Autón fékrendszert hogy lehet légteleníteni?
Nem árt hozzá egy akna (néha onnan könnyebb elérni a légtelenítőcsavarokat), egy jó emelő, illetve acélbak, amivel alátámasztod az autót. Vagy mondjuk lehet csápos emelő is, akkor se akna, se acélbak nem kell. De a gyári emelővel is elvégezhető, csak nem lesz annyira kényelmes. Ezen kívül szükséges még egy jó (nem, nem olcsó, kínai/piacos) 8-as vagy 10-es kulcs (csillagfejű a legjobb, abból is az egyszerű, hatszögű), csavarlazító, illetve egy átlátszó PVC-tömlő, amelyet belelógatsz egy edénybe. Ha igazán profi vagy, az edényt kb. félig meg is töltöd fékfolyadékkal és jól lesúlyozod, hogy el ne dőljön. Bár ez utóbbi két segédeszköz (PVC-tömlő és edény) elhagyható - de annak nem lesz jó vége.
Ja, és kell még két ember, illetve némi idő.
Megemeled az autót, leszereled az egyik kerekét és megkeresed a fékberendezés légtelenítőcsavarját. Rábeszéled, hogy lazuljon meg (nem akar, mert általában be van rohadva, ezért kell egy jó kulcs, ami nem nyalja le rögtön a csavar fejét), majd visszahúzod, ráteszed a tömlőt, a másik végét belelógatod a fékfolyadékba és megkéred azt, aki segít neked, hogy négyszer-ötször nyomja be a fékpedált, ameddig tudja. Ha ez megvan, felengedi, teljesen lenyomja, te pedig meglazítod a légtelenítőcsavart és nézed, ahogy a légbuborékok jönnek kifelé. Mikor mind kijött, visszahúzod, a segítőd pedig kezdi elölről a műveletet. Ezt kell ismételni addig, amíg nem jön légbuborék, majd tovább kell menni a következő kerékhez. Ha elfogytak a kerekek (és a levegő a fékrendszerből), akkor jó.
Jótanács.. Ha ennyire nem tudod, akkor ne nyúlj a fékhez, az életveszélyes, ha elrontasz valamit.
Egyébként fékolaj a tartályba, 8 v. 9 -es /általában/ csillag vagy dugókulcs, minden fékhengernél találsz egy légtelenítőcsavart a legfelső pontján. /Na vajon miért ott?/ Egy valaki nyomja a pedált, csavart megnyitod, pedál beesik, nem mozdit, csavar elzár, pedál föl...
És így tovább, amíg nem lesz buborék/lég mentes.
DE EGY HIBÁTLAN RENDSZER NEM LESZ LEVEGŐS!!!
Meg kell javítani!
Két kiegészítés....
-Mindig a fékolajtartálytól legmesszebb levő keréken kell kezdeni,haladva vissza,a legközelebbi legyen az utolsó.
-Minden kerék légtelenítése után töltsd tele a tartályt,nehogy a végére kifogyjon,és kezdheted előlről az egészet.
ha nem rossz a fékrendszered akkor,hogy lehet levegős?
ha esetleg még nem tőrted el a berohadt légtelenítő csavarokat(én ha ilyenre készülök gyakran már pár nappal előtte fujkálom csavarlazítóval meg drótkefézem),akkor írom:a kis tömlős verzió szólna elvileg arról ,h nem kell segítő ember.
a bezár-pumpál -kinyit módszer pedig a két emberes.
a tömlős a gyorsabb egyszerűbb.tartályt folyamatosan lesni nehogy leürüljön a nagy pumpálásba:-)
...ja és a ne használd ezt a szót ,hogy fékolaj.
FÉKFOLYADÉK.
egy speciális folyadék ami nem engedi belül korrodálni a fémalkatrészeket,sok-sok speciális kritérium stb...de egyeltalán nem olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!