Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Állítható futómű?

Állítható futómű?

Figyelt kérdés

Van egy Passat b5 kombim, és a két első teleszkóp ereszti az olajat, hátul szintén szivárognak, de ott a rugók vannak rosszabb állapotban.

Eddig is szerettem volna egy kicsit ültetni az autón, de gondoltam megvárom amíg csere érett lesz a futómű, és az most jött el.

Az egyik kérdés, hogy néztem alá teljes ültető szettet, és rá néztem a normál utángyártott alkatrészekre, és elég nagy az árkülönbség.

Egy teljes állítható futómű márkától függően 100 000-250 000 elszórva van, míg pl 2 normál utángyártott első teleszkóp 60 000-80 000. Nem használtam még állítható futóművet, így nem igazán értem ezt a nagy ár különbséget. Utángyártott alkatrészekből ha mindent össze számolok, és nem a legolcsóbbat veszem, akkor jóval 200 000 fölötti összeg jön ki, míg teljes állítható futóművet tudok venni pl 150 000-ért, úgy hogy abból sem a legolcsóbbat számolom.

A másik kérdés pedig hogy mindenképp úgy szeretném megcsinálni hogy hivatalos legyen, tehát be akarom íratni a forgalmiba, ennek szeretném tudni a menetét. Kell e pl valahol engedélyeztetni, vagy csak adják a futóműhöz a TÜV papírt és azzal kérek egy új forgalmit a kormányablakban? Papírozásnak milyen költségei vannak az ügyintézés díján kívül?



2023. márc. 5. 11:28
 1/10 anonim ***** válasza:

Kb ez a menete amit itt leírtak.

[link]

2023. márc. 5. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Egy jó minőségű fix ültető szett most közel fél millió Ft. Gondolhatod, akkor milyenek lehetnek ezek az állítgatók... Én hanyagolnám.
2023. márc. 5. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Egyelőre csak nézegetem milyenek vannak, meg milyen árban. Sokat árulnak Facebookon passatos csoportokban, 1-1.5-2 éveseket, 30 000-80 000-ig. Használtat biztos nem tennék alá, így megnéztem újan mennyibe kerülnek, és ugye érdekes volt hogy egy sima utángyártott szetthez képest még olcsóbban is jönnék ki vele.

Még azért meggondolom hogy mi legyen vele, az biztos ha állítható vagy fix ültetés kerül alá, akkor nem az aljáról válogatok.

Márkát tudsz mondani, akár fixet is, ami jó minőségű és nem csak a "nevet" fizetem meg?

1-es, köszönöm a linket!

2023. márc. 5. 15:16
 4/10 anonim ***** válasza:

Minek az, olyan gagyi gatást ad az autónak hogy borzalom.

Látszik utána hogy sufniba lett megbuharálva és még kényelmetlenebb is mint eredetiben.

2023. márc. 5. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

1. Nem "sufniban buherálnám".

2. Elég sokan használnak alá az autó mérete miatt ültető szettet, mondván hogy jobb az úttartása, de még ha nem is ültetik, keményebb gátlókat raknak alá.

Engem nem az érdekelne hogy az aszfaltot érje az autó alja, meg hogy fent akadjak minden fekvőrendőrön, csak hogy stabilabb legyen.

Ha az ültető szett-től vagy a keményebb gátlóktól nem lesz jobb a vezetési élmény, ennyien járnak "szar" futóművel csak hogy optikailag dobjanak egy kicsit az autón?

Az rendben hogy a szar utakat jobban lehet érezni egy ilyen futóművel, de az érdekelne hogy aki használ/t ilyet, a gyárihoz képest volt e érezhető különbség a kanyarokban.

Nem, nem cserélem le az autót egy gyárilag alacsonyabb coupera vagy sedanra.

2023. márc. 5. 18:32
 6/10 anonim ***** válasza:

Nem tudom értelmezni, hogy minek kell keményebb futómű egy kombi passatnak. Ez nem kanyarvadász kocsi.


Hogy a kérdésre válaszoljak, ha tényleg gatyák a lengések akkor még 4 utángyártottal is sokkal jobban kezelhető lesz az autó mint most.

Legtöbben meg divatból ültetnek mert jól néz ki. De azt is csak rugóval.

2023. márc. 5. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Nos, akkor legyen értelmes válasz is, olyantól, akinek gewinde van az autójában...


Persze, hogy drágább, mert egy komplett szettet veszel, 4 rugó, 4 gátló, plusz az extra alkatrészek és megmunkálás amitől állítható lesz. Na meg ezt valakinek meg kellett tervezni, kisszériában gyártani stb. Nyilván egy B5-be nem fél milliós tétel így sem.


A papírozás az igazán macerás, hála a jó magyar bürokráciának, de röviden:

Új futómű megvesz, számlával TÜV papírral

TÜV Rheinland KTI-től futómű és autó papírjaival szakvélemény kérés, hogy a tiédbe (alvázszám szerint a konkrét autóba) beépíthető

Beépítés, számlával, szerelőnél

Fotók a beépítésről stb.

NKH átalakítási engedély kérelem

Soron kívüli NKH műszaki

Okmányiroda


Ez így 100-150k plusz költség, csak azért, hogy legyen papírod róla és még így is körbeszivatnak az NKH-nál, ha olyan kedvük van.

Érdemes a helyi NKH-nál kezdeni (csak a bejelentett lakcím szerinti megyei jó), ott szépen elmondják részletesen miket kérnek majd.

Arra készülj, hogy körbe fognak szopatni, szóval ha az autón vannak problémák, necces dolgok, akkor felejtsd el az átalakítást, amíg nem rakod rendbe

2023. márc. 6. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Ja , feltéve ha eljut egyáltalán a szigorítottra. Amit kétlek. De ha mégis akkor ott meg szintén mindenbe beleköthetnek és fognak is. 100-150k költség mellé számolj legalább fél évet is.
2023. márc. 6. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

TÜV szakvélemény 2 hét, átépítési engedély kérelem 2 hét, vizsga 1 hét.

Igaz ez még a covid előtt volt, meg olyan szempontból rendes volt a végére már az NKH-s ügyintéző, hogy a kérelem megírásakor egyből megigényelte a vizsgaidőpontot is. Nem tudni melyik megyében lakik a kérdező és ott mennyi időre adnak NKH vizsgára időpontot


#7

2023. márc. 6. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Nekem volt ültető rugó, állítható, airride is.

Személyes véleményem, hogy ha mindennapi használatban van az autó, akkor az airrideot ki is zárhatjuk.

Az állítható jó ötlet, de a normálisabbak - ST, KW, BC Racing, Eibach, H&R jóval többe kerülnek, mint 100-200 ezer. Ráadásul egyszer letekered, az úgyis ott marad. Nem fogod tekergetni havonta.

Én a helyedben - mivel napi használós kocsiról van szó így nem a legjobb ötlet koppra letenni - vennék normális Bilstein gátlókat és az autóhoz való Eibach ProKit ültetőrugókar. Vagy fix Eibach, H&R futóművet, esetleg Vogtlandot. Ezek még megfizethetőek.


A TA-Technix, JOM Blue Line/Red Line szemét. A menetek berohadnak, könnyű elnyalni. Ráadásul ha sokat használod a magyar utakon 1 év alatt tönkre is mennek.

2023. márc. 7. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!