Miért nem működik a fordulatszám mérő?
Valamit keversz, #4! Semmi köze a megszakítónak a rotorhoz. Az egyik a gyújtás időpontjáért és a zárásszögért volt felelős valamikor régen, a másik a nagyfeszt osztotta szét, épp mindig a megfelelő gyertya irányába. Persze a szikrát már elektronikusan vezérelt trafó adta.
Szóval milyen rotor... hát olyan, amilyen ebben az Octavia I. elosztóban van:
De, kevered, mert számtalan elektronikus gyújtású injekoros motorban volt elosztó. Pédául a 8 szelepes Opel motorokon az előgyújtást az elosztó forgatásával kellett beállítani, miközben a gyújtás már elektronikus volt, és a befecskendezés is.
Nem szégyen ha valamihez hülye vagy, de legalább ne legyél rá büszke.
Ott a link az Octavia elosztóhoz, legalább nézd meg.
De segítek:
vörössel a trafő, zölddel az elosztó van bekarikázva.
Kérdező, módszeresen végig kell menni az egész áramkörön. Szétkapni a műszerfalat, megnézni, jön-e a valahonnan a gyújtás modul felől fordulatszám jel. Ehhez már egy multiméter kevés (kivéve, ha frekvenciát is mér), legalább valami akár gagyikategóriás kézi szkóppal könnyebb. Ha nincs ott a jel, meg kell keresni, hol tűnik el. Ha ott van, meg kell nézni, mi fosta össze magát a műszerfal áramkörében.
De ezt konkrét rajz nélkül nehéz megmondani.
Ez egy régi autó, itt még ténylegesen a műszerfal dolgozza fel akár a sebességjeladó, akár a gyújtás impulzusokat, és jeleníti meg e két műszeren.
Nekem a kevésbé régi kocsimban a műszerfal csak egy megjelenítő. A motorvezérlő működteti a mutatókat mozgató léptetőmotorokat.
Tölts le a netről egy szervizdokumentációt, hogy legalább tudd, melyik csatlakozó hányas pontján kell keresgélned.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!