Mi történik ha 5W-30 helyett 0W-30 olaj kerül a kocsiba?
Ha a gyártói előírásokba belefér akkor a 0W30 as olaj csk jót t esz
télen nagy hidegben hazsnos mert minimálisan de előbb áll fel az olajnyomás
A hiedelemmel ellentétben a meleg oldal viszkozitása is változik.
Ha nincs benne w gyári előírásban, akkor felesleges.
Minimális különbség a melegoldalban, minimálisan növelheti a kopást, a vékonyabb olajréteg miatt.
Bár nagy különbség nincs.
Télen pedig pár másodperccel hamarabb elér az olaj az összes kenési ponthoz.
"A kocsihoz előírt specifikációkkal és gyártói jóváhagyással rendelkezik."
Akkor mehet.
"Ha jól tudom akkor hidegen kicsit hígabb ez az olaj, az baj?"
A hideg motornál minden olaj túl nagy viszkozitású. Az olajok alacsony hőmérsékleti viszkozitását csak azért nem viszik még lejjebb a gyártók, amert akkor nem tudnák az üzemi viszkozitást biztosítani, illetve az olaj túl drága lenne. Szóval a 0W nem baj.
Nem történik semmi. A kenés ugyan az. Ezek mind full szintetikus olajok, tökéletes kenést biztosítanak.
Az új turbós autókba már 0W20, vagy 0W16 való.
Ha eléri az üzemi hőfokot a motor, akkor már nincs jelentősége hogy 0W30 vagy 5W30..egyforma híg.
6# és szerinted 100 fokos üzemi hőmérsékleten milyen viszkozitása van az olajnak ? 10 cSt mondjuk egy 0w30 nak.
25 fokban 40 cst ( minnél nagyobb cst annál nehezebben folyik->sürüsödik)
tehát ha 100 fokon híg akkor 25 fokon vagy még hidegebbe sürübben miért nem szereti a lánc ha melegen 10 cst viszkozitással elvan? hülyeség.. hidegen nem tud elég híg lenni egy olaj sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!