Régi autók nem biztonságosak - írják sokan. Ebből a két csoportból (fényképek alább) mely modellekben lenne (valamivel) nagyobb biztonságban a család hétvégente - ha az ember a veteránozásról nem mond le?
A méret (írják többen) ne tévesszen meg senkit, állítólag a nagyobb amerikai kombik (a véleményezők szerint) hiába nagyobbak francia társaiknál, nem sokkal biztonságosabbak (nem a biztonság volt az elsődleges szempont a tervezés során). Állítólag. Aki ért hozzá, melyiket javasolná, hogy a veteránozás élménye is meglegyen, de a többi modellhez, vagy a többi oldtimerhez képest (valamelyest) a biztonság is megmaradjon?
Első csoport:
________________________________________
Második csoport:
Egy veterán autó nincs mindennapi használatban, nem viszik őket autópályára. Igazából a használat módja adja meg a biztonságot, minimalizálva a baleset kockázatát.
Ezt alátámasztandó, a közlekedési hírekben alígha találkozni olyan esettel hogy veterán autó ütközött, lesodródott, stb.
A pálya nem sokkal biztonságosabb, mint pl. egy még szembe forgalommal is számolni szükséges országúttal?
Ezt a kiírásban feltett kérdéstől függetlenül írom.
#2 Az autópálya valójában még hamis biztonságérzetet is adhat, a szembeforgalom hiánya nagyobb bátorságra ösztönzi a sofőrt a megválasztott sebességet és a követési távolságot illetően. A nagyobb sebesség így kompenzálja a szembeforgalommentesség nyújtotta biztonságot. A veterán autókból többnyire a nagyobb sebességnél releváns védelem hiányzik (kevésbé ellenálló kasztni, jellemzően hosszabb fékút, rosszabb kormányozhatóság, biztonsági öv hiánya, stb.) hiszen ezeket a járműveket nem a mai kor "gyorsaságára" tervezték, így az autópálya különös veszélyt hordoz egy ilyen régi járműre. Régen az is megfelelt az embereknek, hogy 60-al eldöcögtek a trabival a Balatonra, esetleg útközben meg kellett szerelni valamit, ma rohan mindenki.
Ha elmégy Győrtől Budapestre az M1-en, láthatod a sűrű forgalmat, a sok kamiont, ha mondjuk 70-el döcögsz végig, az már önmagában is rengeteg életveszélyes előzést fog generálni. A leállósávban való életveszélyes megállásról nem is beszélve, mert még ma sem tudják sokan hogy az leállásra való, nem pedig előzésre.
Én ugyan nem szeretek mások pénztárcájában túrni, de ezek drága vasak, ha ezekre telik nehogy már valami használt 21. Századi követelményeknek megfelelő családi autóra ne telljen.
Régi autó nem való családi autónak, lehet ezt vitatni, hogy régen is túlélték a családok stb.. DE ha van olyan autó is ami nem gyűrődik harmonikába miközben a család bent ül, miért ne vennél azt? A régi autókban se légzsák, se övfeszítő, némelyikben fejtámla sincs, nemhogy abs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!