Fix költségek levonása után, mekkora havi nettó bevétel mellett tartotok fenn német prémium autót és melyik típust?
#10
Mert az X7 M60i nem M?
Természetesen a V8 4,4-re gondoltam.
Most kb. Egy éve a Facelift előtt amúgy még csak M50i nek hívták. Azután már hibrid is lett.
A dízelt meg hagyjuk már, már az M550d is érdekes volt annó 3 turbóval és 3 literrel.
Nem ilyen autókba való (szerintem).
#5 "És csak 20 éves 316 létezik a te olvasatodban?"
A valóságban? Nem. Magyarországon? 90%-ban igen. A BMW-k nagyon nagy része E36 és E46, meg van még egy kellemes számú E90 is. Ezek nemhogy a 3-as széria, de a teljes magyarországi BMW állomány legnagyobb részét teszik ki.
"Nem attól lesz prémium valami hogy nagy a motor benne"
Az jó, mert én meg nem a kis motor miatt szólom meg őket. Szerintem a válaszomból egyértelműen látszódik, hogy milyen problémára vetítettem rá és így rögtön ugorhatunk is a következő pontra:
"jó bennük utazni, jól néznek ki kívül-belül, minden téren többet nyújtanak mint az alattuk lévő kategóriák"
Na itt már nem egyezik a véleményünk. Először is, tételezzük fel, hogy igazad van. Ha igazad van, mindez akkor is MÚLTIDŐ. Valamikor lehet így volt, de nagyon-nagyon kevés van, ami még ma is nyújtja ezt. Szét vannak rohadva, utastér lelakva, lóg kezük-lábuk és a komfortelektronikából sem sok maradt működőképes. Így se nem szépek, se nem kényelmesek, se nem jó vezetni őket. És félreértés ne essék, nyilván van kivétel, de nagyon kevés és a téma szempontjából fontos, hogy akik "menőznek" egy hármas bökővel, azoknak sem igényük, sem pénzük nincs annyi, hogy a kivételt képezzék. Akik hármassal "menőznek", azoknak MINDEGYIKNEK kivétel nélkül szakadt szarja van.
Na és akkor én még most térnék ki arra, hogy az általad említettekkel már alapjaiban sem értek amúgy egyet, persze ez személyes vélemény. Kinézetre szép, de totálisan átlagosan szép, nem pedig kiemelkedően. Szép, de a szépségével nem fog kitűnni a tömegből, szóval hol a prémium kinézet? Minden téren többet nyújtanak? Mégis mi téren? Hiszen eleve te magad hoztad fel a motor témát, ott kapásból nem nyújtanak többet, sőt... szóval akkor mégsem MINDEN téren. Felszereltséget tekintve is hol az extra? Engem már nagyon sokan megszóltak ezért a kijelentésért, pedig igaz: az Opel Astra H, hiába népautó, nagyon jól felszerelt. 2005-ös népautó, de raktak bele esőérzékelőt, fényérzékelőt, aktív kapcsolható sport módot, ülésfűtést, kormánykapcsolót, tempomatot, GPS-es fedélzeti számítógépet... ezek manapság teljesen átlagos dolgok, de egy 2004-es olcsó népautóban teljesen példátlan. És a H Astra az E90-nel egyidős, szóval hadd kérdezzem már meg, mivel nyújt többet egy E90? Milyen extra van benne, ami az Astrában nincsen? És ne értsd félre, én nem azt mondom, hogy az Opel prémium, #3-ban csak poénkodtam. Hanem pont azt, hogy az Opel egy semmi népautó és egy hármas bökő semmivel sem jobb. Ilyeneket tudsz mondani csak, hogy szebben hangzik az ajtócsukás, hát jó ezzel nem tudok vitatkozni, de ha ennyire jelentéktelen marhaságot kell felhoznod érvként, akkor nem áll túl stabil lábakon az érved. Ez kiegészítésnek a sok más fontos dolog mellett tökéletes lenne, de hogy ezen egyensúlyozzon az egész érvelés, az merész.
"javaslom, hasonlíts össze az Opeleddel egy azonos évjáratú BMW-t vagy Mercit vagy Audit, majd te is meglátod"
Épp most tettem meg egy ponttal fentebb és semmit nem találtam. Várok hogy felvilágosíts.
@12-13: Egyszerűen nem tudod jól. Sajnálom, írhatsz még három A4-es oldalt is tele a véleményeddel, de sajnos nem releváns.
