Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a két középső hengerben...

Elod03200 kérdése:

Ha a két középső hengerben egyszerre van szikra akkor melyik alkatrésznél lehet a hiba? Opel astra g 1.4 16v benzin

Figyelt kérdés

2022. nov. 24. 16:00
 1/5 anonim ***** válasza:
95%

Semelyiknél. Duplaszikrás elosztója van, ahogy a 2000-es években az autók 90%-ánál. Ezeknél a trafóházban két tekercs van és egy-egy tekercs a két együtt mozgó hengereket szolgálja ki, azaz az egyik az 1-4-et, a másik pedig a 2-3-mat. Semmilyen megszakító, vagy elektronikus elosztó nem tartozik hozzá, azaz az 1-4, illetve a 2-3 egyszerre kap szikrát. Pl. ha a 2-es henger épp sűrítés ütemben van, aminek a végén kapja a szikrát, akkor abban a pillanatban a 3-as henger is kap szikrát, pedig az épp a kipufogás ütemben van. Ez nem hiba, ezek így működnek.


Egyébként az angol ezt a fajta gyújtást hívja wasted spark-nak, szó szerint fordítva "elpazarolt (vagy kicsit magyarosabban "felesleges") szikrának, ez szerintem mindent el is mond.

2022. nov. 24. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

"együtt mozgó hengereket"


Akarom mondani a hengereket az együtt mozgó dugattyúkkal, a hengerek nyilván nem mozognak. :D

2022. nov. 24. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

#1 majdnem jó. Tényleg egy-egy trafó van két-két hengerhez, de nincs két tekercse. Egy tekercse van, ami a hagyományos trafókhoz képest annyiban más, hogy nincs testelve a nagyfesz tekersz "alsó" vége, hanem ki van hozva a tekercs mindkét vége, és ezek mennek kábelekkel a két gyertyához (vagy az egyik pipára van ránőve a trafó és a kapcsolóelektronika, a másikhoz megy kábel). A két szikraköz sorba kötődik, de ez nem gond, mert a kipoufogási ütem végén a széndioxiddal teli forró vízpára sokkal jobb vezető, mint a benzingőzős levegő, így a "haszontalan" hengerben sokkal kisebb feszültség fog esni az íven. Ugyanezért nem működne, ha két tekercse lenne: egy trafóban azonos minden tekercsnél az egy menetre eső feszültség, ha két szekunder lenne, akkor a kipufogási ütemnél tartó hengerben jóval hamarabb átütne a gyertya szikraköze, a szekunder feszültség megterhelődne az ív áramával, és a másik szekunderen sosem lenne akkora feszültség, hogy ott is legyen szikra.


Nem elmélet, kimértem: a két gyertyapipa közt van mérhető ellenállás, a pipák és a test között nincs. A kapcsolási rajzokon is így szerepel a trafó. Egyetlen hátránya, hogy kihagyó hengert nem lehet úgy kideríteni, hogy lehúzod a gyertyapipát, mert egy pipa lehúzása a másik hengerben is megszünteti a szikrát (kivéve ha trafón belül van valami átütés, áthúzás)

2022. nov. 24. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Amúgy az autónak az a problémája, hogy rángat, vagyis nincs valamelyik hengerben (hengerekben) normális robbanás. Gyertyákat cseréltem és kipróbáltam így egy másik gyújtáselosztó fejjel( trafóval) is megindítani és semmi változás. Amúgy ég a műszerfalon a check engine és minden hengerre gyújtásproblémát ír ki
2022. nov. 24. 21:31
 5/5 A kérdező kommentje:

Név szerint P0203, P0351,

P0352, P0353 és P0354 hibakódokat adja ki

2022. nov. 24. 21:33

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!