Inercia kapcsoló alaphelyzetbe állítsa után van még teendő?
Ford mondeo mk3.
1.8 benzin. Bocsi,nem tudtam hogy számít. 2003-as.
#2 Számít, mert nem mindegy, hogy mechanikus vagy elektronikus az inerciakapcsoló. A tiédnél ha nem tévedek mechanikus van. A Renault-k esetében volt probléma, hogy korból adódóan elgyengült a mechanizmus, aztán egyszer kioldott és utána hiába nyomkodtad, nem maradt zárva, így az autó sem indult.
Ezt úgy tudod legegyszerűbben letesztelni, hogy lehúzod róla a csatlakozót és a csatlakozó lábait egy vezetékdarabbal összekötöd. Ha úgy beindul az autó, akkor az inerciakapcsoló halt meg, venni kell egy másikat.
Amikor ráadod a gyujtást, akkor a hátsó ülés felől hallod, hogy kb. 1 másodpercig zúg a benzinpumpa?
Ha régebben zúgott és most nem, akkor nem fog indulni, amíg ez a hang vissza nem jön. :-(
Szóval:
1. A multiméter negatívját egy hosszabb vezetékkel az akksi negatívhoz kell kötni. Vagy ha az akksi testkábelt nem akarjuk vizsgálni, akkor elég egy jól vezető testponthoz.
2. Csak a multiméter pozitívjával mérünk.
3. Bekapcsoljuk a fogyasztót és a mérés alatt bekapcsolva kell lennie a megszakítatlan áramkörben. (Lehet, hogy újra meg újra rá kell adni a gyujtást, hogy kattanjon a relé.)
4. Megmérjük egymás után és külön-külön a fogysztóhoz menő két vezetéket a multiméter pozitívjával. A fogyasztóhoz minél közelebb. Vagy a csatlakozó hátuljába tűvel benyúlva, vagy a vezetéket gombostűvel átszúrva. (Utólag le lehet zárni a lyukat egy csepp pillanatragasztóval.)
5. Ha + vezetéken 12V van és a testvezetéken 0, akkor a fogyasztó a hibás.
6. Ha mindkét vezetékben 0 V van, akkor a plusz ág szakadt.
7. Ha mindkét vezetékben 12V van, akkor a test ág szakadt.
Ez a mérés nem ugyanolyan, mintha megmérnénk a fogyasztóra eső feszültséget és 0-át kapnánk. Mert abból nem tudnánk meg, hogy melyik ág szakadt.
8. Ha kiderült, hogy melyik ágban van a hiba, akkor elindulunk a vezeték mentén (a szinkód is segít) és különböző pontokon mérünk, de továbbra is csak a multiméter + pólusát áthelyezve. A test ágnál pl. a testelés közelében vagy a drótszemen. A + ágban az inercia megszakítónál, a relénél, a relé után a vezérlő (ez nem fontos mert kattan) és a nagyáramú ágban is, a biztosítéknál, stb.
9. Ahol megjelenik a kívánt 12V vagy 0V, attól a ponttól a fogyasztó felé van a szakadás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!