Egyáltalán nem véletlen az, hogy akinek van rá pénze, az A3-A4-es Audit, 3-as BMW-t, C-osztályos Mercit vesz, és nem például Opel Insigniát helyette. Több és jobban működő extra, sokkal fejlettebb elektronika, illetve jelenleg kizárólag a német prémium trióban van olyan infotainment rendszer, ami valóban kellemesen használható és minden funkciót megbízhatóan tud. Prémiumautóba tudsz olyan erős hajtásláncot tenni amit nem prémiumba nem lehet, jobb a hangszigetelés, jobb a futómű, minden jobb, azért is annyival drágább.
Az pedig, hogy a régi lehasznált autókkal jössz, teljesen irreleváns és felesleges, mert semmit nem mond el magukról az autókról. Az, hogy mennyire van lerúgva egy E36-E46-E90-bármi, az a tulajdonos(ok)ról alakíthat ki egy képet a fejedben, nem az autó hibája hogy nem tartották karban, és bizony egy jól felszerelt, nem 300-400 ezret futott, jól tartott E46 a mai napig jobb minőségérzetet és vezetési élményt nyújt, mint egy új általad agyonajnározott Stellantis-egyentechnika Peugeot Astra. Ültem már pár autóban hogy releváns véleményem legyen, te egyértelműen nem ültél még elegendő autóban ahhoz hogy egy releváns véleményt ki tudj alakítani. Ez ennyi.
#14 "akinek van rá pénze, az A3-A4-es Audit, 3-as BMW-t, C-osztályos Mercit vesz"
Nagyon sokan logó miatt vesznek ilyen autót. Az emberek nagyon nagy többsége kapásból nem ért annyira az autókhoz, hogy effektív különbséget tudjon tenni két autó között. Csak a kinézetét látja, a logót rajta, meg az árcédulát. "Ez drágább, meg hát na a BMW milyen jó hírű márka, akkor biztos jobb is, úgyhogy ezt veszem." Ne láss bele többet.
"Több és jobban működő extra, sokkal fejlettebb elektronika"
Hiányzó példa/bizonyíték. Én részletesen érveltem a véleményem mellett, ezért lett "három A4-es oldal". Te erre nem vagy képes?
"jelenleg kizárólag a német prémium trióban van olyan infotainment rendszer, ami valóban kellemesen használható és minden funkciót megbízhatóan tud"
Hiányzó példa/bizonyíték.
"Prémiumautóba tudsz olyan erős hajtásláncot tenni amit nem prémiumba nem lehet"
Persze, több az opció és magasabbra is megy a lista. Na de őszintén, mikor láttál utoljára a legerősebb, 300 lóerős E90-ből? Aki hármas BMW-t vesz, annak nincs pénze a legnagyobb motorra. Akinek van pénze a legnagyobb motoros hármasra, az meg inkább egy ötöset vesz. Ellenben egy 240 lóerős H Astra sokkal reálisabb.
"jobb a hangszigetelés, jobb a futómű, minden jobb, azért is annyival drágább."
Első olyan nevetséges mint az ajtócsukás, második egy tény amit elfogadok és elismerek, a "minden jobb" egy hülyeség amit már leírtam és nem tudtad megcáfolni, pedig volt rá lehetőséged, az ára meg csak addig érvényes, amíg új autókról beszélünk, de amíg H Astrát hasonlítunk E90-hez, addig érvénytelen, mert elég méretes átfedés van az E90 és H Astra árában. H Astrát lehet kapni bőven 2 millió fölött, 3 milliót súrolva, míg az alja E90-eket már 1 millióért is dobálják. És már írtam sokszor: a hármas tulajok jelentős része veszi meg ezeket a milliósokat, szóval az én Opelem csak drágább akkor.
"Az pedig, hogy a régi lehasznált autókkal jössz, teljesen irreleváns és felesleges, mert semmit nem mond el magukról az autókról"
Ezek képviselik a magyar átlagot. A BMW állomány 90%-át. Mégis hogy a picsába lenne már irreleváns?
Kicsit te félreértesz engem, én nem azt mondtam soha, hogy ezek az autók alapvetően rosszak lennének. A kérdés hozzánk, autótulajokhoz szólt. Általánosan, minden autótulajhoz. Ha általánosan mindenki meg van szólítva, köztük minden BMW tulaj, akiknek 90%-a szakadt régi hármassal jár, akkor bizony a régi szakadt hármasok képviselik a márkát, így rögtön relevánssá válnak.
Az új autókról való diskurzus egy teljesen más téma és abszolút elismerem, hogy maximálisan igazad van, egy vadiúj hármas messze ver egy vadiúj Astrát. Ez egy tény. Viszont egy másik téma.
#15 "A véleményedet a kínálat legaljára alapozod"
Egyáltalán nem. Én az átlagra alapozom a véleményemet. Ha az átlagot a kínálat legalja nyújtja, az nem az én hibám és az én véleményemet/érveimet nem csorbítja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!