Árthat a vezérműnek, ha parkoláskor 1-es fokozatban hagyom?
Itt két kérdés merül fel:
- Szélsőséges esetben meglazulhat-e és átugorhat-e a lánc? Gondolom ebben az autóban is hidraulkus láncfeszítő van, ami egy idő óta eléggé általános. És álló motornál nincs olajnyomás. De a láncfeszítő patronban van egy fogazott felület, ami nem engedi összecsúszni. Ha jól működik.
- A másik, hogy ha olyan a lejtő és úgy rakod sebességbe a motort, tud-e visszafele forogni? Általában a kompresszió ezt megakadályozza. De tegyük fel, hogy nem. Akkor a vezérműtengely tud visszafelel forogni? Szerintem nem biztos. És ha mindez együtt teljesül, akkor nagyobb terhelés érheti a vezérműláncot, mint ami normálisan előfordul.
Lejtőn én nem hagynám úgy sebességben az autót, hogy a kézifék nincs "tökig" behúzva. Főleg úgy nem, hogy a motort visszafele terhelje.
"Nem lenne jobb csak kéziféket használni?"
De, pontosan erre találták a kéziféket, azaz a rögzítőféket.
Semmi nem indokolja, hogy ne használd.
Télen szokták csak ajánlani a sebességben hagyást, mert lefagyhat a kézifék.
Ha egyszeri eset akkor húzd be a kézit, ha állandó akkor húzd be a kézit, tegyél mögé téglát, engedd ki a kézit.
Ez a műveletsor kb 3 nap után annyira idegesítő lesz, hogy csak simán sebességben hagyod télen és jó lesz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!