Mennyire tartósak a mai opelek pl rozsdásodás terén?
Régen sem volt a rozsdásodás mintapéldánya az Opel, az újabbakat pedig a jobbak közé sorolnám.
Legalább annyira megbízható, mint bármi más.
Nagyon rohadtak régebben.
Konkrétan az egyik rokonnak 10 éves volt és kilyukadt a sárvédő.
Nyilván ezen javítottak valamit , de sose vennék opelt, műszakilag is egy nagy nulla.
#2 Ja szerintem is nagyon furcsa, hogy az autó, amiből a legtöbb fut az utakon, a legtöbbet is van szerelőnél. :DDDDD Tudod egy autón vannak karbantartási munkák is, nem csak akkor kell szerelőhöz menni, ha már szar. Sok autó = sok karbantartási munka.
Persze az sem mindegy, hogy melyik városról beszélünk, mert régiónként vannak hatalmas eltérések népszerű márkák tekintetében, Szolnokon például annak idején a Nesztor toronymagasan a legtöbb autót adta el, szóval a környéken annyi Ford rohangál, mint minden más összesen, ennek megfelelően Forddal vannak tele a szervizek.
Egy szó, mint száz: tudatlan vagy, nem kell beleböfögnöd olyan témába, amihez nem értesz.
#3 Nekem meg 24 éves volt az F Astrám amikor eladtam és sehol sem volt rozsdás, az alváz teljesen ép volt, kizárólag a hátsó lengőkar bekötésénél jelent már meg egy kis felületi korrózia, semmi aggasztó. Még az üzemanyag betöltőnyílásnál sem, pedig az klasszikus hely volt. Nem, nem volt garázsban tartva sem.
Tanuljuk már meg, hogy egyetlen példára nem építünk átfogó véleményt. Mondd el, írd le, hogy nektek ilyen volt, de hogy egyetlen példával dobálózva szólj meg egy egész autógyárat, az nevetséges.
Van egy 2005-ös H Astrám. Ennek már full galvanizált a karosszériája. Rozsda sehol nincs rajta, még az alján a lengőkarokon sem. Igaz, én vigyázok is rá. Garázsban tartom, ha nem muszáj nem csapatom a sózásban. Vagy ha mégis, akkor utána alvázmosás. Mindenesetre én nem karambolos H/J Astrát még nem láttam látványosan rohadni, pl. lyukas sárvédővel, még ridegtartásban tartott lakótelepi parkolóban sem. Ha valahol valami sérülés miatt megindul, nagyon lassan terjed tovább a galvanizálás miatt. Ahol elkezdhet hólyagosodni, az az első sárvédő ív hátsó része, ha soha nem takarítják ki a dobbetét mögött az évek során felgyülemlő több maréknyi sós sarat. De ez nem tipikusan Opel betegség, minden autónál érdemes pár évente megtenni hogy benéznek alá, nem egy nagy munka.
A D Corsa kb ennek a kortársa, ha jól tudom 2006-tól gyártották. Az 1.4 szívó benzines motor a gyártás vége felé talán az A14XER lehet. Euro5-ös motor, nem kifejezetten problémás, de nem is egy erőmű. A Corsa nem egy nehéz autó, talán nem vészes a lomhasága, gondolom em autópályán akarsz vele másokat letolni az útról...
Ezen kívül van egy 2018-as K Astrám is. Most lesz 5 éves, új kora óta nálam van. Ha már ilyen idősen is rohadna, az már régen rossz lenne. Erre is vigyázok. Még a kipufogócsőn sincs rozsdapötty.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!