Golf 5 1.9 PD TDI hibák?
adott lenne egy 2007-es évjáratú, BLS motorkódú Golf 5. Használtan vettem, az első dolgom teljes ékszíj csere valamint akksi csere volt. Most azomban több hiba is előjött:
1. az anyós ülés felől nem melegít a klíma, csak a vezető ülés felől.
2. "Diesel participate filter instructions" hibaüzenet jelent meg ami ugyebár részecske szűrő problémára utal. Nos, erről lehetséges én tehetek, ugyanis utána néztem külföldi fórumokon annak, hogy az 1.9-es motorok jobban szeretik, ha magasabb fordulatszámon működtetjük őket (2000-2500), én általában olyan 1500-on hajtottam, 50-felett 4, 80 után 5-ös sebesség fokozatba kapcsolva. Ott viszont azt írták, hogy a 3-mas elég 70ig, és csak 110 felett kell az 5-ös sebességi fokozat. Ez megállja a helyét? Lehetséges a regeneráció elkerülve a teljes cserét?
3.figyelembe vettem hogy elég erős benne a fék. ez nem különösebb gond az én szemszögemből, valóban nem az?
Heló.
1: mióta? Ha nálad kezdte, nem fújt ki szivacsdarabokat?
2: ezt okozhatja hibás szenzor is a dpfben, ki kell olvasni. Lehet egy kényszerített regenerálás + autópályázás megoldja, persze ha rossz valamelyik szenzor akkor az cserés.
3: “túl” jól fog? Azzal nincs baj, örülj neki. Nagyon kemény (izomból kell nyomni a pedált) akkor azt minélnhamarabb orvosolni kell!
1. Nem tudom mióta, de egyszerűen csak hideg levegőt fúj.
3. túl “puha” a fék. magyarul alig teszem rá a lábam már fog. Nem esik be a pedál meg semmi..
Az első problémádra a műszerfal mögött a fűtőmotornál fogod megtalálni a választ. Talán az 5-ös Golfnál a kesztyűtartó mögött van, de ezt majd ha jön valaki aki jobban ért hozzá megerősíti vagy cáfolja. Ott kell körbe nézni mi is a helyzet.
2. Probléma - A DPF egy kényes alkatrész ami bizony 16 év használat alatt tönkre is mehet. Főleg ha nem volt időnként jobban megjáratva vagy sokat volt használva városban, esetleg technikai probléma miatt korábban elrakódott korommal. Ha a kényszer regenerálás nem segít akkor ki kell venni, fizikailag kitisztítani és visszarakni. Vannak cégek akik már csinálnak fizikai vegyszeres tisztítást DPF szűrőn. Kollegámnak a 2010-es SuperB-n már 2018-ban cserélnie kellett q DPF szűrőt mert nem tudott regenerálni az autó és kivéve is csak annyira tudták megtisztítani, hogy 3-4 hét után újra jelzett. Egy másik, Octavia 3 pedig úgy elkezdett regenerálni, hogy nyaralás során az egész úton (800km) regenerált és szétégett a belseje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!