway RKF 125
olcsó, modern, jó
Nekem már egy éve ilyen motorom van, 4500km elmentem vele, semmi gond nem volt.
KTM Duke 125 drága és nem jobb.
Letenném a korlátlant mivel többszörre letenni a motorjogsit az felesleges penzkidobás, feleslegesen korlatozod magadat.
Nem ilyen mákdarálókban gondolkodnák, hanem valami nagyobb cmm-es gépekben amikkel haladni is lehet.
Ha kimész a városból, szinte életveszély ez a kis motor. Csináld meg a korlátlant. Nem lesz sokkal nehezebb, ugyanis a rutinvizsga előtt nem ülhettem 600-as motorra, amíg nem ment 500-assal a rutinpálya, és nem ülhettem 500-asra, amíg nem ment 250-essel. Nem dobnak a mélyvízbe. (Vagy ha igen, akkor sürgősen iskolát kell váltani egy olyanra, ahol meg is tanítanak a motorozás alapjaira.) Nagyon drága mulatság sok jogsit csinálni, legalább az A2-t megcsinálnám a helyedben.
Amúgy a sportmotornál az irányíthatóságot nem csak a nagy gépek tömege miatt mondják, hanem azért, mert rövidebb a kormány, és más az üléspozíció. Sportmotorral városban elég szenvedés közlekedni, fárasztó. (Megjegyzem, 600-as motoromat pont ugyanúgy kezelem, mint vezetéstechnikai tréningen a 250-est, gyakorolni persze az utóbbival jobb, de a technika az ugyanaz, csak a kisebb motor kevésbé büntet, ha elrontod.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!