Hogyan lehet a legolcsóbban tuningolni legálisan európában?
Nincs anyagi, időbeli és egyéb korlátja a dolgoknak. Most csak így feltételezés szerűen kérdezem. Szóval ne fáradjatok a "ennyi pénzből már veszel egy sokkal jobbat", meg "előbb érts az autókhoz rendesen, mielőtt ilyenekben gondolkodnál okoska", mert nem ez a lényeg, hanem ténylegesen a lehetőségekre vagyok kíváncsi.
Nagy álmom, hogy egyszer egy szénné tuningolt autóm legyen (most példa kedvéért leírom, hogy pl motor csere, futómű csere, festés, hatalmas szárnyak, kipufogórendszer csere, meg mindenféle egyéb csuda jóság...), viszont ez Magyarországon tudom, hogy nem éppen a legolcsóbb mulatság, illetve nagggyon meg van kötve a keze az embereknek ilyen téren. Én nem vagyok a sufni-tuning meg illegálisban sunyulgatunk dolgok híve, ezért jogilag tisztán szeretném, ha lenne ilyen autóm.
Hogyan lehet európaiként legálisan úgy tuningolni, hogy az olcsóbb legyen, vagy egyáltalán lehessen? Pl hallottam legendákat, hogy más országokban mások a szabályok, még EUn belül is. Lehetséges-e pl olyan, hogy külfölfön lepapírozod a kocsit, átalakítod, ott olcsóbban lepapírozod, utána visszaíratod magyarra és úgy legális? (ez csak egy példa volt, de valami hasonló kis hókuszpókuszokra gondoltam). Lehetséges-e valami hasonló dolgot csinálni? Mégegyszer mondom, nem számít a pénz, idő, szöszmötölés, csak az eredmény.
És igen, lehet, hogy orbitálisan nagy hülyeségeket írtam, dehát ezért kérdezem, mivel abszolút nem értek a témához.
Köszi szépen a válaszokat előre is!
Hogy lehetne már? Ha behozod Magyarországra, akkor ugyanúgy szükség van eredetiségvizsgára, illetve műszaki vizsgára és ugyanúgy elhasal egy ilyen mindkettőn. Szerintem ez eléggé nyilvánvaló.
Nehéz az ilyen kérdésre nem azokkal az opciókkal válaszolni, amikre azt mondtad, hogy ne írjuk. Viszont azt a választ nem zártad ki, hogy "előbb tölts be a 12 évet", szóval én azt választom. Normális felnőtt ember még csak nem is gondol ilyenre. Annak idején fiatalkorunkban mind jót élvezkedtünk az NFS:U2-re és társaira, de ezt az élvezetet ott hagytuk, ahol helye van: a 12 éves emlékeinkben. Majd felnősz te is.
Igen, Németországban megépítteted, papírozod, aztán nekifutsz a honosításnak. Elvileg, ha van kinti forgalmija, amiben minden benne van, akkor nem lehet itt sem gond a honosítással, de azért láttam már furcsaságokat.
Viszont érdemes lenne először gondolkozni, és olyan alapot választani, amin nem kell a rendszámtáblán kívül mindent kicserélni, hogy megfeleljen az elvárásoknak
"Motor csere, futómű csere, festés, hatalmas szárnyak, kipufogórendszer csere...."
Most akkor tuning, vagy csere?
Úgy tűnik kevered a fogalmakat.
Nem vagyok benne biztos, hogy az USAban bárki bármit csinálhat átalakítás vagy tuning címén és vidáman közlekedik vele.
Biztos, hogy lazább ebben az értelemben az ottani szabályozás, de azért biztos, hogy képesítéshez (autószerelő, mester vagy valamilyen magasabb szinten) kötött.
#9 Nehéz is lenne, nem nézek olyanokat. Ők tényleg csak azt nézik, hogy az előírásoknak megfelel-e. Amíg azok megfelelnek, illetve a módosítások azokat nem befolyásolják (pl. az amúgy legális fényszórókat nem takarja egy 90%-os "morcosítás"), addig nem foglalkoznak velük.
Államonként van eltérés, valahol kicsit szigorúbbak, valahol kevésbé, de általánosságban mindenhol egészen könnyű tuningolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!