Ha egy kocsiba(95/e10) többször egymás után 100-as
benzint tankolok, egy későbbi 95-ös tankolás már lehet
bajos?
Figyelt kérdés
Adott egy használt, benzines kocsi, amely világéletében 95-ösön élt. Tegyük fel kipróbáltam a 100-ast. Több helyen azt írják, hogy ennyivel észre sem vehetem a különbséget (egy tankolással, akkor se ha majdnem kiürült tankot telinyomtam vele), ezért a következő pár tankolás is „a jobból” történik. Lehet(, hogy lehet), hogy az eredetileg elképzeltnél pár tankolással tovább is tartom a szokást ‒ de így is lehet, hogy nem bármeddig, hanem egyszer visszaállás történik 95-ösre. Ekkor mi történhet a motorban? Lehet olyan, hogy „megszokta a jobbat” és kopogni fog a motor amikor kiürül „a jobb” és „csak sima” benya lesz benne megint?
Semmi. A motor nem fogja "megszokni a jobbat", nincs neki lelke, és feltehetően van kopogásérzékelője is, ami segít ha ez megtörténne.
2023. febr. 3. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 anonim válasza:
Nem lesz neki semmi baja, de egyébként a motorvezérlő igenis hozzátanul a 100-as benyához.
Átlag ember nem fogja érzékelni a különbséget.
2023. febr. 3. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 anonim válasza:
Semmi baja nem lesz tőle. Nincs olyan hogy "megszokja".
2023. febr. 3. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
4/6 A kérdező kommentje:
Köszi mindet :)
#2 ezt hallottam valahol korábban én is, hogy „a motorvezérlő igenis hozzátanul” ‒ de ezek szerint még így is az az elsődleges dolog, hogy a motort eredetileg 95-ösre tervezték (s nem egy olyan motor, amibe csak 95-ösnél nagyobb oktánszámú a jó), ezért a vezérlő majd szépen teszi a dolgát visszaálláskor is?
2023. febr. 3. 11:28
5/6 anonim válasza:
Így van, visszaálláskor is hozzátanul.
2023. febr. 3. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
6/6 Stevenson55 válasza:
Ha egy kocsiba az előírtnál magasabb oktánszámú benzint használsz, az nem baj, csak kevesebb oktánszámút nem szabad.Ez régen is igaz volt.
Viszont az E10-es 95 benzinnél 10% az alkoholtartalom az E5-ös 100-as benzinben pedig a fele azaz 5%. A kevesebb alkohol csak kevésbé árthat
a motor egyes részeinek, ami a inkább a régebbi motoroknál fordulhat elő.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!