Féktárcsa csere?
Hátsó féktárcsát szeretném ki cserélni betétekkel együtt.
Nem túl bonyolult, szeretek itthon szerelni.
Viszont ma láttam egy Autodoc videon hogy előtte fékfolyadék kupakot ki kell tekerni.
És csak arra lennék kiváncsi hogy miért?
Nem szeretem ha valamit nem tudom miért csinálok, szoval ma addig el sem kezdem míg nem kapok választ.
2002 Seat Leon 1.9 TDI
Mert a dugattyút visszább kell nyomnod a vastag betét és tárcsa miatt.
EZért a fékfolyadék vissza megy a tartályba.
De ha nem tekered ki az akkor is vissza megy csak lassabban, mert csak a pici lyukon megy ki a levegő belőle.
Hogy ha visszanyomod a munkahengert, a mögötte lévő hidraulika folyadék nem összenyomható, valahova távoznia kell. Nem tud máshova, mint a tartályba. Ha leveszed a kupakot van helye ahova ezt könnyedén meg tudja tenni.
A fék nem játék, a helyedben nem otthon barkácsolnék vele! Van otthon fékpadod is, amivel megméred? Vagy ha kész, egyből trélerrel viszed a legközelebbi szervizbe mérésre?
Szervízben se fognak gépen fékhatást mérni, max megy vele egy kört a szerelő, kivéve ha műszakis. Amúgy meg megkapja az ember, hogy óvatosan közlekedjen vele egy darabig.
Viszont az autodoc-os videóban én úgy emlékszem, hogy első tárcsát cseréltek, a hátsó macerásabb lehet a kézifék miatt, illetve úgy hallottam, hogy ráálltak arra, hogy a fékfolyadék forráspontját is megmérik műszakin, így érdemes volna azt is lecserélni, amúgyis 2 évente ajánlott.
Normális szervizben kötelező a mérés. Csak így tudnak felelősséget vállalni az elvégzett munkára.
A "jól van az úgy" számla nélküli sufni szervizben ezt szeretik lespórolni.
Van amivel vissza tudom nyomni a munkahengert és csere után próba, lassan!
Ha nem jó azt úgy is észre lehet venni.
Csak úgy tipp, ne valami olcsó tárcsát vegyél, semmi Lengyel vagy Ridex... Brembo is rengeteg a hamisított. 2x befékezel és görbe a tárcsád. 3 féktárcsát cseréltettem 2,5 év alatt. Volt hogy 2x meggörbült, volt hogy a fékbetét megette a tárcsát.
Meyle vagy hasonló minőségűt amely úgy reklámozza magát hogy a minősége mint az eredeti OEM gyári. Még Meyle is a meleg alatt megtágul, de aztán legalább visszamegy eredeti állapotába.
Kocsikért járok ki külföldre, de az ottani tárcsák a kocsikon nem olyan silány minőség mint nálunk. Külföldi kocsin csak akkor cseréltetem ha nagyon muszáj, ha életveszélyes.
És még csak nem is a Német autópályán, hanem sima magyar utak használatánál van ez (lehet a kocsi nagyobb súlya is szerepet játszik), Golf4-en cseréltettem 3x ami csak 1400kg, semmi luxus autó.
Ha látom hogy Németben gagyi akkor megállok inkább ott valahol venni.
*mármint a kocsi bazárokban látom hogy a kocsin a tárcsa már rossz (ami nagyon ritka mivel Németben ha 1 valami kivilágít neked akkor a kocsi kiesik onnan).
Eszembe juttatja a Fiat Stilo 1,6-tos, -30C-ban begyújtottuk és azonnal indult. De nem kapta meg a német műszakit az állandó airbag világítás miatt (típushiba), a kocsi 124k kilométerrel, gyönyörű beltérrel és rozsdamentes, karcmentes kasznival, elvittük az ócskavasba... Nem érte meg volna egy trailert bérelni (mivel nincs műszaki és nem mehet közútra).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!