Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kinek milyen tapasztalata van...

Kinek milyen tapasztalata van ennek ezzel a három motorral kapcsolatban benzin/dízel/turbó benzin?

Figyelt kérdés

Véleményekre lennék kíváncsi nem konkrétan márkához kötve de mondjuk renaultokat néztem meg újabb nissan micrát abból pl valami 900 köbcentis turbó motor van 90 lóerő a a renaultokban pl 1.2 turbo benzin,1,5 dízel,1.6 benzin szívó ez se rossz csak kicsit zabás.

Szóval kinek milyen tapasztalata van a három féle motorral benzin,turbó benzin,dízel fogyasztás,tartósság,költségek ilyesmik.



2023. jan. 22. 10:08
 1/4 anonim ***** válasza:

Igazából ami van tapasztalatom:

1.5 dci 82(2002), 1.4 twinport 90(2008), 1.6 TDCI 90(2008), 2.0 dci 150(2007), 2.0 hdi 136(2011).


Az 1.5, 1.6 dízel jó motorok, kicsi a turbó lyuk. Kellemesen megindulnak, nem kell pörgetni. Jól fogyaszt

A Renault felé 1.2 és 1.4 kerülném(turbóS), túlzott olajfogyasztás, drága hengerfej, ami nem javítható.


1.6 szívó az olcsó megoldás, bár nem fogod szeretni a menettulajdonságait, ráadásul sok 1.6 elkezdi csipegetni az olajat. Még mindig a legolcsóbb egy motorfelujitas mellett is, bár torkosabb, mint a többi.

De legalább télen a leghamarabb bemelegszik.


0.9 motorok, hát... Mindenki szidja milyen kicsi. Tapasztalatom nincs vele, nézd meg a Facebook csoportban.

Amúgy az 1.5 dcit ajánlják a Renaultosok leginkább.

2023. jan. 22. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Megbízhatóság szerint szívóbenzin > dízel > turbóbenzin.


A legjobb a szívóbenzin: egyszerű, mint a faék, nincs bennük semmi extra, semmi felesleg. Jön, megy, teszi a dolgát. Hátránya, hogy relatív sokat eszik és általánosságban nem túl erős.

A turbódízel egy sokkal bonyolultabb, illetve kifinomultabb technológia, ez elkerülhetetlenül a megbízhatóság romlásával jár, előnye viszont, hogy ha az ember hosszabb távokat utazik, akkor kevesebbet fogyaszt.

A turbóbenzint sorolnám utolsó helyre, de kizárólag azért, mert te ilyen 900 köbcentis kerregőkről beszélsz. Ha ilyenről van szó, akkor hulladék az egész, mindjárt lentebb kifejtem. Ha valami nagyobb motorról beszélünk, pl. 2.0 turbóbenzin, na ott már életképes és besorolnám a szívóbenzin és dízel közé, mert megvan benne a benzines autók egyszerűsége és megbízhatósága, a hátrányain (gyenge és sokat fogyaszt) javít a turbó, viszont még így sincsen annyira bonyolult és kifinomult, mint a dízel. De te a kicsi turbóbenzinesekről beszéltél, amik a legrosszabbak minden közül.


Minél kisebb lökettérfogat, annál szarabb. Alapvetően nem azért rossz, mert kicsi, hanem azért, mert minél kisebb, annál gyengébb. Szívó benzin a kiindulási pont, na most pl. egy 1.6-os benzines mindenféle erőltetés nélkül is kellemes erőt kifejt magából. Még egy 1.4-es is. Ez alatt kezdődnek a bajok, túl gyengévé válnak. A gyengeséget úgy orvosolják, hogy a motorra rádobnak egy turbót és minden egyes paraméterét a lehető legmagasabbra húzzák. Röviden a dolog lényege az, hogy túlerőltetik a motort. Olyan erőket húznak ki belőle, amit a motor hosszútávon nem képes elviselni. Az élettartamuk fele annyi, mint egy normális szívó benzinesé, vagy dízelé.


Szóval ezeket a pici turbóbenzines motorokat kerüld el. Turbóbenzinnél 1.4 a legalsó határ, ami már működőképes lehet, bár eléggé határeset, efölött lehet őket ajánlani. 1.4 alatt semmiképpen sem.

2023. jan. 22. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

1/


Őszintén bevallom nekem volt egy renault fluencem 1.6 szívó benzin és én imádtam én nem száguldozni versenyezni akarok,előzés is jó volt vele meg a haladás is.Olaj dologgal sosem volt problémám csak sajnos jött egy baleset és oda lett.Csak elmorfondíroztam érdemes e esélyt adni egy turbós benzinesnek ami ráadásul kisebb köbcentis vagy a dízelnek bár dízelnél csak elméleti számolgatás folyt a benzinessel szembe de a végeredmény ugyan annyi kilométeren kevesebb üzemanyag fogyasztás igaz a dízel üzemanyag drágább.Nem szeretek városban autózni de néha sajnos kell bevásárlás ilyesmi egy ismerősöm mondta úgy nekem nem lehet jó a dízel viszont ha kevesebb fogyasztásom lenne bátrabban mennék messzebb is kinti utakon kevesebb fogyasztással.De városi dolog is lenne és igaz évente nem megyek több tízezer kilométert.

2023. jan. 22. 11:16
 4/4 A kérdező kommentje:

2/


Nekem az erővel semmi bajom renault fluence 1.6 benzin volt 110 lóval meg nagyon régen volt egy renmault megane classicunk 1.4 95 ló azt is imádtam,az erőt meg kiélveztem motorozás közben bár ma már azt se csinálom.A fluence 1.6 jó volt csak volt,hogy a fogyasztás nem tetszett.

De gondolom nagyobb turbó benzinessel meg kb ugyan ott lennék mint a szívóval fogyasztásban csak kicsit több lóerő meg nyomaték lenne.

2023. jan. 22. 11:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!