Suzuki samurai 1.3 kis terepjáró (tulajok) véleményét kérném. Fogyasztás? Vételkor mit nézzek át?(esetleges részek ami hamarabb rozsdáll rohadhat mint a többi?) Motorhibák? Utazó sebessége kb mennyi?
Átlagba hosszabb országúti távokon használnám,rövidebb földesekre de elég sáros a be vezető út.
Országút /város átlag fogyasztása ?
Utazó tempóba mit bír(gyári végsebessége 140km/h ).
Hány km -től érdemes elfelejteni a blokkját vásárláskor? Sok a 300e km feletti eladó darab
Nem országútra való.
Ennyi erővel behetnél repülőgépanyahajót is autópályára.
A Samurai tipikusan az a TEREPJÁRÓ, ami nem suv, nem városi fiszfasz.
Terepjáró, ami ha nagyon muszáj, elmegy aszfalton is.
Terepjáró.
Teljesen felesleges neked.
Az elég sáros bevezetőúton bármi elmegy, a Samurai oda kell, ahol a szgk már felfekszik vagy küszöbig süllyed a sárba.
A Samu egy terepjáró.
Vegyél egy összkerekes suvot, az nem fossa össze magát az aszfalton.
Én csak 410-est használtam (970 ccm), 70 körül volt a végsebességük országúton, de akkor már életveszélyesen hintázik.
Nem oda való.
Terepjáró.
Huu nagyon köszönöm.
Tehát egy ilyen crossover is elfut ezeken a rövidebb földes bekötökön?
Honda cr-v
Land rover frrelander
Toyota rav4
Stb???
Minden további nélkül.
A komolyabban sáros úthoz három dolog kell:
1) Hasmagasság
2) Összkerékhajtás
3) Megfelelő gumi
Hasmagasság: értelemszerűen csak komolyabb dagonya esetén érdekes. Ha csak pár centi sárréteg van ott felesleges emelt autó. Az általad említettek már kicsit emeltebbek egy átlag szgk-nál, bőven megfelelnek ennek a követelménynek.
Összkerékhajtás: komoly sárban, hóban, homokban, murván nagyon hasznos. Aszfalton sokkal kevésbé, ezért ha főleg aszfaltozol és csak néha van dágvány, akkor célszerű kapcsolható összkerekest keresni. Az állandó összkerékhajtás többlet fogyasztást, nagyobb menetzajt eredményez.
Megfelelő gumi: a legfontosabb. Az előző két tulajdonságot fokozhatod a végtelenig, ha ócska gumik vannak az autón. A gumi viszi át a nyomatékot a talajra. Ha szar, nem tapad, akkor csinálhatsz bármit. Komoly dzsuva esetén (10+ cm sárréteg) muszáj terepgumi, mert a sár eltömíti a gumi mintázatát, feltapad a kerékre akár több centi vastagon, és a nyálkás sár nem tapad meg a nyálkás sárban. Ha viszont nem Babodra készülsz - vagy keresztülvágni a felázott szántóföldön - akkor valószínűleg nem lesz szükség echte terepgumira. Vannak ún. A/T (All Terrain) gumik, amik nagyobb barázdákkal rendelkeznek, a futófelület szélén sokszor komoly bütykökkel, amik segítik a tapadást a sárban. Nyilván a barázdáltság miatt hangosabbak aszfalton - meg kell találnos a számodra megfelelő arányt az aszfalt- és terepképességek között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!