Manuális váltó felújítás?
Adott egy b5 passat 1.9 afn, motor felújítás előtt állva.
Manuális 5-ös váltóval szerelve, a váltó kódját még nem tudom. Front hajtású. Bár működik a váltó, de minden sebességi fokozat szinkron gyűrűje kopott, leginkább a 2-es 3-as közti. Kuplungozva volt kb 1 éve, nyelestengely nem lóg. 3-asból 2-be vissza váltásnál, van hogy kétszer kell kuplungolnom, mert nem akarja venni a sebességet.
Bontott váltót nem szeretnék bele, mivel az összesben sok a kilométer, valószínűleg egy másikkal is így járnék.
Egy ilyen korú autónál, kb mennyire kell számolni, ha elküldöm egy céghez felújíttatni?
Illetve szinkrongyűrűket honnan érdemes beszerezni hozzá, abban az esetben ha a váltót is mi csináljuk meg?
Mivel el lett döntve, hogy marad az autó a háznál, így igen, mindenképp meglesz csinálva, bár tudjuk hogy nem olcsó még alkatrész árban sem. De magunknak csináljuk, mi fogjuk használni több évig(és valószínűleg még annyi kilométer bele lesz rakva mint amennyinél most járunk) eladva nem lesz, így mindent össze vetve megéri. Bár régi autó, stb., de még mindig megbízhatóbbnak tartom, a jelenleg elérhető "új" autókkal szemben. Erről mindenkinek más a véleménye, új autóból is lehet kifogni nagyon jót.
Köszönöm a választ, egyébként én is 200 környékére gondoltam, ha elküldöm egy céghez.
200-at én kicsit sokallom, amikor én kerestem váltóst 70-100e ft-ot mondtak, csak amikor benyögtem, hogy egy 30+ éves merci váltóról van szó akkor mind azt mondták, hogy olyat nem vállalnak :D
Egyszerűbb ha felhívsz párat és kiderül.
De ha tényleg ilyen drága akkor azért én csak megnézném milyen árban mennek a bontott váltók.
3-as, természetesen tudom, hogy ha esetleg valamiért el szeretném adni majd, akkor bukom rajta, de jelenleg nincs kilátásban eladási szándék, ha lesz is másik autó, akkor inkább ez mellé, de nem helyette. Az süti 4-ik tulajdonosa vagyok, az előző 3-ból, 2-őt ismerek. Ők tudom hogy hogy bántak az autóval, viszont az első tulaj egy osztrák fickó volt 14-15 évig, és ugye ők nem igazán vigyáznak az autóikra, csak veszik, használják, eladják.
4-es köszönöm az árat, igaz, elsőre soknak hangzik a 200, de szerintem ez még reális, a 100-at kicsit kevesellem, ha azt nézzük hogy csak a munkadíjra számolnak kb 7-10000 forintot/óra. A bontottakkal az a baj, hogy mindegy mit mutat az órájuk, szinte az összes 400+ ezer kilométert ment, tehát egyikben sincsenek jobb állapotban a szinkrongyűrűk, így viszont nincs értelme 30-50000 forintért venni egy "valamilyen" váltót.
Válaszokat köszönöm.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!