Autópályán ha rámegyek valami csúszósra midkét jobb kerékkel akkor melyik irányba kell rántani a kormányt?
11. Szinte ugyan azk írkálják a kérdéseket ész nélkül.
Nézd meg kinek hány pontja van.
Pl, 237, 117, 102, 204.
Ezeket a kérdésekért kapták.
Ezek sajna csak lúzer trollok.
"Autópályán ha rámegyek valami csúszósra midkét jobb kerékkel akkor melyik irányba kell rántani a kormányt?"
Egyesek szeretik itt azonnal leoltani, meg a vezetéstől eltiltani a kezdő kérdezőt. Ne törődj velük.
A lényeg, ha nincs ESP:
1. Előfordul, hogy az egyik oldal más tapadású felületre kerül, mint a másik. De ez inkább akkor fordul elő, ha országúton lehajtasz vagy egy szembejövő miatt lekényszerülsz a burkolatlan padkára. Ilyenkor nem szabad fékezni, még erős motorfékkel sem. Legjobb kicsit visszavenni a gázból. És hagyni az autót lassulni. Ha az autó nem tér ki oldalra, akkor nem kell kormányozni, tartani kell az egyenes irányt.
Ha olyan padkáról van szó, ami alacsonyabban van, mint az úttest, akkor nem szabad visszaugratni az útra, amig az autó jelentősen le nem lassul.
2. Ha csúszós úton, pl. kanyarban az autó elkezd irányt változtatni, kitörni, akkor a kormánnyal az első kerekét abba az irányba kell állítani, amerre menni akarsz.
Ha az autó fara jobbra tör ki, vagyis az orra elkezd balra mutatni, akkor a sávod iránya jobbra lesz, jobbra kell kormányozni. Ezért szokták ellenkormányzásnak mondani. (Az autó balra menne, és Te jobbra kormányzol.)
Az autó kitérése gyors lesz, ezért a kormánymozdulatnak is gyorsnak kell lenni. Gyorsabbnak, mint a normál menetben. Ezt nevezhetjük akár rántásnak is. Nézhetsz videokat is arról, hogy ez egy rántópados tréningen milyen gyors.
A kívánt haladási iránynál még egy kicsit jobban is szögbe állíthatod az első kereket. De amikor az autó elkezd a kívánt irányba fordulni, azonnal középre kell állítanod a kormányt. Nem szabad addig várni, amíg az autó az út irányába mutat, hanem előtte. Ez fontos, különben a másik irányban fogsz leszaladni az útról.
Ilyen kitörés esetén az elsőkerékhajtásos autóknál lehet némi többletgázt is adni, hogy az első kerekek egyenesbe húzzák az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!