Mi a véleményetek/tapasztalatotok a Nissan YD22DDTI motorjáról? (2.2 Diesel)
Szeretném a veleményeiteket kérni erről a motorral kapcsolatban. Mire kell figyelni, mik a betegségei, stb.
Ugye bekerült ez a Primerába, Almerába, X-trail-be is.
Köszönöm a válaszokat.
Amennyire tudom, jó motor.
1.5dci volt rossz a nissanba, mert az renault motor volt, ez meg egy jól átgondolt japán motor.
Én simán ajánlom, nem tudom milyen hiába lehetnek amúgy a szokásos dízelproblémákon kívül
Az YD22 vagy 2.2TD vagy 2.2DT az Nissan motor. (Amiről szó van)
A 2.2DCI pedig Renault motor.
Vagy rosszul tudom?
Annyi infót találtam, hogy az alap motor a Nissan YD22 motorja, viszont átvette a Renault, ami után 2.2dCi lett.
Előbbi többnyire 280Nm, utóbbi 314Nm. Szóval továbbfejlesztették vagy ilyesmi.
Ez egy Nissan motor. Nissanba nem került a Renault 2.2-ese, amit később DCI-nek hívtak, az is ugyanez a motor volt, csak kapott egy VGT turbót, erősebb lett, és feljebb mentek az Euro normákkal is. Alapvetően nem problémás, de a jól átgondoltságáról azért van egy-két észrevételem:
-Delphi üzemanyagrendszer, én nem szeretem. Hamar ledarálódik a szivattyú, és a cseréhez ki kell venni a motort. Cserébe van hozzá alkatrész, de nem fog annyit elmenni, mint a Bosch. Ja, és a résolajcsövek a szelepfedélen belül mennek, ami egy rémálom. Most akkor melyik is bonyolult, a japán, vagy a francia?
-Vezérlés cseréhez szintén ki kell venni a motort. Mondjuk legalább tartós, láncvezérlése van, de 300 ezer környékén (tehát amit használtautóként megvehetsz) lutri, hogy meddig fog tartani. A másik oldalon a vákuumszivattyú hajtólánc is szeret elkopni (egy francia dízelen ezt rá tudják tenni a vezérműtengely végére, ahogy a szivattyút is, most akkor melyik is a bonyolult? ;) )
-Speckó ékszíj kell hozzá. Mert hogy ez még ékszíjas, nem hosszbordás. Sokan bosszankodnak a Nissanosok közül, hogy lehetetlen megfeszíteni, és nagyon hamar tönkremegy az ékszíj. Azért, mert valami egyedi méretet használ, ami meggyőződésig hasonlít a kapható szabványos ékszíj méretekkel. De cikkszám szerint ez rendelhető, csak kellemetlen, mire rájössz (franciák megint csak jóval régebb óta hosszbordás szíjat használtak).
-Olajszűrő sérülékeny helyen van. Ez inkább X-traileseknek problémás, aki offroadozni is szeretne vele. Ezért szoktak főleg kartervédőt beszerelni, mert nagyon könnyen leér az olajszűrő.
-Intercoolerből két fajta van: ami elrepedt, és ami el fog repedni. X-trailnél legalább is a motor tetején csücsül a cooler, és nem ritka, hogy cserélni kell, mert a rázkódásoktól valahol elreped, mivel egy batári alu öntvény az egész. Sajnos elég drága az új.
Kb. ennyi jutott eszembe. Amúgy szerintem egy jó motor, nem kimondottan problémásabb a többinél, de nem árt elkergetni a rózsaszín ködöt, hogy "japán motor, mi gondja lehet", mert lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!