Ha a hidegben nehezen indul az autó, hogyan tudom eldönteni, hogy az akkumulátornak van baja, vagy más miatt nem indul?
Nagyban függ ez attól is, hogy milyen az az öreg dízel.
Az adagolosaknak kell a bemelegítés, es randábban indulnak hidegben.
Az enyém is 20 eves, de már közös nyomócsöves (valtozó geometriaju) első gen hisztisdízel, és erezni, hogy indítasnál kevésbbé fickós a mutatvány.
A dízel indítása több energiát igényel, mivel össze kell nyomni a naftát durván, aztan jön a tüzijáték.
A dadogósan indulas szerintem egyéb probléma lesz, nem akksi, de ha megnézed a -30 fokos orosz indítózásokat, lesz összehasonlítási alap.
#2: Miből áll egy ilyen mérés, azon kívül, hogy az aktuális feszültséget megnézik?
#3: Adagolós az autó. Ettől függetlenül korábban jól indult télen is.
Ha dadogósan indul, akkor szerintem első körben az izzítást nézném át alaposan. Ha valamelyik izzítógyergya kicsit is gyanus, cserélni. Még ha egy 1000 huf-os olcsó ugángyártott gyertyát teszel a helyére akkor is elmegy egy téli szezont.
Ha az izzítás hibátlan, akkor a befecskendezés körül nézelődnék, első körben, hogy nem-e levegősödik be az éjszakai állás alatt. Akkor is tud dadogva, kínlódva indulni. Akár egy hajszálrepedt résolaj visszavezető csőnél is képes belevegősödni egyes fajta. Mondjuk sokat segítene a pontos tipus ismerete.
Az akkumulátort mindenképp érdemes mérni. Először az alapállapotát határozzuk meg, azaz akkor mérünk amikor a motor le van állítva legalább fél órája. Mérjük az akkumulátor sarkai közötti feszültséget. Ennek ideális esetben 12,72V-nak kell lennie. Az ökölszabály, ha 12,5V felett van az még megfelelő.
Megjegyzendő, ha sokat áll az autó, az akkumulátor állásában is veszít a feszültségéből (ez az ún. önkisülés, amelyet csepptöltéssel szoktak kompenzálni).
A második mérés a következő: Szintén feszültséget mérünk, és megfigyeljük hogy indítózás közben mennyit esik a feszültség. Ez általában kétemberes mérés, egyik indítózik, a másik figyeli a feszültségmérőt. Az ökölszabály hogy a feszültség ne essen 10V alá. 9V körül még általában nyögvenyelősen beindul a motor, de ha leesik 7-8V-ra,az már határozottan rossz akkumulátor (esetleg regeneráló töltéssel lehet kísérletezgetni, de hosszabb távon az akkucsere a megoldás).
Megjegyzem, léteznek tesztelő műszerek is. Pl. az akkumulátor kiszerelt állapotban is tesztelhető ún. izzítőszálas terhelő berendezéssel. A műszeren zöld, sárga és piros jelzések mutatják az akkumulátor indítóképességének a megfelelőségét. Ezenkívül az indítóáram mérése is elterjedt (pl. lakatfogóval) itt viszont ökölszabályt nehezebb mondani.
5. Jó nagy hülyeségeket tudsz írni.
AZ izzító gyertya vagy jó vagy nem jó, és ezt lelehet tesztelni.
A résolaj vissza vezetésnél nem tud levegősödni!!!
Ott csak vissza folyik a felesleges gázolaj, legfeljebb ha lyukas akkor kinyomja mellé.
Kérdező kezd ott először hogy mérjetek hidegen kompressziót.
Nekem is ez volt a baja , a szelephézeg nem volt hidegen és nem akart indulni. Majd ha beindult utána tökéletes volt egész nap.
Már utána le is merítettük az akkumlátort.
De persze lehet az üzemanyag rendszernél is hiba .
Nem tudom mennyire aktuális, de hátha valakit később érdekel.
Tehát általánosan az akkuval szokott elsősorban gond lenni és hacsak nincs más támpontunk azt érdemes megnézetni először, esetleg a töltést. Az, hogy reggel nehezen indul, egy tipikus akkumulátor gyengülős hiba. Nem bírja megtartani az áramot hosszabb állás után és csökken a teljesítménye. Ezt először hétvége után szokták észrevenni aztán egyre rövidebb lesz az az állási idő ami után nehezen indul. Ha nincs módunk semmit mérni (a voltmérés nagyon keveset mond, főleg mert legtöbbször olcsó és iszonyú pontatlan eszközükkel csinálják) akkor rakjuk fel egy töltőre az akkut. Figyelem: azért mert a hiba utána esetleg megszűnik nem azt jelenti, hogy nem lesz vele gond megint hamarosan. Minden akksi erősebb lesz töltés után, de csak a jók maradnak úgy.
Sokan ódzkodhatnak szakemberhez menni mert pénzbe kerül, de ők vannak felszerelve a megfelelő eszközökkel és tapasztalattal egy pontos méréshez. Nem kötözködni akarok a #7es hozzászólóval, de sehol nincs leírva, hogy 12,72 volt a jó töltöttség.
- 12,4V már feltöltöttnek számít és indítani kellene gond nélkül, de mivel a feszültség csak nagyjából mondja meg a töltöttséget érdemes feljebb tölteni. Itt nem gond, de újabb autóknál simán lehet alacsonyabb csak mert be van kötve a sok elektronikára.
- 9V még elfogadható indítózás / terhelésmérés közben, de érdemes gondolni a cserére a közeljövőben. Az a gond, hogy a terhelővilla sokkal biztosabb mérés és ha valaki csak az autójával méreget akkor eléggé eltérő eredményt is kaphat. A Suzukik például híresek arról, hogy teljesen lestrapált akksikkal is mennek gond nélkül mert annyira könnyen indulnak. Aztán jön a meglepetés.
- Indítóáramra tudok "ökölszabályt" mondani. Mivel ez egy régi dízel szinte biztos, hogy egy 70Ah körüli akksival fut. Ezek általában akkor kezdenek el köhögni ha az indítóáram 400A alá esik (vagy a terhelésre rosszak).
#9 A 7-es vagyok, annyit tennék hozzá hogy a feszültség (egész pontosan az elektromotoros erő, amely a terheletlen állapotban mért kapocsfeszültség (OCV=open circuit voltage)) az ún. töltöttségi szinttől (SOC=state of charge) függ. Az általam említett 12,7V környéke a 100%-os töltöttségi állapothoz tartozik, tehát ez a teljesen feltöltött állapot (ideális eset).
Ettől függetlenül, ha a töltöttségi szint csak 70-80%, az akkumulátor még alkalmas indítózásra és jó is lesz, pusztán nem ez az ideális állapot.
-Vajon az indítóáram csak a kapacitástól függ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!