Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Skoda Octavia-ból melyik a...

Skoda Octavia-ból melyik a legmegbízhatóbb motor?

Figyelt kérdés

A közeljövőben szeretnek ilyen autót vásárolni. 2013-17 közötti, ferdehátú, automatát.

Néztem az 1.4-es, 1.6-os, 1.8-as és a 2.0 motort.

Ahogyan olvastam leginkább azt szűrtem le, hogy az 1.4 az gyenge, az 1.8-al pedig a legtöbb probléma van.

A 2.0 dízeles motor mennyire megbízható? Illetve elég az 1.6-os motor?

A másik kerdesem, hogy nagy ez az autó? Mármint mennyire könnyű vele parkolni? Vagy kanyarodni. Néztem, hogy a legtöbben van elől-hátul radar. Elegendő ez?

Nem vagyok valami nagy autós, így szívesen fogadok tanácsokat.

Köszönöm előre is!


2022. nov. 27. 15:36
 1/9 anonim ***** válasza:
95%

Aki szerint az 1.4 gyenge az konkrétan idióta. A 2.0tdi az baromi tartós, jobb mint az 1.6tdi, minden téren. 1.8tsi-ről nem tudok nyilatkozni.

Parkolni nem egy tudomány vele, nem olyan nagy, ugyanakkor jól pakolható.

2022. nov. 27. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
65%

Az 1.8, 2.0 TSI-k talán a legkevésbé megbízhatóak, csak azokat kerülném.

Az 1.4 TSI olyan erős, mint a 2.0 TDI, szóval nem értem, miért gyenge az bárki szerint. 150 LE/250 Nm teljesen jól használható. Ez egy jó 2.5 szívó benzinmotor nyomatéka, ami már 2000 fordulat környékétől rendelkezésedre áll. Szerintem a legjobb választás, és teljesen jól mozgatja az autót. Az 1.6 TDI is megbízható, és nagyon jól fogyaszt, viszont az tényleg kicsit gyengus, bár normál közlekedéshez az is elég. Karakterre rosszabb szerintem, mint a benzines.

Nem kicsi autók ezek, de klasszikus autó forma, aminek jól láthatók és érezhetők a sarkai, így nem különösebben nehéz vezetni őket. Nyilván, ha radaros, még könnyebb a helyzet.

2022. nov. 27. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
90%
Szerintem a gyenge 1.4-es motor esetén még a korábbi 75 lovas motorra gondoltak az 1-es szériából, na az tényleg gyenge egy ekkora kasznihoz. Amúgy szerintem simán lehet vele közlekedni, én szeretem, hogy kényelmesen elférek benne, meg nem ér össze a vállam a páropmmal mint az F Astrában, pedig aztán én nem vagyok nagydarab, ő meg 45 kiló. De egyébként a mostani autókból már egyre nehezebb kilátni az egyre feljebb kerülő övvonal miatt. Escortnál még éppen feltettem a könyökem az ablakba, itt már ez felejtős.
2022. nov. 27. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Engedd meg, hogy visszafelé vezessék le a gondolatmenetet. Automata váltót írtál feltételnek, és benzin-dízel egyaránt… mindegyikben DSG lesz. Ebből két fő fajta a “száraz” és “olajfürdős” kuplungos, összességében az olajos szokott tartósabb lenni, viszont igényli a 60 ezer km-es olajcsere szigorú betartását (önszorgalomból nem árt szűrőt is ledobni). Ez a váltó lényegében a 2 literes motorokhoz járt, benzines és dízel fronton is, szóval kb ennyi. Illetve 4x4 hajtást én nem erőltetném, egész egyszerűen felesleges jellemzően, viszont többet eszik - kivéve, ha az Alpokban laksz vagy ilyesmi :) A méretet illetően ha bizonytalan vagy, keresd az elöl-hátul radaros és netán kamerás példányokat (én egy időben sokat vezettem egymás után mindenféle autókat, egy 7 személyes, de tolatóradarral rendelkező kocsival szívesebben parkoltam, mint egy pöttöm 3 ajtós Fiestával). Érdemes körülnézni flottás használtautó vonalon, ott követhetően meg szoktak lenni a karbantartások, esetleges káresemények, és jobb eséllyel kaphatsz szavatosságot is (vagy néhol plusz garanciát 1-2 évre).
2022. nov. 27. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm Mindenkinek a választ!

Amiket kinéztem eddig:

2016-os 1.8-as 7 fokozatú automata váltós fehér autó. Mindenféle extra benne van, 360fokos kamera, radarok elől hátul. 5.5millioert van fent, 150 ezer km van benne.

A másik egy 2.0-es 2.0 6fokozatú automata váltós szürke autó. Ebben kevés extra van, ez 4.7 millióért, 160.ezer km van benne.

A harmadik pedig egy 1.8-as, automata barna színű autó. Ebben is van sok extra. 4.9millió millióért, 140.ezer km van benne.

Az egész közül a fehér a legfelszereltebb.

Szép mind a 3 autó.

Egy héten nagyjából olyan 800-1000km-ert megyek. Ez városban, faluban illetve autóúton.

Szeretek dinamikusan vezetni.

2022. nov. 27. 17:00
 6/9 anonim ***** válasza:
Ha ennyit mész akkor tdi mindenképpen
2022. nov. 27. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha DSG, akkor viszont tényleg a 6 sebességes, nedves kuplungost érdemes keresni. Ez így szerintem a 2.0 TDI felé billenti a mérleget.
2022. nov. 27. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Így összességében a TDI tűnik szerintem is logikus választásnak akkor. Hívj egy állapot felmérőt, és csak akkor adj pénzt ha rámondja ő is, hogy jó. 2.0 TDI-nél a magasnyomású pumpa lesz amire érdemes figyelni, 200-250e km körül megelőző jelleggel újíttasd fel hogy ne tegye később tönkre a rendszer többi részét, aztán 250 körül nem árt olajpumpa szíjat cserélni még, meg ugye a DSG szűrő 180-nál pl ha amúgy is le van dobva az olaj jó lenne egy körben elintézni.
2022. nov. 28. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
1.6 vagy 2.0CR
2022. nov. 28. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!