A jelenlegi modern dízel autók se használhatóak kizárólag rövid távú városi közlekedésre?
#10
Nem, de a tökömet nem érdekelte, hogy te sétálni szeretsz meg , hogy megkérdőjelezed az autóhasználatot.
Leírtad az első sort, utána a többi okádék volt ami nem ide tartozott. Tehát igen, elfecsérelt karakterekt voltak.
11
Neked komoly problémák vannak fejben. Használd csak a dízeled, a hozzád hasonlók kellenek is hogy megéljenek az autószerelők :)
Jelenleg benzines autóm van, de mivel újra akarom cserélni és dízelnél az ÁFA visszaigényelhető, így nem mindegy 25-30 millió forintnál, hogy visszajár vagy sem.
De valószínűleg inkább dízel mellet döntök, 5 év alatt amíg lejár a garancia és eladom addig úgy se megyek vele annyit, hogy gond lenne a városozás.
#16
Az azért érdekes lenne
"Én rövid távra sosem használom, ha el kell menni boltba, akkor inkább teszek egy 20 kilométeres kört"
Ennek semmi értelme! Felesleges üzemanyag égetés és környezetszennyezés. 20 km-en talán kevesebb az autó hidegüzeme, kevesebbet kopik, mint 5 km alatt?! Ha pl 5 km alatt melegszik be a motor, pontosan ugyanannyit használod hidegen, mint 20 km alatt. A maradék 15 km alatt sem zéró az amrtizáció, pláne nem fordul negatívba! Azaz teljesen felesleges emiatt tovább céltalanul autózgatni.
2018-ban vettem új biturbós Euro6-os dízel autót. Akkor még úgy volt, hogy évi 28-30e km-t autózom 99%-ban autópályán több száz km-es utakon. Aztán ez 2019-ben tőlem független előre nem látható okokból megváltozott. Azóta nagyrészt városban autózom, havi egy hosszabb 500-600 km-es utam van csak.
Erre nem optimális már a dízel, de egy 1 éves autó eladása még akkoriban (2019) óriási bukó lett volna. Így inkább megtartottam. 4 év városi használat után lekopogom, de semmi baja az autónak. Arra szoktam figyelni,hogy ha részecskeszűrőt nekiáll regenerálni, akkor be is tudja fejezni, ekkor nem állítom el. A közhiedelemmel ellentétben ehhez nem kell magas fordulatszámon üvöltő motor, városi forgalomban is kb 10 perc alatt gyönyörűen befejezi. Sosem írta ki, hogy kényszerregenerálni szeretne. Olajcserék vannak még sűrűbben. Pályás használatnál 15e km-enként cseréltem. Városban inkább 8-10e után. Hidegen nem gyilkolom a motort, de ez alap szerintem benzinesnél is. A fűtött garázs is sokat számít, hogy télen nem -10 fokos motorral indulok.
Szóval több odafigyelés kell, de egyelőre nekem nem akar széthullani a dízelem a nagyrészt városi használattól. Viszont rábeszélni se akarok senkit. Ha ma vennék autót, erre a felhasználásra valószínűleg nem dízelt vennék.
Autópályára dízel
Vegyesre benzinest
csakvárosra kistávokra elektromost/hibrid.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!